تراورتن ابیانه ممتاز

تراورتن ابیانه بی موج اسماعیلی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن ابیانه با تم رنگی سفید به دو صورت موجدار و بی موج فرآوری می شود. قیمت این سنگ نسبت به سایر تراورتن های سفید و کرم روشن، کمتر و مناسب تر است. معدن سنگ ابیانه سینه کار های مختلفی دارد که هر کدام کیفیت متفاوتی با دیگری دارد. تراورتن ابیانه بی موج اسماعیلی در دسته سنگ های باکیفیت نما قرار دارد که جنسیت متراکم و استخوانی، و از طرفی ظاهر زیبا و روشن دارد.


تراورتن ابیانه بی موج اسماعیلی

سنگ تراورتن ابیانه یکی از مشهور ترین سنگ های نما با تم رنگی کرم روشن و سفید همراه با هاله های طوسی کمرنگ می باشد. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود و به روش صیقلی یا چرمی فرآوری می شود. تراورتن سفید ابیانه از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد. اما سنگ تراورتن ابیانه از لحاظ قیمتی، بسیار مناسب تر و ارزان تر از سایر سنگ های سفید موجود در بازار است. از نظر کیفی نیز تراورتن ابیانه بی موج اسماعیلی، جنسیت استخوانی و متراکم دارد. در واقع سورت بندی این سنگ در کارخانه های سنگ هویدا، به این صورت است که سنگ های پفکی که تخلخل زیادی دارند، در دسته های جداگانه سورت بندی می شوند.

معدن سنگ تراورتن ابیانه در شهرستان نطنز استان اصفهان، روستای ابیانه واقع گردیده است. این سنگ معادن بسیار زیاد و مختلفی دارد که تنها از دو معدن آن سنگ با کیفیت استثنایی استخراج می شود و آن هم معدن ابیانه اسماعیلی و معدن ابیانه گودرزی است. تراورتن ابیانه بی موج اسماعیلی سوپر و ممتاز، بهترین گزینه برای اجرای نما های رومی و مدرن ساختمان های لوکس و مجلل است. از ویژگی های بسیار خوب این سنگ باید اشاره کرد به:

 

ویژگی های تراورتن ابیانه بی موج اسماعیلی

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، این سنگ دارای یک معدن با سینه کار های مختلف است. سنگ هایی که از معدن اسماعیلی استخراج می شوند کیفیت بی نظیری دارند. بافت و جنسیت بسیار خوب و تخلخل مناسب این سنگ ها، سبب شده تا وزن سبکتری نسبت به سایر سنگ های نما داشته باشند و از طرفی، چسبندگی فوق العاده خوبی با ملات پیدا کند. در کارخانجات سنگ هویدا، علاوه بر سورت بندی از نظر ظاهری، این سنگ بر اساس میزان تخلخل و بافت نیز سورت بندی می شود. مثلا سنگ هایی که جنسیت به اصطلاح پفکی دارند، جداگانه سورت بندی می شوند و با قیمت بسیار ارزان به فروش می رسند.

این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. از سنگ تراورتن ابیانه می توان در نما های بیرونی مناطق مرطوب شمال کشور یا مناطق سردسیر، بدون داشته دغدغه استفاده نمود. ساب پذیری این سنگ فوق العاده عالی است و سطح براق و درخشان آن نور را به خوبی منعکس می کند. از دیگر مزیت های خوب این سنگ، قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن سفید همچون تراورتن سفید عباس آباد می باشد. تراورتن سوپر ابیانه با زمینه سفید و روشن، قیمت بسیار مناسب و خوبی دارد.

تراورتن ابیانه سفید ممتاز معدن اسماعیلی

کاربرد سنگ تراورتن ممتاز ابیانه

یکی از اصلی ترین ویژگی های سنگ تراورتن ابیانه اسماعیلی، قابلیت برش پذیری و ابزار خوبی بسیار خوب این سنگ است. تراورتن ابیانه در هنگام برش کاری، به هیچ عنوان دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. ترکیب این سنگ با آجرنما یا سنگ طرح چوب ترموود، نمای مدرن زیبایی را خلق می کند. استفاده از این سنگ در فضا های داخلی، گرمی و شکوه خاصی به فضای اطراف خود می بخشد.

  • نمای اصلی ساختمان ها – نمای رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان، پوشش دیوار پارکینگ و لابی ساختمان
  • محوطه سازی ها و سنگفرش حیاط یا پشت بام
  • ساخت نرده سنگی و صراحی
  • استفاده به عنوان درپوش از درجات ضعیف تر سنگ

 

قیمت سنگ تراورتن ابیانه بی موج اسماعیلی

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های تراورتن همچون ابیانه، موثر است. مثلا یکی از اصلی ترین معیار های قیمت گذاری این سنگ، سورت سنگ است که هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر، سفید تر و یکدست تر باشد قیمت سنگ افزایش می یابد. میزان تخلخل سنگ نیز هر چقدر کمتر باشد و سنگ جنسیت استخوانی داشته باشد قیمت سنگ بیشتر می شود. 

قد و پا یا ارتفاع سنگ های عرض 40 طولی هر چقدر بلند تر باشد، سنگ در دسته شمش قرار می گیرد و قیمت آن افزایش پیدا می کند. کیفیت ساب و فرآوری سنگ نیز از دیگر عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در قیمت سنگ است. هر چقدر کیفیت متریال مورد استفاده در فرآوری (رزین و ماستیک) بهتر باشد، سنگ ظاهر زیبا تری پیدا می کند و ماندگاری آن افزایش می یابد. از این رو کیفیت فرآوری در قیمت گذاری سنگ موثر است. اگر قصد خرید سنگ تراورتن ابیانه بی موج با قیمت بسیار مناسب و استثنایی همراه با کیفیت فوق العاده عالی را دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. از دیگر سنگ های باکیفیت نما می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن آبگرم محلات _ تراورتن کرم روشن تکاب _ تراورتن دره بخاری ممتاز _ سنگ ترامیت نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط