سنگ اسلب سفید الیگودرز

سنگ اسلب الیگودرز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب الیگودرز یکی از مشهور ترین سنگ های چینی با زمینه رنگی سفید و خطوط نا منظم طوسی می باشد. این سنگ انواع مختلف در رنگ ها و طرح های متفاوتی دارد. قیمت این سنگ نیز در مقایسه با سنگ های مشابه خارجی، بسیار مناسب می باشد.


سنگ اسلب الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز یکی از انواع سنگ های کریستالین ماربل ایرانی است که دارای زمینه رنگی سفید که خطوط نامنظم طوسی و مشکی در سطح آن می باشد. این سنگ یکی از گزینه های بسیار مناسب برای انواع نمای داخلی و خارجی ساختمان می باشد و به دلیل رنگ سفید و ساب درخشان و عالی، جلوه ی بسیار زیبا و دیدنی به نما و فضای اطراف خود می بخشد.

اغلب این سنگ در ابعاد اسلب برش و فرآوری می شود. تولید سنگ در سایز اسلب بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین نمای زیبا و طرح سنگ در آن بیشتر نمایان می شود.

معدن سنگ چینی الیگودرز

معدن این سنگ همانطور که از نام آن می توان حدس زد در استان لرستان، شهرستان الیگودرز واقع شده است. این سنگ دارای معادن با سینه کار های متفاوتی است که با نام های تجاری پرشین اسکاتو و پرشین بیانکو در بازار عرضه می شود. بعضی از سینه کار های معدن الیگودرز دارای تم رنگی سفید و برخی نیز دارای زمینه رنگی تیره و مشکی هستند.

سنگ اسلب چینی پاندا یکی دیگر از سنگ های استخراج شده از معادن الیگودرز است که شهرت و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

اسلب بوک مچ پرشین اسکاتو

ویژگی های سنگ اسلب الیگودرز

به طور کلی سنگ های اسلب الیگودرز از نظر کیفی، بسیار عالی هستند و این امر به دلیل بافت بلوری و کریستالی بسیار ریز و متراکم این سنگ می باشد. این سنگ دارای جذب آب بسیار پایین و صیقل پذیری فوق العاده است و در صورتی که به صورت تایل بریده شود، برای کف سازه های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد.

وجود رگه های ریز طوسی رنگ، در سطح سنگ های الیگودرز، قابلیت فرآوری به صورت قاب های بوک مچ و فورمچ را نیز بوجود آورده است.

  • مقاومت فشاری بالا
  • تراکم بالا
  • ساب پذیری خوب
  • جذب آب بسیار ناچیز
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • مقاومت بالا در برابر خط و خش
  • مقاوم در برابر مواد اسیدی خانگی

اسلب سفید بیانکو

موارد استفاده از سنگ اسلب الیگودرز

به دلیل ویژگی های بسیار خوب و قیمت مناسب این سنگ نسبت به سنگ های مشابه خارجی، از آن می توان در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود. از سنگ های اسلب الیگودرز در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های لوکس و مجلل به وفور استفاده می شود. استفاده از طرح های بوک مچ و فورمچ زیبایی خیره کننده ای به فضای اطراف خود می بخشد. از دیگر کاربرد های این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • بدنه دیوار های بیرونی نما
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش ساختمان ها
  • بدنه دیوار لابی هتل ها و ساختمان ها
  • سنگ کف پارکینگ و بدنه پارکینگ
  • کانتر و رویه کابینت
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • دکوراتیو و فضای تی وی روم
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها

سنگ های چینی مخصوصا سنگ های چینی معادن الیگودرز، نسبت به رطوبت و مواد شیمیایی خانگی همچون آبلیمو بسیار مقاوم هستند. این سنگ می تواند گزینه ی عالی برای استفاده در فضای آشپزخانه و یا محیط های مرطوب همچون سرویس بهداشتی باشد، زیرا که ظاهر زیبای خود را در برابر این عوامل از دست نمی دهد.

توصیه می شود از این سنگ در نمای ساختمان مناطق بسیار سرد و مرطوب استفاده نشود، زیرا که ممکن است رگه های سطح سنگ در اثر انقباض و انبساط ناشی از سرما باز شوند و دچار ترک شوند.

اسلب پاندا الیگودرز

قیمت سنگ اسلب سفید الیگودرز

پارامتر های بسیار زیادی همچون ابعاد و ضخامت سنگ، کیفیت برش و ساب سنگ، کیفیت فرآوری، سورت سنگ و … بر قیمت اسلب الیگودرز تاثیر بسیار زیادی می گذارد. مثلا هر چقدر سطح سنگ براق تر و صیقلی تر باشد، نور را بهتر منعکس می کند و نشان دهنده ی ساب قوی سنگ می باشد. انعکاس نور فضای داخلی ساختمان را بزرگ تر و روشن تر جلوه می دهد و این یک مزیت بسیار خوب برای سنگ می باشد.

سنگ هایی که از معادن الیگودرز استخراج می شوند، در رنگ ها و طرح های مختلفی هستند که هر کدام از آنها قیمت متفاوتی دارد. به طور کلی هر چقدر سطح سنگ یکدست تر باشد و رگه های سطح آن کمتر باشد، سنگ در دسته ی سوپر قرار می گیرد و قیمت آن افزایش می یابد.

از دیگر محصولات مشابه می توان به سنگ اسلب سایمون کردستان اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »