سنگ مقاوم در مناطق سردسیر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ بیرونی نما چون در معرض آب و هوای بیرونی است از این رو در انتخاب درست آن باید دقت شود.برخی سنگ ها بر خلاف زیبایی، از مقاومت پایینی در برابر آب و هوای مناطق سردسیر برخوردار هستند.

از قدیم یکی از پر مصرف ترین مصالح مورد استفاده در نما سنگ است.سنگ های تراورتن علاوه بر زیبایی و تنوع رنگ بسیار بالا، گزینه ی مناسبی برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان ها می باشند. حال برخی سنگ ها بر خلاف زیبایی، نمی توانند در شرایط آب و هوایی منطقه مورد استفاده دوام بیاورند و زود از بین می روند. در ادامه به برخی از ویژگی هایی که سنگ مورد استفاده در نما در مناطق سرد سیر باید دارا باشند اشاره می کنیم:

 

 

·       میزان تخلخل

به طور کلی سنگ نما مورد استفاده در مناطق سرد سیر باید از میزان تخلخل کمی بر خوردار باشد.زیرا که تخلخل زیاد موجب جذب آب شده و در اثر تغییرات دمایی و انبساط، موجب ترک خوردن سنگ و متلاشی شدن آن می شود.

 

·       مقاومت بالا در برابر سرما

مناطق سرد سیر دارای زمستان های سرد و طولانی می باشند.سنگ استفاده شده در نما باید مقاومت بالایی در برابر سرما و یخبندان داشته باشد و از تراکم خوبی برخودرا باشد.

 

·       عایق سرما

سنگ های ساختمانی هر یک دارای ضریب انتقال حرارت و ظرفیت گرمایی متفاوتی هستند. نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه نمود این است در اصول ساختمان سازی، برای مناطق سرد و کوهستانی باید ساختمان بر خلاف دمای پایین بیرون، گرم بماند.استفاده از سنگ نما با عملکرد  حرارتی متناسب علاوه بر اینکه موجب گرم شدن ساختمان می شود،بلکه موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می گردد.

 

·       رنگ

رنگ بندی یکی دیگر از ویژگی هایی است که در انتخاب سنگ نما باید به آن توجه نمود.استفاده از طیف رنگی گرم در سنگ نما در مناطق سرد سیر سبب می شود که تا حدودی سردی محیط را خنثی کند.

 

 

 

 

 

 

 

سنگ نما تراورتن

از معروف ترین سنگ های نما می توان اشاره نمود به سنگ های تراورتن حاجی آباد، عباس آباد، دره بخاری، تکاب و… . این سنگ ها علاوه بر دارا بودن ویژگی های ذکر شده، از زیبایی خوبی برخوردار هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط