سنگ تراورتن رامشه کرم روشن

سنگ تراورتن کرم رامشه

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن کرم رامشه یکی از محبوب ترین سنگ های زمینه روشن بازار است. این سنگ سورت های بسیار زیاد و مختلفی دارد و از نظر قیمتی، در دسته سنگ های ارزان و قیمت مناسب بازار قرار گرفته است. معدن سنگ رامشه در استان اصفهان و در منطقه رامشه واقع شده است.


سنگ تراورتن کرم رامشه

تراورتن رامشه با تم رنگی کرم روشن تا تیره همراه با هاله های طوسی و صورتی رنگ، یکی از سنگ های پر فروش بازار است. امروزه این سنگ به دلیل قیمت بسیار مناسب و ظاهر زیبا، در میان طراحان و سازندگان، محبوبیت خاص و ویژه ای پیدا نموده است. تراورتن رامشه همانند سایر سنگ های تراورتن، پس از برش و فرآوری در سورت های مختلفی دسته بندی می شود. یکی از روش های محبوب فرآوری این سنگ، برش به صورت موجدار است که سنگ های حکمی آن، به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

سنگ تراورتن رامشه از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن حاجی آباد دارد. با این تفاوت که سنگ رامشه از قیمت بسیار مناسب تر و از تخلخل بیشتری نسبت به سنگ حاجی آباد برخوردار است. این سنگ معمولا با ضخامت استاندارد 1.7 و 1.8 برای بازار داخلی و با ضخامت 2 سانت تمام، برای بازار صادرات تولید می شود.

 

ویژگی های سنگ تراورتن رامشه

مهمترین و اصلی ترین ویژگی تراورتن رامشه، خلل و فرج موجود در بافت آن است. همین امر سبب می گردد تا سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات داشته باشد و نیازی به اسکوپ کردن سنگ نیست. به همین دلیل بیشتر از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. البته برای نما های مرتفع، توصیه می شود که از اسکوپ نیز استفاده شود.

این سنگ از نظر وزنی، نسبت به سایر سنگ های ساختمانی سبکتر است. سنگ تراورتن رامشه از دارای سینه کار های مختلف است که از مهمترین آنها باید به معدن رامشه مالکی اشاره کرد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی، ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. از سنگ رامشه می توان در نمای ساختمان های مناطق سردسیر یا مرطوب نیز استفاده کرد.

این سنگ از نظر جنسیت و تراکم در بافت، به گونه ای است که به خوبی برش خورده و قابلیت ابزار خوری خوبی نیز دارد. سنگ رامشه برای اجرای نما های برجسته ی رومی گزینه ی مناسبی است و در هنگام برش کاری، پرتی و ضایعات تولید نمی کند.

طرح، رنگ و لعابی که این سنگ دارد در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سنگ های مشابه، یکی از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد. تراورتن کرم روشن رامشه معدن مالکی، ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است.

سنگ تراورتن رامشه سفید

موارد استفاده از سنگ تراورتن کرم رامشه

این سنگ در کارخانجات معمولا به صورت پلاک های عرض 40 طولی، به صورت موجدار و بی موج برش داده شده و به صورت صیقلی یا چرمی فرآوری می گردد. از سورت های مختلف این سنگ بیشتر در نما های بیرونی ساختمان و از درجات ضعیف تر آن در نما های پشتکاری استفاده می شود. در قسمت های داخلی ساختمان نیز می توان از این سنگ به عنوان سنگ بدنه دیوار ها استفاده کرد.

تراورتن رامشه به صورت ابعاد ریز بار فرشی در بازار موجود است و به عنوان سنگفرش پشت بام و یا کف حیاط استفاده می شود. این سنگ در ابعاد صادراتی به صورت موجدار تولید می شود و به وسیله ی پالت های چوبی در ابعاد مختلف، بسته بندی می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ نمای ساختمان، نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی مجتمع های مسکونی
  • نمای پشتکاری
  • سنگ کف پشت بام و حیاط
  • ساخت صراحی و نرده سنگی
  • تهیه جدول سنگی و درپوش
  • استفاده به عنوان درپوش از درجات ضعیف این سنگ
  • سرویس های بهداشتی 
  • دکوراسیون های داخلی ساختمان های اداری

 

معدن سنگ تراورتن رامشه

این سنگ معادن زیادی دارد. اصلی ترین معدن سنگ تراورتن رامشه در استان اصفهان و در منطقه آب ترش رامشه قرار دارد. این معدن سینه کار های مختلفی دارد که از معروف ترین آنها باید به معدن رامشه مالکی (ملک زاده) و معدن رامشه ثنایی اشاره کرد. این سنگ تنها به دلیل قیمت بسیار مناسبی که دارد در بازار محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. از دیگر سنگ های معروف که از مناطق مختلف استان اصفهان استخراج می شود، به سنگ تراورتن ابیانه ممتاز باید اشاره کرد.

 

خرید سنگ تراورتن رامشه کرم

با توجه به سورت بندی های مختلفی که این سنگ دارد، قیمت آن نیز متفاوت می باشد. میزان تخلخل سنگ و کیفیت آن نیز بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در بحث فرآوری سنگ، هرچقدر ساب سنگ بیشتر باشد سنگ صیقلی تر و براق تر می گردد و قیمت آن بیشتر است. نحوه برش سنگ به صورت موجدار و بی موج نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد. این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شود که هر کدام کیفیت به خصوصی دارند. نوع معدن آن در قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی دارد.

اما به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود دارد. اگر قصد خرید این سنگ برای بازار داخلی و یا در سایز های صادراتی همراه با پالت و بسته بندی استاندارد دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. از محصولات پر فروش این مجموعه باید اشاره کرد به:

تراورتن سیلور تکاب _ سنگ تراورتن عباس آباد _ تراورتن حاجی آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط