گرانیت مروارید مشهد 60*60

فهرست مطالب این نوشته

سنگ گرانیت مروارید یکی از قدیمی ترین و پر فروش ترین سنگ های گرانیت بازار با تم رنگی روشن است. این سنگ به صورت صیقلی و فلیم شده فرآوری می شود. گرانیت مروارید مشهد 60*60 با ضخامت دو سانت، از سنگ های محبوب صادراتی محسوب می شود.


سنگ گرانیت مروارید مشهد

گرانیت ها نوعی از سنگ های تزئینی هستند که از سرد شدن مواد مذاب آتشفشان ها تشکیل می شوند. معادن این سنگ ها در ایران، رنگ های مختلفی از قبیل کرم، پرتقالی، طوسی، قرمز، هلویی و مشکی دارند که با توجه به ساختار و دانه بندی های آنها، طرح و نقش های متفاوتی دارند. گرانیت مروارید مشهد از گذشته تا به امروز از سنگ های گرانیت پر مصرف در ایران محسوب می شود. به دلیل ظاهر زیبا و قیمت مناسب، به عنوان یک سنگ محبوب برای صادرات نیز شناخته می شود.

سنگ گرانیت مروارید مشهد در دسته سنگ های گل پنبه ای قرار دارد که دارای تم رنگی خاکستری همراه با دانه بندی ریز سفید و مشکی صدفی است. معدن این سنگ با استخراج ماهیانه بیش از 5 هزار تن و ذخیر حدود 2.700.000 تن در استان خراسان رضوی در نزدیکی تپه سلام قرار دارد. این معدن سینه کار های بسیار زیاد و مختلفی دارد که از معروف ترین آنها می توان به معدن هاشمی، معدن ریاهی و معدن امیری اشاره کرد. این سنگ از نظر ظاهری تا حدودی شبیه به سنگ گرانیت سفید نطنز می باشد با این تفاوت که گرانیت مروارید جنسیتی نسبتا ضعیف تر دارد.

گرانیت مروارید به دو روش صیقلی و فلیم تولید می شود. این سنگ سورت بندی زیادی ندارد و در سورت های ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شود. گرانیت مروارید مشهد 60*60 با ضخامت دقیق دو سانت، از سنگ های پر فروش صادراتی ایران محسوب می شود.

ویژگی ها، مزایا و معایب

در جریان باشید که سنگ گرانیت مروارید مشهد نسبت به سایر نمونه های سنگ های گرانیت، مقاومت فشاری و سایشی نسبتا کمتری دارد. این سنگ در برابر مواد شیمیایی نیز به اندازه سایر سنگ های گرانیت، به خوبی عمل نمی کند. ولی با این وجود استحکام و ماندگاری گرانیت مروارید، نسبت به سایر سنگ های ساختمانی از جمله تراورتن و مرمریت بیشتر می باشد.

گرانیت مروارید مشهد در بین بقیه سنگ های گرانیت، از قیمت فوق العاده مناسب تری برخوردار است و بهترین گزینه برای پروژه های انبوه محسوب می شود زیرا که بسیار مقرون به صرفه است. استخراج و تولید این سنگ نسبت به سایر سنگ های گرانیت راحت تر است. همینطور سرعت تولید کارخانجات سنگبری تولید کننده ی مروارید، بسیار بالا می باشد.

ساب پذیری این سنگ بسیار مناسب است و سطح سنگ براق و درخشان می باشد. چنانچه گرانیت مروارید در فضای بیرونی استفاده شود، در هنگام بارنگی جذب آب می کند و چند روزی طول خواهد کشید تا به رنگ اولیه باز گردد. در واقع جذب آب گرانیت مشهد بالا است.

این سنگ در مقایسه با سایر سنگ های گرانیت موجود در بازار، به راحتی برش می خورد و سنگ نرم و خوش برشی محسوب می شود. گرانیت مروارید مشهد قابلیت بسیار خوب فرآوری به روش فلیم شده را برای فضا های خارجی ساختمان دارد.

 

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

عمده ی تولید سنگ گرانیت مروارید در استان خراسان رضوی، در منطقه ی صنعتی سنگبری ها در تپه اسلام آباد، در جاده فریمان است. این سنگ به صورت انبوه و در سایز های مختلفی تولید می شود. این سنگ در کلیه فضا های ساختمان قابل استفاده است و ترکیب آن با سنگ های تیره همچون گرانیت مشکی نطنز، زیبایی خیره کننده ای را خلق می کند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف لابی یا واحد های اداری ساختمان ها
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • پوشش دیوار پارکینگ و لابی مجتمع های مسکونی
  • سنگفرش پارکینگ و حیاط ساختمان ها
  • فضا سازی محوطه های بیرونی به صورت ابعاد کوبیک
  • استفاده به عنوان جدول های سنگی در پارک ها

سنگ گرانیت مروارید مشهد در ابعاد 40 در 40، 60 در 60 و کوبیک در حرم مطهر امام رضا (ع)، در صحن های مختلف آن و همینطور در پیاده رو های خیابان های مشهد به وفور استفاده شده است. اگر قصد استفاده از این سنگ در محیط های بیرونی را دارید، سنگ گرانیت مروارید مشهد فلیم شده را استفاده کنید.

قیمت سنگ گرانیت مروارید مشهد 60*60

پارامتر های مختلفی بر قیمت سنگ های ساختمانی به خصوص گرانیت مروارید مشهد تاثیر گذار است. در ابتدا باید به ابعاد و ضخامت سنگ ها اشاره کرد که هر چقدر بیشتر باشند، قیمت سنگ نیز افزایش می یابد. سنگ های صادراتی عمدتا ضخامت 2 سانت دارند و سنگ های داخلی با ضخامت 1.7 تولید می شوند. سورت سنگ نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است و هر چقدر سطح سنگ یکدست تر باشد. در سطح سنگ های درجه دو، شالی یا رگه و یا غده در سطح سنگ مشاهده می شود که این سنگ ها قیمت مناسب تر و ارزان تری دارند. کیفیت ساب نیز در قیمت گرانیت مروارید بسیار تاثیر گذار است و در سنگ های صادراتی به هیچ عنوان نباید رد ساب یا علامت تیغ برش سنگ، مشاهده شود.

در زمینه ی صادرات و سنگ های صادراتی، علاوه بر کیفیت و دقت برش، نحوه ی بسته بندی و کیفیت بسته بندی سنگ در قیمت سنگ تاثیر گذار است. این سنگ همچون سنگ گوهره خرم آباد، در دسته ی ارزان ترین سنگ های صادراتی ایران محسوب می شوند. هر دوی این سنگ ها در ابعاد مختلف تولید و صادر می گردند. یکی از ویژگی هایی که گرانیت مروارید مشهد دارد، این است که قیمت این سنگ از طرف اتحادیه به صورت مصوب صادر می گردد. ولی کیفیت سنگ و تولید هر کارخانه با دیگری متفاوت است. برای خرید و استعلام قیمت می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

گرانیت نهبندان آستان _ سنگ گرانیت خرمدره _ گرانیت مشکی چایان _ سنگ بازالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »