مرمریت پارادایس

سنگ مرمریت کرم روشن

فهرست مطالب این نوشته

مرمریت ها یکی از زیبا ترین سنگ های طبیعی هستند که از دسته سنگ های آهکی دگرگون شده محسوب می شوند. یکی از محصولات محبوب و پر طرفدار سراسر دنیا، سنگ های مرمریت کرم روشن هستند. در این مقاله با برخی از سنگ های باکیفیت و قیمت مناسب آشنا خواهیم شد.


سنگ های مرمریت

سنگ های مرمریت نوعی از سنگ های آهکی دگرگون شده هستند که تنوع رنگی آن ها فوق العاده زیاد است. مرمریت ها نسبت به سنگ های تراورتن، متراکم تر هستند و تخلخل بسیار کمی در بافت و ساختار خود دارند. معمولا سنگ های مرمریت را در فضا های داخلی ساختمان استفاده می کنند، زیرا که به دلیل آهکی بودن این سنگ ها، مناسب برای فضا های بیرونی ساختمان نیستند.

این سنگ ها پس از استخراج از کوپ و منتقل شدن به کارخانه ها، به صورت های مختلفی فرآوری می شوند. با توجه به نوع فرآوری، سنگ می تواند کاربرد های گوناگونی در صنعت ساختمان داشته باشد. در ادامه به برخی از روش های فرآوری که بر روی سنگ های مرمریت انجام می شود، اشاره می کنیم.:

  • صیقلی
  • چرمی
  • بوش همر
  • هوند یا مات
  • گیوتین
  • بادبر
  • تیشه ای
  • کوبیک

سنگ مرمریت آباده

انواع سنگ مرمریت کرم روشن

سنگ های مرمریت که زمینه ی خنثی به رنگ کرم روشن دارند، در تمام ساختمان های مسکونی یا تجاری، کاربرد های گوناگون و بسیار زیادی دارند. به طور کلی سنگ های مرمریت در ابعاد مختلف از جمله عرض 40 طولی، تایل 60×60 یا 40×40، سایز های مختلف پله و حتی اسلب فرآوری می شوند. امروزه اکثریت مردم به دنبال سنگ های ارزان قیمت که کیفیت بسیار خوبی نیز دارند، هستند.

بهترین سنگ مرمریت کرم روشن که از لحاظ قیمتی بسیار مناسب و از لحاظ جنس، مستحکم است، باید سنگ مرمریت آباده را معرفی کرد. این سنگ بسیار زیبا از معادن مختلفی استخراج می شود و رنگ ها و طرح های مختلفی دارد ولی در کل تم رنگی آن کرم است.

سنگ های مرمریت پرطاووسی نیز امروزه شهرت فرآوانی پیدا کرده اند. این سنگ ها از معادن مختلفی از جمله یزد، ارسنجان، کرمان، شیراز و … استخراج می شود. این سنگ ها قیمت مناسبی دارند و استحکام بی نظیر آنها از دلایل شهرت این سنگ ها شده است.

سنگ های مرمریت خوی و مرمریت هرسین، دو سنگ که از نظر ظاهری یا یکدیگر تفاوت دارند ولی از لحاظ جنس، در دسته سنگ های بسیار محکم و باکیفیت قرار دارند. این سنگ ها جزء محصولات بسیار محبوب صادراتی کشور نیز محسوب می شوند.

و در آخر قصد معرفی یکی از زیبا ترین سنگ های زمینه کرم را داریم. سنگ مرمریت دهبید پارادایس، یکی از زیبا ترین سنگ های مرمریت است که کیفیت فوق العاده بالایی دارد. بهترین مزیت این سنگ، سطح یکدست آن است که می توان آن را در متراژ های بسیار بالا برای پروژه های انبوه، در یک سورت خاص تامین کرد. قیمت بسیار مناسب این سنگ از دیگر مزیت های آن محسوب می شود.

 

کاربرد های سنگ مرمریت 

بهترین ویژگی سنگ های مرمریت که در قسمت فوق اشاره شد، ساب پذیری فوق العاده عالی و سطح براق آن می باشد. این سنگ ها جذب آب بسیار ناچیزی دارند و نسبت به فشار، سایش و ضربه نیز مقاوم هستند. مرمریت های که به صورت صیقلی تولید می شوند در فضا های داخلی ساختمان و سنگ هایی که به صورت تیشه ای فرآوری می شوند، اغلب در محیط های بیرونی استفاده می شوند.

ترکیب سنگ های کرم روشن با سنگ های مرمریت مشکی، زیبایی چشمگیری را در بوجود خواهد آورد. از کاربرد های عمده ی این سنگ ها باید اشاره کرد به:

  • دیوار های داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری
  • سنگ کف واحد ها
  • پوشش دیوار پارکینگ و سنگفرش آن
  • سنگ کف پله و بدنه دیوار آن
  • دکوارسیون های داخلی ساختمان
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و حیاط به صورت تیشه الگویی

سنگ مرمریت پرطاووسی ارسنجان سوپر

قیمت سنگ های مرمریت کرم 

پارامتر های بسیار زیادی در قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر می گذارد. از مهمترین فاکتور های تعیین قیمت این سنگ، سورت سنگ است. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و یکدست تر باشد و لکه و رگه ی کمتری داشته باشد، قیمت آن افزایش پیدا می کند. ابعاد و ضخامت سنگ ها نیز هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. 

کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر معیار های بسیار مهم قیمت گذاری سنگ است. هر چقدر سطح سنگ براق تر باشد، نشان دهنده ی آن است که ساینده های سنگ در فرآوری، جنسیت مرغوب تری داشته اند. کیفیت برش به معنای اینکه چهار گوشه ی سنگ ها گونیا باشد (لب پریدگی و شکستگی نداشته باشد) و ضخامت سنگ ها همگی یکدست باشد. کیفیت برش نیز در تعیین قیمت سنگ موثر است. به طور کلی سنگ هایی که در بالا معرفی شدند، علاوه بر کیفیت خوب، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. بازرگانی سنگ هویدا با تامین انواع سنگ های ساختمانی با قیمت مناسب و رقابتی، آماده همکاری با شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »