سنگ گرانیت نهبندان آستان

سنگ گرانیت نهبندان صادراتی

فهرست مطالب این نوشته

گرانیت ها از مستحکم ترین و پر مصرف ترین مصالح ساختمانی در سراسر جهان هستند که در ابعاد تایل، پلاک و اسلب تولید می شوند. سنگ گرانیت نهبندان صادراتی با تم رنگی روشن و گل های طوسی درشت، از مشهور ترین گرانیت های ایران و جهان شناخته می شود.


سنگ گرانیت نهبندان صادراتی

گرانیت ها مستحکم ترین و با دوام ترین سنگ هایی است که از سرد شدن مواد مذاب تشکیل می شوند. سنگ گرانیت نهبندان یا همان گرانیت نهبندان آستان دارای سه نوع خاکستری روشن یا طوسی، کرم و پرتقالی است که در سطح آن دانه های تقریبا درشت طوسی و مشکی رنگ پخش شده است. مشهور ترین سورت این سنگ همان سورت زمینه روشن طوسی با دانه بندی درشت است. در درجات ضعیف تر این سنگ، معمولا لکه ها و غده های مشکی رنگ دیده می شود.

گرانیت نهبندان به دلیل استحکام بسیار بالا، سورت یکدست و زیبا و کیفیت بسیار خوبی که دارد، در ابعاد مختلف تایل و پلاک به کشور های زیادی از جمله عراق، امارات، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، روسیه، قزاقستان و … صادر می گردد. عمدتا این سنگ به صورت صیقلی در ابعاد 40×40، 60×60، 60×120، 60 طولی، 70 طولی، سایز های مختلف پله و زیر پله تولید می شود.

 

ویژگی های بسیار خوب این سنگ

اگرچه سنگ های گرانیت به عنوان مقاوم ترین و ماندگار ترین سنگ های ساختمانی طبیعی در جهان شناخته می شوند، با این حال سنگ هر معدن از لحاظ ظاهری و کیفی، با دیگر سنگ های معادن گرانیت متفاوت است. گرانیت نهبندان نیز به دلیل ویژگی های بسیار عالی که دارد، در دسته سنگ های محبوب صادراتی قرار گرفته است. اگر قصد خرید سنگ صادراتی دارید، صنایع سنگ هویدا با تولید این سنگ با کیفیت صادراتی و پالت یا بسته بندی شیک و قیمت بسیار مناسب این سنگ را همکاران و مشتریان خود عرضه می نماید.

گرانیت نهبندان آستان از نظر استحکام در برابر فشار و ضربه، بسیار عالی و پر مقاوم است. این سنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و حتی خط و خش دارد و در مکان های پر رفت و آمد استفاده می شود.

جذب آب سنگ گرانیت نهبندان بسیار ناچیز است. این سنگ در مقایسه با اکثر سنگ های گرانیت مشابه، جذب آب پایین تری دارد و این یکی از اصلی ترین دلایل صادراتی بودن این سنگ شده است.

این سنگ عمدتا به صورت سابیده تولید می شود و ساب پذیری بسیار خوب و سطح براقی دارد. به دلیل سلامت بسیار بالای کوپ سنگ های گرانیت، معمولا این سنگ ها در ابعاد شمش با طول های بلند به راحتی تولید می شوند.

گرانیت نهبندان سورت بندی بسیار راحتی دارد و کلا در دو سورت سوپر بدون غده و درجه یک همراه با لکه و غده در بازار یافت می شود. این سنگ در متراژ های بالا و انبوه تولید می شود و قیمت مناسبی دارد.

یکی از بهترین ویژگی هایی که سنگ های گرانیت به خصوص گرانیت نهبندان دارد، این است که این سنگ ها نسبت به مواد شوینده ی قوی، مواد اسیدی و قلیایی بسیار مقاوم هستند و به هیچ عنوان دچار لک نمی شوند.

گرانیت نهبندان آستان

موارد استفاده از این سنگ در صنعت ساختمان

از سنگ های گرانیت به خصوص گرانیت نهبندان آستان، می توان در کلیه قسمت های یک ساختمان استفاده نمود. به دلیل تراکم بالا و وزن مخصوص بالای سنگ های گرانیت، بهتر است از هیچ سنگ گرانیتی در نمای ساختمان های مرتفع استفاده نشود. اما ترکیب و تلفیق گرانیت های روشن با سنگ گرانیت مشکی نطنز، زیبایی خارق العاده ای در فضای ساختمان خلق می کند.

به طور کلی این سنگ در مقابل عوامل موجود در محیط زیست از جمله باران های اسیدی ، آلودگی ها ، یخبندان ، سرما و گرما ، مواد شوینده ، ضربه و سایش ، عبور و مرور وسایل نقلیه و عابرین مقاومت خوبی دارد. از کاربرد های کلی این سنگ در صنعت ساختمان می توان اشاره کرد به:

  • دیوار نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • سنگفرش لابی ساختمان ها و محوطه های بیرونی
  • کفپوش پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • سرویس های بهداشتی ساختمان های عمومی
  • سنگ رویه کابینت و کانترتاپ های آشپزخانه و همینطور آزمایشگاه ها

بهتر است از سنگ های گرانیت در مکان هایی که آب دائما بر روی آن جاری می شود مانند حمام ها و سرویس های بهداشتی عمومی، استفاده نکنید. زیرا که سنگ نهبندان عنصر آهن به نسبت فراوانی در بافت و ساختار خود دارد که با قرار گرفتن در مجاورت آب و رطوبت، طی مرور زمان، سنگ اکسیده (زنگ زدگی) شده و ظاهر زیبای خود را از دست می دهد.

 

معدن سنگ گرانیت نهبندان

معادن سنگ گرانیت آستان در 50 کیلومتری غرب نهبندان، در استان خراسان جنوبی قرار دارد. این سنگ چندین سینه کار مختلف دارد که از همه ی آنها سنگی تقریبا شبیه به یکدیگر با کیفیتی مشابه استخراج می شود. به طور کلی معادن نهبندان در انواع مختلف و متفاوتی هستند که شامل گرانیت نهبندان آستان، نهبندان لطف الهی، نهبندان احرار سپاهان، نهبندان پرتقالی، نهبندان کرم و غیره می‎باشند. وزن مخصص این سنگ 2.71 تن بر متر مکعب و ضریب جذب رطوب آن 0.12 در صد می باشد. کوپ این سنگ به روش مکانیزه توسط دستگاه سیم برش الماسه از معدن استخراج می شود.

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های گرانیت

عوامل مختلفی بر قیمت سنگ های ساختمان تاثیر گذار هستند به عنوان مثال هر چقدر ابعاد و ضخامت سنگ ها بیشتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد. معمولا دستگاه های برش گرانیت کالیبر نیستند و ضخامت سنگ های دو سانت، مابین 1.8 تا 2 سانت است. کارخانجاتی که مجهز به کالیبر هستند قیمت سنگشان تا حدودی بیشتر است زیرا کیفیت و دقت برش سنگ بالا می باشد. هر چقدر کیفیت ساب سنگ بهتر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.  سورت سنگ نیز در قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی دارد و هر چقدر سنگ بدون لکه یا غده باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.

همانطور که اشاره کردیم معدن گرانیت نهبندان، سینه کار های مختلفی دارد که بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار است. در سنگ های صادراتی، علاوه بر کیفیت فرآوری و کیفیت برش، کیفیت بسته بندی در قیمت آن تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال یک سنگ باکیفیت جهت استفاده در ساختمان یا جهت صادرات هستید، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا در ارتباط باشید. از دیگر سنگ های باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

گرانیت سفید نطنز _ سنگ گرانیت خرمدره _ سنگ بازالت _ گرانیت سفید بروجردگرانیت مروارید مشهد

2 پاسخ

  1. سلام اردات ،وقت عاالی بخیر
    شما این سنگ رو در چه ابعادی تولید میکنید؟و این که نحوه صادرات شما به چه صورت است؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر. ابعاد 60*60، 60*120 و سایز عرض 60 و 70 طولی جزء محبوب ترین سایز های صادراتی است. البته سفارش پذیرفته می شود. قیمت به سه صورت درب کارخانه، تحویل مرز و تحویل در محل به شما داده می شه و بار به صورت ترانزیت یا ترانشیپ صادر می شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »