سنگ فضای پشت تی وی روم

سنگ مرمریت مشکی

فهرست مطالب این نوشته

مرمریت ها به دلیل زیبایی خاص و تنوع در رنگ های مختلف،محبوبیت خاصی در میان طراحان و سازندگان دارد. سنگ مرمریت مشکی در آشپزخانه ها ،سنگفرش ها و یا در سرویس های بهداشتی کاربرد بسیاری دارد و جزو سنگ های لوکس به حساب می آید.


سنگ های مرمریت تیره و مشکی

مرمریت ها نوعی سنگ آهکی هستند که مقاومت بسیار بالایی نسبت به فشار، سایش و ضربه دارند. از این رو، بیشتر از این سنگ ها در فضا های داخلی ساختمان استفاده می شود. در این میان مرمریت های مشکی، محبوبیت و شهرت فوق العاده زیادی در بین سازندگان و طراحان پیدا کرده اند.

سنگ های مرمریت مشکی به علت داشتن ترکیبات کربن دار به این رنگ در آمده است. این سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از معروف ترین و پر کاربرد ترین این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  1. سنگ مرمریت لاشتر
  2. مرمریت مشکی نجف آباد
  3. سنگ مرمریت گلدن بلک
  4. مرمریت دهبید اسپایدر
  5. سنگ مرمریت مارشال
  6. مرمریت مشکی ماکو

اغلب سنگ های مشکی به صورت صیقلی و در ابعاد مختلف تایل، پلاک و اسلب برش داده می شوند. سنگ مرمریت لاشتر در میان تمام سنگ های مرمریت مشکی، جزء برترین سنگ های این دسته به حساب می آید. زیرا به دلیل کیفیت بسیار خوب، در فضا های بیرونی و داخلی استفاده می شود و به صورت صیقلی، چرمی، هوند، تیشه ای، بوش همر و … تولید و فرآوری می شود. عکس زیر یک پلاک مرمریت لاشتر سوپر است.

سنگ مرمریت لاشتر

ویژگی های کلی سنگ های مرمریت مشکی

به طور کلی تمام سنگ های مرمریت به خصوص مرمریت های تیره و مشکی رنگ، دارای برخی از مزیت ها و معایب مشترکی هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

بهترین ویژگی این سنگ ها، تراکم بسیار بالا و استحکام بسیار خوب آن ها می باشد. این سنگ ها مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و ضربه دارند. مرمریت های مشکی مقاومت سایشی متوسطی دارند و بسته به جنس و نوع سنگ مشکی، ممکن است در مکان های پر رفت و آمد دچار ایجاد خط و خش در سطح سنگ شود.

این سنگ ها ساب پذیری فوق العاده عالی و سطح براق و درخشانی دارند. اکثر سنگ های مشکی اشاره شده، یا دارای رگه های سفید و یا رگه های طلایی هستند. این سنگ ها نور را به خوبی منعکس می کنند و زیبایی خارق العاده ای به فضای اطراف خود می بخشند.

یکی از معایب سنگ های مرمریت این است که اگر به عنوان سنگ کابینت استفاده شود و یکسری نکات را رعایت نکرد، این سنگ ها دچار لک می شوند. مرمریت های تیره به موادی همچون آبلیمو، آبغوره و … حساس هستند و دچار لک می شوند. تنها راهکار برای حل این مشکل، رعایت و مراقبت از سنگ و نانو آبگریز کردن سنگ است.

سنگ های مرمریت به خصوص مرمریت های تیره به نور آفتاب و عوامل مختلف جوی حساس هستند و اگر در فضای بیرونی استفاده شوند، در کوتاه مدت، ظاهر زیبای خود را از دست می دهند. نور آفتاب باعث رنگ پریدگی سنگ می شود.

این سنگ ها جذب آب ناچیزی دارند و می توان از آن ها در مکان های مرطوب همچون فضای سرویس های بهداشتی نیز استفاده کرد. بهترین ویژگی این سنگ ها، قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ می باشد.

اسلب مرمریت گلدن بلک کاشان

بهترین کاربرد سنگ های مرمریت تیره و مشکی

از این سنگ ها به دلیل طرح و نقش بی نظیر و خاص، بیشتر در دکوراسیون های داخلی و ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود. البته شایان ذکر است که سنگ های مرمریت از لحاظ قیمتی، در دسته سنگ های قیمت مناسب بازار قرار دارند. در برخی از ساختمان ها، این سنگ را با سنگی همچون تراورتن عباس آباد در نمای بیرونی و مدرن ساختمان استفاده می کنند.

در فضا های داخلی نیز این سنگ را می توان با سنگ های مرمریت سفید همچون سنگ مرمریت هرسین ترکیب کرد و فضای جذابی را بوجود آورد. از ویژگی های کلی این سنگ ها باید اشاره کرد به:

  • دیوار های داخلی ساختمان
  • دیوار های بیرونی ساختمان
  • سنگفرش واحد های تجاری و اداری
  • سرویس بهداشتی و حمام ها
  • میز و کانتر آشپزخانه
  • ساخت میز های پیشخوان دفاتر تجاری و اداری لوکس
  • پوشش دیوار پشت تلویزیون
  • دکوراتیو و دکوراسیون مغازه ها
  • قاب دور آسانسور
  • و …

قیمت انواع سنگ مرمریت 

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های مرمریت تاثیر گذار است. در ابتدا معدن استخراج شده و فاصله ی کارخانه ی سنگبری تا معدن در قیمت نهایی سنگ تاثیر بسیار زیادی می گذارد. ابعاد و ضخامت سنگ نیز هر چقدر بیشتر و بزرگ تر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. معمولا در سنگ های تیره و مشکی، هر چقدر رگه های سفید یا طلایی سطح سنگ کمتر باشد و سنگ تیره تر و یکدست تر باشد، قیمت آن بیشتر است. در برخی از سنگ های تیره، رگه های زردی و لکه هایی به اصطلاح سوختگی مشاهده می شود که قیمت سنگ را کاهش می دهد.

به طور کلی سنگ های خانواده ی مرمریت، قیمت بسیار مناسبی دارند. شما می توانید این سنگ ها را در ابعاد مختلف تایل، پلاک و اسلب با رقابتی ترین قیمت از بازرگانی سنگ هویدا تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »