تکسچر گرانیت سفید نطنز

گرانیت فرشی نطنز 40در40

فهرست مطالب این نوشته

یکی از پر کاربرد ترین و مقاوم ترین سنگ ها برای کف پارکینگ و فضا های پر رفت و آمد، سنگ گرانیت فرشی نطنز 40در40 است. این سنگ تم رنگی روشن با دانه بندی مشکی و طوسی بسیار ریز دارد و از لحاظ قیمتی، بسیار مناسب است.


گرانیت فرشی نطنز 40در40

سنگ گرانیت نطنز با نام تجاری (Natanz white granite) دارای زمینه رنگی طوسی یا خاکستری روشن همراه با دانه های خاکستری تیره (فلفلی) ریز است که در تمام سطح آن به طور یکنواخت گسترده شده است. این سنگ به گرانیت سفید گل پنبه ای نیز شهرت دارد. گرانیت نطنز در ابعاد اسلب و تایل به دو روش صیقلی و فلیم شده تولید می شود. سنگ گرانیت سفید نطنز 40در40، به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بسیار عالی، از پر فروش ترین سنگ های داخلی محسوب می شود.

در درجات پایین تر این سنگ، لکه های تیره مشکی (غده) و هاله های خاکستری رنگ مشاهده می شود که قیمت مناسب تری دارند. سنگ گرانیت نهبندان، از دیگر سنگ های محبوب می باشد که همیشه در کنار گرانیت نطنز، در اکثر کارخانجات تولید می شود. هر دو سنگ نهبندان و نطنز، از سنگ های محبوب صادراتی کشور به حساب می آیند و به کشور های بسیار زیادی صادر می شوند.

 

معدن سنگ گرانیت نطنز

معدن این سنگ در استان اصفهان و در شهر نطنز قرار دارد. سنگ گرانیت سفید نطنز از یک کوه با چندین سینه کار مختلف استخراج می شود که از نظر جنسیت یکسان و از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان اشاره کرد به:

  • گرانیت حبیب الهی : تم رنگی این سنگ سفید و روشن تر از بقیه معادن است.
  • معدن گرانیت سعیدی : تم رنگی این سنگ نیز روشن و مشابه معدن حبیب الهی می باشد.
  • سنگ گرانیت محمدی : این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و تم رنگی آن یه مقدار کمی تیره تر از معادن سعیدی و حبیب الهی است. سورت های ضعیف تر این معدن، تا حدودی بیشتر از بقیه معادن است.
  • معدن گرانیت روح الهی : تم رنگی این سنگ تیره تر از سایر معادن می باشد.

 

ویژگی ها و مزایا

سنگ های گرانیت در دسته مقاوم ترین سنگ های طبیعی و تزئینی جهان قرار دارند که از جنس مواد آذرین درونی (مواد مذاب آتشفشان ها) می باشند. سنگ گرانیت نطنز عمدتا در سنگبری های واقع در استان اصفهان تولید می شود و به دلیل فاصله ی کمتر با معدن، قیمت بسیار مناسبی دارد.

جذب آب گرانیت سفید نطنز پایین است و گزینه ی خوبی برای مکان های مرطوب محسوب می شود. ولی به دلیل وجود آهن در بافت سنگ های گرانیت، اگر در مکان های با رطوبت بسیار بالا استفاده شوند، با گذر زمان ممکن است دچار زنگ زدگی و تغییر رنگ شوند.

مقاومت بسیار بالا و فوق العاده در برابر فشار، سایش، ضربه، تابش نور خورشید، آب و هوای سرد و گرم، هوازدگی و … از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد.

به دلیل بافت بسیار متراکم، گرانیت نطنز ساب پذیری فوق العاده خوب و سطح براقی دارد. یکی از ویژگی های بسیار مهم این سنگ، قابلیت فرآوری به صورت فلیم شده است که سطح زبر و غیر لغزنده ای را ایجاد می کند.

سنگ گرانیت فرشی نطنز

موارد استفاده از این سنگ در صنعت ساختمان

همانطور که اشاره کردیم، این سنگ در ابعاد مختلف با ضخامت دو سانت و سه سانتی متر تولید می شود. این سنگ در تمام قسمت های مختلف ساختمان کاربرد دارد. از اصلی ترین کاربرد های سنگ گرانیت فرشی نطنز 40در40 می توان در کف پارکینگ های عمومی و مجتمع های مسکونی اشاره کرد. از دیگر کاربرد های این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف واحد های مسکونی، تجاری و اداری
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • صفحه رویه کابینت و میز های پیشخوان
  • کف پیاده رو ها و پارک ها
  • جدول های سنگی محوطه های بیرونی
  • پوشش دیوار های داخلی ساختمان ها

سنگ های گرانیت مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی و قلیایی دارند. از این رو بهترین انتخاب برای کف و رویه میز های آزمایشگاه ها و یا آشپزخانه ها محسوب می شوند.

 

قیمت سنگ گرانیت نطنز 40در40

سنگ هایی که در ابعاد 40×40 تولید می شوند، معمولا قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر سایز های بزرگ تر دارند. اما با این حال برخی از پارامتر ها، در قیمت آن تاثیر گذار می باشد. از جمله می توان به ضخامت سنگ ها، گونیا بودن، کالیبر بودن ضخامت و نداشتن ترک خوردگی و لب پریدگی اشاره کرد. سنگ هایی که به صورت صیقلی تولید می شوند قیمت مناسبی دارند و فلیم سنگ ها بر افزایش قیمت سنگ موثر است.

سورت سنگ نیز در قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و سطح آن یکدست تر باشد و در سطح آن لکه یا غده مشاهده نشود، قیمت آن بیشتر می شود. کیفیت فرآوری نیز بسیار مهم است و در سنگ های صادراتی، باعث افزایش قیمت سنگ ها می گردد. صنایع سنگ هویدا، با تولید سنگ گرانیت نطنز در ابعاد اسلب و تایل با کیفیت صادراتی و داخلی، همراه با بهترین قیمت آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

گرانیت مروارید مشهدسنگ گرانیت مشکی نطنزگرانیت سبز بیرجندسنگ گرانیت خرمدره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »