بهترین سنگ برای کف پارکینگ

بهترین سنگ کف پارکینگ

فهرست مطالب

بهترین سنگ برای کف پارکینگ، سنگی است که مقاومت بالا در برابر فشار و سایش داشته باشد و از طرفی لک پذیری بسیار پایینی نیز داشته باشد. در این مقاله به معرفی پر مصرف ترین سنگ های مناسب کف پارکینگ خواهیم پرداخت.

معرفی انواع پارکینگ

از آنجایی که پارکینگ هر ساختمان، محل پر رفت و آمد محسوب می شود، از این رو در انتخاب متریال مناسب و با دوام برای کفپوش پارکینگ باید دقت شود. برخی از پارکینگ ها که متعلق به ساختمان های تجاری و اداری هستند به دلیل تردد بیشتر خودرو در مقایسه با پارکینگ ساختمان های مسکونی کمتر از فرضا 8 واحد، باید در انتخاب سنگ کف حساسیت بیشتری به خرج داد.

در ابتدا باید با انواع پارکینگ ها آشنا شویم. در مجتمع های مسکونی و ساختمان های انبوه معمولا پارکینگ ها در فضای بیرونی و همچنین در فضای داخلی زیر سقف، طراحی می شوند. پارکینگ هایی که در فضای بیرونی هستند در طول سال در معرض نور خورشید، سرما و گرما، رطوبت و باران و … هستند. اما پارکینگ های مسقف از نور خورشید و باران های اسیدی در امان هستند. از این رو ما پارکینگ ها را به دسته های زیر تقسیم بندی می کنیم.

  1. پارکینگ های فضای بیرونی

  2. پارکینگ های مسقف در فضای داخلی

  3. پارکینگ های مسقف با تردد کمتر برای ساختمان های شخصی ساز یا ویلایی

بهترین سنگ کف پارکینگ

ویژگی های مهم برای متریال کفپوش پارکینگ

بهترین سنگ برای کف پارکینگ، سنگی است که مقاومت فشاری بالایی داشته باشد و در برابر سایش و خط و خش نیز از مقاومت خوبی برخوردار باشد. رفت و آمد زیاد نباید به ساب سنگ آسیب بزند و ظاهر زیبای آن را خراب کند.

باید نسبت به هر گونه عوامل خارجی همچون نور خورشید، باران های اسیدی، روغن های خودرو و … مقاوم باشد و دچار فرسایش نشود.

در برخی از پارکینگ ها به دلیل روغن ریزی خودرو، سنگ کثیف می شود که باید به راحتی قابل شست و شو باشد و دچار لک نشود. یا فرضا رد لاستیک در زمان بوکس و باد، باید به راحتی پاک شود.

قیمت مناسب در کنار زیبایی و جذابیت از دیگر ویژگی هایی است که باید کفپوش پارکینگ دارا باشد.

پیشنهاد می شود برای پارکینگ های سرپوشیده، سنگ کف پارکینگ تم رنگی روشنی داشته باشد. زیرا به دلیل فضای بسته احتمال کم نور بودن برخی از پارکینگ ها وجود دارد و سنگ روشن، محیط را روشن تر جلوه می دهد و مانع برخورد ماشین با دیوار نیز می شود.

بهترین سنگ برای کف پارکینگ

ما در این مقاله تنها قصد معرفی 5 سنگ فوق العاده مستحکم با قیمت مناسب برای کف پارکینگ خواهیم پرداخت. اولویت اول سنگ های گرانیت و سنگ های کریستالی هستند که مقاومت فوق العاده بالایی دارند و سپس بعد از آنها برای پارکینگ های سر پوشیده، ما سنگ های مرمریت مستحکم را معرفی خواهیم کرد. به ترتیب اولویت معرفی می کنیم:

  • گرانیت سفید نطنز: این سنگ با تم رنگی طوسی روشن و بافت گل پنبه ای، از جمله مقاوم ترین سنگ برای پارکینگ های سر باز و سرپوشیده محسوب می شود. این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و به صورت سابیده، فلیم شده، کوبیک و نسابیده برای کف پارکینگ مصرف می شود.  سنگ گرانیت کف پارکینگ باید ضخامت مناسب داشته باشد.
  • سنگ گرانیت نهبندان: گرانیت نهبندان نسبت به سنگ نطنز مقاومت بیشتر و جذب آب کمتری دارد. قیمت این سنگ تقریبا 30 درصد گران تر از سنگ گرانیت نطنز نیز است. سنگ گرانیت کف پارکینگ از جنس نهبندان می تواند بهترین انتخاب از نظر مقاومت و ماندگاری باشد.
  • کریستال لایبید: سنگ چینی یا کریستال لایبید در دو تم رنگی سفید و آبی وجود دارد. این سنگ مقاومت فوق العاده عالی دارد و جذب آب این سنگ نیز بسیار پایین است.
  • سنگ چینی نیریز: به دلیل قیمت بسیار مناسب تر سنگ نیریز، نسبت به سایر سنگ های چینی سفید از جمله ازنا و الیگودرز، ما این سنگ را پیشنهاد می دهیم. مقاومت و ماندگاری سنگ نیریز نیز بسیار خوب است.
  • مرمریت هرسین: سنگ مرمریت هرسین با تم رنگی کرم روشن و رگه های طوسی شاخ گوزنی، از جمله محبوب ترین سنگ های ایران و جهان است. این سنگ مقاومت فوق العاده عالی دارد و برای پارکینگ های سرپوشیده و حتی سرباز، پیشنهاد می شود.

آنالیز بهترین سنگ ها برای کف پارکینگ

سنگ جذب آب وزن تخلخل مقاومت فشاری مقاومت سایشی
مرمریت هرسین سوپر
0.96
2.80
2.5
1180
3
گرانیت نطنز
0.3
2.75
0.14
1178
3
گرانیت نهنبدان
0.05
2.90
0.11
1860
3.9

بهترین ابعاد برای کفپوش پارکینگ

در قسمت قبل با انواع بهترین سنگ برای کف پارکینگ آشنا شدید. حالا بدانیم که این سنگ ها را در چه ابعادی خریداری و اجرا کنیم. شایان ذکر است که ابعاد کف پارکینگ کاملا سلیقه ای است و باتوجه به بودجه ی مشتری، تعیین می شود. مثلا در ساختمان های لوکس و مجلل از سنگ هایی با ابعاد 80*80 به بالا از سنگ های گران قیمت استفاده می کنند.

اما از نظر شیب بندی کف، سهولت در اجرا و قیمت مناسب، سایز های 40*60، 40*40، 30*60 و ریز بار های این ابعاد را می توانید اجرا کنید. سهولت در اجرا به شرط ابعاد دقیق و گونیا بودن سنگ ها نیز می باشد. بهترین سنگ برای کف پارکینگ نباید ضخامت پایین داشته باشد.

سنگ هایی که سایز کمتر از 40در40 دارند، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. ضخامت 1.8 سانت تا 2 سانتی متر برای پارکینگ های مسکونی به شرط کفسازی خوب، مناسب است. اما برای پارکینگ های پر رفت و آمد، می توانید از سنگ با ضخامت 2.7 تا 3 سانت استفاده کنید. هر چقدر ضخامت سنگ ها بیشتر می شود، قیمت آن سنگ بیشتر و همینطور مقاومت فشاری سنگ افزایش می یابد.

سوالات متداول

برای پارکینگ های روباز، از چه نوع سنگی برای کفپوش استفاده شود؟

بهترین سنگ ها برای استفاده در پارکینگ، سنگ های گرانیت هستند که مقاومت بالایی دارند و به راحتی فرسوده و شکسته نمی شوند.

برای کف پارکینگ هتل ها و ساختمان های لوکس از چه سنگی استفاده کنیم؟

برای کفپوش ساختمان های لوکس، می توانید از سنگ های مرمریت یا سنگ های چینی که ظاهر جذاب و زیبایی دارند، استفاده کنید.

از سنگ های تراورتن هم می توان به عنوان کف پوش پارکینگ استفاده کرد؟

سنگ های تراورتن به دلیل بافت متخلخل، مقاومت فشاری پایینی دارند و اگر با ضخامت مناسب استفاده نشوند و کفسازی خوبی صورت نگیرد، ممکن است با گذشت چند سال، از بین بروند.

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی  –  0913428981

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

اسلب گرانیت نطنز صادراتی معدن محمدی
اخبار و مقالات

اسلب گرانیت سفید نطنز

سنگ های گرانیت به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان قرار دارند که به صورت اسلب و تایل تولید می

ادامه مطلب »
سنگ تراورتن کرم روشن تکاب سورت سوپر پلاس
تراورتن-سنگ نما

سنگ تراورتن کرم بی موج

سنگ تراورتن کرم بی موج از معادن مختلفی استخراج می شود که هر کدام از کیفیت های متنوع و منحصر به فرد آن معدن برخوردار

ادامه مطلب »