سنگ تراورتن کرم دره بخاری سوپر

تراورتن ممتاز دره بخاری

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن ممتاز دره بخاری، با تم رنگی سفید و براق همراه با کمترین رگه و لکه می باشد. این سنگ جزء مرغوب ترین و باکیفیت ترین سنگ های نما در بازار محسوب می شود. اغلب از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان ها مخصوصا نما های رومی و کلاسیک استفاده می شود.


سنگ تراوتن ممتاز دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری یکی از مرغوب ترین و باکیفیت ترین سنگ های تراورتن بازار است که در تم های رنگی کرم، کرم بژ و گاها سفید یافت می شود. در سطح این سنگ رگه ها و هاله های بسیار جذاب طوسی رنگ نیز مشاهده می شود.

تراورتن ممتاز دره بخاری با تم رنگی سفید یکدست و تخلخل پایین، به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. این سنگ معمولا در ابعاد عرض 40 طولی و فرشی به صورت صیقلی یا چرمی تولید می گردد. این سنگ پس از برش، فرآوری و سورت بندی، در دسته های مختلفی درجه بندی می شود. تراورتن دره بخاری ممتاز می تواند دارای تم رنگی سفید با رگه و هاله های طوسی باشد و یا ممکن است از تم رنگی کرم روشن با کمترین میزان رگه و هاله برخوردار باشد.

در واقع این سنگ از معادن استان محلات استخراج می شود و سینه کار های مختلفی دارد. هر یک از سینه کار ها طرح و نقش و رنگ متفاوتی دارد و سنگ ممتاز دره بخاری ممکن است برای هر یک از این سینه کار ها نیز، متفاوت باشد. از نظر ظاهری این سنگ شباهت زیادی به برخی از سورت های تراورتن کرم تکاب و سنگ تراورتن حاجی آباد دارد.

سنگ های اسلب تراورتن دره بخاری اغلب جهت صادرات به کشور های مختلف دنیا، تولید و فرآوری می شوند. سنگ های اسلب معمولا به صورت موجدار برش داده می شوند.

ویژگی های تراورتن دره بخاری

اگرچه گفته شد که این سنگ از معادن و سینه کار های متعددی استخراج می شود، با این حال جزو بهترین سنگ های تراورتن بازار قرار دارد. از بهترین ویژگی های این سنگ بسیار خوب می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم بالا و بسیار خوبی دارد و از جنسیت استخوانی برخوردار می باشد. به همین دلیل مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و ضربه دارد. از طرفی به دلیل تخلخل مناسب این سنگ، چسبندگی ایده آلی با ملات نیز دارد.

سنگ تراورتن دره بخاری یکی از بهترین گزینه ها برای نمای بیرونی مناطق شمال کشور و یا مناطق با آب و هوای مرطوب، سردسیر و گرمسیر می باشد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

به دلیل تراکم بسیار خوب و مناسب سنگ دره بخاری، این سنگ ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان می باشد. این سنگ نور را به خوبی منعکس می کند و به دلیل تم رنگی گرم آن، شکوه و گرمی خاصی به فضای اطراف خود منتقل می نماید.

این سنگ در بازار به صورت انبوه تولید می شود و از قیمت مناسبی برخوردار است. قیمت این سنگ به دلیل کیفیت خوب آن، نسبت به سایر سنگ های تراورتن از قیمت بیشتری برخوردار است.

موارد استفاده از سنگ تراورتن ممتاز دره بخاری

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، این سنگ جزو بهترین سنگ های تراورتن بازار قرار دارد و از آن می توان در قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود. این سنگ برش پذیری و ابزار خوری بسیار خوبی دارد و در هنگام برش، دچار ترک و شکستگی نمی شود. از این سنگ در ساخت المان های نمای رومی همچون ستون و سرتون ها نیز استفاده می شود. در نما های مدرن با تلفیق این سنگ با آجرنما و یا چوب و سنگ طرح چوب، نمای خاص و بسیار زیبا را بوجود می آورند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • نمای بیرونی ساختمان ها، نمای ها مدرن و رومی
  • دیوار های بیرونی و داخلی ساختمان
  • محوطه سازی حیاط و نمای داخلی
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • ساخت مصنوعات دکوراتیو

 

معدن سنگ تراورتن دره بخاری

معدن سنگ دره بخاری، سینه کار های مختلفی دارد که از هرکدام ماهانه بیش از 15 هزار تن سنگ استخراج می شود. این معدن در استان مرکزی، شهرستان محلات، جاده خمین و در مجاورت معدن سنگ تراورتن حاجی آباد قرار دارد. سنگ تراورتن عباس آباد یکی دیگر از سنگ های باکیفیت بازار محسوب می شود که از معادن استان محلات استخراج می شود. برای آشنایی با این سنگ حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

قیمت سنگ تراورتن ممتاز دره بخاری

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های تراورتن مخصوصا تراورتن دره بخاری موثر هستند. مثلا ابعاد سنگ های پلاک عرض 40 طولی هر چقدر بیشتر و بلند تر باشد، سنگ به اصطلاح از قد و پای شمش برخوردار است و قیمت آن بیشتر می باشد. سنگ هایی که قد و پای بلندی دارند، در هنگام استفاده نیاز به بندکشی کمتری دارند و ظاهر نما را بسیار زیبا جلوه می دهند.

از آنجایی که این سنگ سینه کار های متعددی دارد، قیمت تمام شده ی هر یک از سنگ های معادن مختلف آن، متفاوت می باشد. البته تفاوت در قیمت معادن مختلف آن چندان زیاد نیست. ولی هر کدام از معدن های سنگ دره بخاری، از طرح و نقش متفاوت و کیفیت متفاوتی برخوردار هستند.

کیفیت ساب و فرآوری از دیگر معیار های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ است. اگر سنگ ساب خوبی خورده باشد، سطح آن براق و درخشان می گردد و ظاهر بسیار زیبایی پیدا می کند. سنگ ها نباید دچار ترک یا شکستگی باشند و چهار گوشه سنگ ها باید همگی گونیا و سالم باشند. سنگ هایی که دچار لب پریدگی و ترک هستند قیمت کمتری دارند. ضخامت سنگ های یک پارت سنگ نیز باید همگی برابر و دقیق باشد. ضخامت سنگ های پلاک طولی معمولا بین 1.7 تا 2 سانت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط