سنگ تراورتن عسلی یزد

سنگ تراورتن یزد بمانی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن یزد بمانی نژاد با تم رنگی کرم و کرم عسلی، جزء سنگ های مستحکم نما می باشد. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج تولید می شود و معدن آن در استان یزد قرار دارد.قیمت مناسب آن از دیگر ویژگی های این سنگ است.


تراورتن یزد بمانی نژاد

سنگ تراورتن بمانی یکی از مستحکم ترین و با کیفیت ترین سنگ های نما است. این سنگ در رنگ های کرم بژ، کرم و عسلی همراه با رگه های تیره رنگ تولید می شود. تراورتن بمانی یزد به دو صورت موج دار و بی موج برش خورده و در انواع چرمی و صیقلی فرآوری می گردد. سنگ های تراورتن بمانی در دسته ی زیبا ترین سنگ های کرم و کرم عسلی بازار قرار دارند، بخصوص سورت های موجدار و موج پیچ این سنگ از نظر زیبایی بی نظیر هستند.

این سنگ از نظر ظاهری تا حدودی شبیه به سنگ تراورتن حاجی آباد و تراورتن تکاب دارد. سنگ تراورتن تکاب در دسته ی باکیفیت ترین سنگ های ساختمانی قرار دارد و قیمت آن نیز مناسب می باشد. اما از نظر کیفی، سنگ تراورتن بمانی یزد بی نظیر می باشد.

تراورتن چرمی یزد 

ویژگی های سنگ تراورتن بمانی

بی شک این سنگ از مستحکم ترین و باکیفیت ترین سنگ های خانواده تراورتن می باشد. از لحاظ قیمتی، این سنگ نسبت به سایر سنگ های مشابه خوب، مناسب تر است. کیفیت این سنگ در کارخانجات بازرگانی هویدا به صورت تضمین شده و فوق العاده می باشد زیرا که این سنگ به علاوه بر بازار داخل، بخش بزرگی از بازار صادرات سنگ های تراورتن را به خود اختصاص داده است.

میزان تخلخل این سنگ مناسب و پایین است و تراکم سنگ بمانی بالا می باشد. این مزیت سبب گردیده تا سنگ تراورتن یزد بمانی چسبندگی بسیار خوبی با ملات دیوار نما داشته باشد. علاوه بر آن، میزان تخلخل مناسب آن سبب بالا بردن مقاومت آن در برابر فشار و ضربه شده است. البته بهتر است تمام سنگ های نما اسکوپ شوند تا خطر سقوط را به حداقل برسانند.

این سنگ به دلیل بافت متراکمی که دارد، ساب پذیری آن فوق العاده عالی می باشد. سطح براق و صیقلی این سنگ بسیار جذاب و زیبا می باشد و در هر محیطی که استفاده شود، فضا را گرم کرده و حس خوبی به محیط منتقل می کند.

این سنگ ها از نظر قیمتی بسیار مناسب می باشند و از نظر کیفی، بسیار خوب و ماندگاری بالایی دارند.

سنگ تراورتن یزد بمانی به هیچ عنوان شوره نمی زند و در هر منطقه ای می توان از آن استفاده نمود. این سنگ نسبت به سایر سنگ های تراورتن یزد، کیفیت خارق العاده ای دارد.

 

موارد استفاده از سنگ تراورتن بمانی یزد

سنگ های تراورتن بمانی کرم و کرم عسلی به دو صورت موجدار و بی موج تولید می شود. بیشترین کاربرد این سنگ در نما های رومی و کلاسیک ساختمان ها می باشد. از این سنگ می توان به عنوان بدنه دیوار های محوطه و داخلی ساختمان به صورت چرمی استفاده نمود.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های محوطه
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • بدنه راهرو سالن ها
  • سنگ کف محوطه
  • ساخت درپوش از سورت های ضعیف این سنگ
  • ساخت صراحی و آبنما

معدن سنگ تراورتن یزد بمانی

همانطور که از نام این سنگ پیداست، معدن این سنگ در استان یزد قرار دارد. استان یزد غنی از معادن سنگ تراورتن با کیفیت همچون تراورتن دهشیر می باشد. سنگ های تراورتن یزد بمانی به طور ذاتی، از قد و پای بلندی برخوردار هستند. این ویژگی به دلیل اندازه کوپ های استخراج شده از معدن و سلامت کوپ سنگ می باشد. هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بیشتر باشد، زمانی که در نما استفاده می شود نیاز به بند کشی کمتری دارد و نما را زیبا تر به نمایش می گذارد.

از دیگر سنگ های تراورتن باکیفیت می توان اشاره نمود به:

تراورتن شکلاتی کاشان، سنگ تراورتن ممتاز ابرکوه و تراورتن دره بخاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط