سنگ تراورتن شکلاتی دهشیر

سنگ تراورتن شکلاتی ارزان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن شکلاتی ارزان از معادن مختلفی استخراج می شود و کیفیت های متفاوتی دارد. این سنگ ها عمدتا به دو صورت موج دار و بی موج تولید می شوند که سنگ های موجدار جهت صادرات و سنگ های بدون موج بیشتر در داخل کشور طرفدار دارند.


سنگ تراورتن شکلاتی ارزان

سنگ های تراورتن با تم رنگی کرم، عسلی و شکلاتی نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا شهرت بسیار زیادی دارند. این سنگ ها معمولا در کارخانجات به دو صورت موج دار و بدون موج برش می خورند و به روش های صیقلی یا چرمی فرآوری می شوند. تراورتن شکلاتی ارزان از معادن مختلفی استخراج می شود و از لحاظ کیفی و قیمتی متفاوت هستند. سنگ های شکلاتی موج دار معمولا جهت صادرات به کشور های بسیار زیادی تولید و بسته بندی می شوند. سنگ های تراورتن بدون موج در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. از معروف ترین سنگ های تراورتن شکلاتی ارزان قیمت به سنگ های زیر اشاره می کنیم.

سنگ هایی که در بالا معرفی کردیم، به ترتیب از لحاظ قیمت ارزان، اشاره شده اند. سنگ تراورتن دهشیر یزد از محبوب ترین و ارزان ترین آنها است و کیفیت خوبی نیز دارد. ما در این مقاله به معرفی ویژگی های کیفی و ظاهری دو سنگ دهشیر و کاشان اشاره خواهیم کرد.

 

سنگ تراورتن شکلاتی یزد

تراورتن یزد دارای تم رنگی شکلاتی، عسلی و کرم است که در سطح آن با توجه به سورت سنگ، هاله هایی مشاهده می شود. این سنگ بسیار زیبا ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. تراورتن شکلاتی دهشیر از معروف ترین سورت های این سنگ است که معمولا در به دو روش موجدار و بی موج تولید و صادر می گردد. یکی از بهترین مزیت های تراورتن دهشیر، قیمت بسیار مناسب آن و ظاهر زیبای آن است.

یک سورت مشخص از این سنگ را می توان به راحتی در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه تامین کرد. بهترین سینه کار معدن دهشیر، معدن منصوری است که سنگ های آن معدن آهک بسیار کم تری دارند و به هیچ عنوان شوره نمی زنند. از دیگر معادن معروف تراورتن یزد باید به معدن نبوی اشاره کرد. برای مشاهده ی سورت های مختلف تراورتن دهشیر یزد و دریافت لیست قیمت، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید.

سنگ تراورتن شکلاتی یزد

سنگ تراورتن شکلاتی کاشان

تراورتن شکلاتی بی موج سوپر کاشان یکی از مرغوب ترین مصالح  پر مصرف صنعت ساختمان است که به عنوان سنگ نما و دیوار های داخلی کاربرد دارد. این سنگ به تراورتن شکلاتی آقا محمدی شهرت دارد و از اصلی ترین ویژگی های این سنگ به جنسیت خوب آن، عدم شوره و ساب آیینه ای می توان اشاره کرد. سنگ تراورتن کاشان با آب و هوای مناطق مختلف سازگار است و به هیچ عنوان شوره نمی زند. تخلخل مناسب و پایین این سنگ و همینطور کم رزین بودن تراورتن کاشان، از ویژگی های خوب این سنگ می باشد.

این سنگ به صورت انبوه در کارخانجات اصفهان، تهران و قم تولید می شود و قیمت مناسب آن از دیگر ویژگی های خوب آن است. سنگ تراورتن شکلاتی کاشان در درجات مختلف سوپر، ممتاز و درجه یک دسته بندی می شود و هر یک از سورت ها را می توان به راحتی در متراژ های بالا تولید و تامین نمود. معدن تراورتن شکلاتی آقا محمدی در استان اصفهان، شهرستان کاشان، جاده نراق، سه راه کله ارمک و در مجاورت روستای برز آباد قرار دارد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن کرم شکلاتی تکاب دارد.

موارد استفاده از این سنگ ها در صنعت ساختمان

کاربرد اصلی سنگ های تراورتن به دلیل وزن سبک، در نما های اصلی ساختمان ها است. لایه ی یو وی بر روی سطح این سنگ ها در زمان فرآوری قرار میگیرد که از ظاهر زیبای سنگ در برابر نور آفتاب و اشعه های آن، مراقبت می کند. عمدتا سنگ های تراورتن شکلاتی با سنگ هایی همچون تراورتن سفید عباس آباد تلفیق می شوند و نمایی جذاب و دیدنی را خلق می کنند. از کاربرد های کلی سنگ های تراورتن شکلاتی می توان اشاره کرد به:

  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • سنگ فرش حیاط و پشت بام
  • پوشش دیوار پارکینگ
  • قرنیز دیوار ها
  • ساخت نرده سنگی، صراحی، آبنما و …

 

قیمت و پارامتر های تاثیر گذار و مهم

قبل از خرید سنگ های تراورتن باید با اصلی ترین پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ آشنا باشید. به عنوان مثال ابعاد و ضخامت سنگ از عوامل بسیار موثر در قیمت سنگ های تراورتن می باشد. معمولا این سنگ ها با عرض 40 و طول آزاد فرآوری می شوند. طول سنگ ها هر چقدر بلند تر باشد قیمت سنگ بیشتر می شود و ضخامت استاندارد سنگ های طولی 1.7 و 1.8 است. سنگ های تراورتن موجدار قیمت مناسب تری نسبت به سنگ های تراورتن بدون موج دارند. زیرا سورت بندی سنگ های تراورتن موج دار خیلی کمتر از سنگ های فرآوری شده به صورت بدون موج است.

کیفیت ساب، رزین و متریال های مورد استفاده در زمان فرآوری علاوه بر ماندگاری سنگ، بر روی قیمت سنگ تاثیر گذار هستند. هر چقدر ساینده های سطح سنگ مرغوب تر باشند، سنگ ساب بهتری می خورد و سطح آن براق و درخشان تر می شود. فاصله ی معدن سنگ تا کارخانه سنگبری در قیمت سنگ اهمیت بسیار زیادی دارد. هر معدن، سینه کار های مختلفی دارد که گاها کیفیت سینه کار با سینه کار دیگر متفاوت است. سینه کار سنگ تراورتن، در قیمت آن نیز می تواند تاثیر بگذارد.

کلام پایانی:

اگر به دنبال یک سنگ تراورتن با تم رنگی شکلاتی و قیمت ارزان هستید، اولین پیشنهاد می تواند سنگ تراورتن شکلاتی دهشیر معدن منصوری باشد. این سنگ کیفیت مناسب و ظاهر زیبایی دارد. سپس بعد از آن سنگ تراورتن شکلاتی آقا محمدی (کاشان) گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می شود. برای دریافت لیست قیمت می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید. از دیگر سنگ های باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم روشن آبگرم _ سنگ عسلی لوشان _ تراورتن ابیانه صلصالی _ سنگ تراورتن کرم طرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

اسلب تراورتن سیلور
دسته‌بندی نشده

سنگ اسلب تراورتن سیلور

سنگ های تراورتن سیلور از محبوب ترین و معروف ترین سنگ های طبیعی جهان شناخته می شوند که از معادن متعددی در کشور ما استخراج

ادامه مطلب »
سنگ مرمریت آباده
دسته‌بندی نشده

سنگ مرمریت آباده سوپر

سنگ مرمریت آباده یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که در سورت های مختلفی یافت می شود. این سنگ از تم رنگی کرم

ادامه مطلب »
دسته‌بندی نشده

خرید سنگ ونگه رستیک

سنگ ونگه، نوعی سنگ طبیعی به رنگ قهوه ای و طوسی می باشد. سنگ ونگه به سبک رستیک فرآوری می شود. رستیک سبکی از تلفیق

ادامه مطلب »