سنگ تراورتن بمانی نژاد

سنگ تراورتن کرم عسلی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن کرم عسلی یکی از زیبا ترین سنگ های ساختمانی است که از معادن استان یزد استخراج می شود. این سنگ غالبا در نما های رومی استفاده می شود.


سنگ تراورتن کرم عسلی

سنگ تراورتن کرم عسلی، یکی از پر کاربرد ترین و دوست داشتنی ترین سنگ های ساختمانی با تم رنگی کرم پر رنگ می باشد. این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شود که از معروف ترین آنها باید به تراورتن عسلی یزد، سنگ تراورتن بمانی نژاد و تراورتن کرم تکاب اشاره کرد.

این سنگ ها به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود و به صورت صیقلی فرآوری می گردد. از سورت های بی موج این سنگ، در نما های رومی استفاده می گردد. از مزیت های تراورتن کرم عسلی یزد می توان به یکدستی آن اشاره نمود که این قابلیت را فراهم ساخته است تا در پروژه های با متراژ بالا نقش پررنگ و موثری داشته باشد. برای استفاده از این سنگ ها در نمای مناطق مختلف کشور، حتما قبل از خرید مشورت بگیرید تا سنگ مناسبی را تهیه کنید.

تراورتن عسلی یزد

ویژگی سنگ تراورتن کرم عسلی

این سنگ از معادن متعددی استخراج می شود که هر کدام جنسیت متفاوت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اما می توان از ویژگی های کلی سنگ های تراورتن عسلی بمانی نژاد و تراورتن تکاب اشاره نمود به:

  • کیفیت ساب فوق العاده و سطح صیقلی و براق
  • سطح کاملا یکدست
  • قد و پا و ارتفاع بلند و بسیار خوب
  • تراکم خوب
  • تخلخل مناسب و چسبندگی ایده آل با ملات 
  • مقاوم در برابر سرما، گرما و رطوبت: از این سنگ می توان در نمای بیرونی ساختمان ها در مناطق مختلف کشور استفاده نمود.
  • تولید انبوه و سورت کاملا یکدست: سنگ های تراورتن معادن یزد و تراورتن تکاب، این ویژگی بسیار خوب را دارا می باشند.

 

کاربرد سنگ های تراورتن عسلی ممتاز

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، از این سنگ ها بیشتر در نما های بیرونی ساختمان استفاده می شود. به دلیل بافت بسیار خوب و متراکم سنگ هایی همچون بمانی و تکاب، بهترین گزینه برای اجرای نما های برجسته ی رومی و کلاسیک می باشد. البته با ترکیب این سنگ ها با آجرنمای سفید یا سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب می توان نمای مدرن و جذابی را طراحی کرد. برا استفاده از این سنگ در نما های مرتفع، حتما از اسکوپ استفاده شود.

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • دیوار های داخلی، دیوار پیلوت و پارکینگ
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و پشت بام
  • ساخت درپوش از درجات ضعیف تر این سنگ
  • ساخت نرده سنگی و صراحی

سنگ نمای تراورتن عسلی یزد

قیمت سنگ تراورتن کرم عسلی

از مهم ترین پارامتر هایی که بر قیمت این سنگ تاثیر می گذارد می توان به نوع برش، نوع فرآوری، کیفیت ساب، سورت سنگ، ارتفاع و قد و پای سنگ، ابعاد و ضخامت سنگ اشاره نمود

سورت های بی موج این سنگ از سنگ های موجدار آن قیمت بالا تری دارد. از نظر درجه بندی نیز بر اساس استاندارد کارخانه که معمولا بر اساس رنگ کرم عسلی روشن و یکدست بودن آن است، به عنوان سورت های ممتاز آن در بازار است که از قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سورت های تیره تر برخوردار می باشد.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در قیمت این سنگ، معدن استخراج شده کوپ می باشد. این سنگ از معادن مختلفی همچون یزد، کاشان، ارومیه، محلات و … استخراج می شود که با توجه به جنس سنگ، هر کدام می توانند قیمت متفاوتی داشته باشند. از دیگر محصولات باکیفیت و مشابه می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن آبگرم محلات، تراورتن سفید عباس آباد، سنگ تراورتن دره بخاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط