سنگ تراورتن ابر و بادی ماکو

سنگ تراورتن ماکو

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن ماکو در رنگ های کرم و کرم شکلاتی، به دو صورت موجدار و بی موج فرآوری می شود. استفاده از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان به دلیل قیمت مناسب آن، بسیار رایج است. در واقع سورت اصلی این سنگ به دلیل موج های سطح آن ابروبادی می باشد.


سنگ تراورتن ماکو

سنگ تراورتن ماکو با زمینه رنگی کرم تا شکلاتی، همراه با موج های ابر و بادی است. موج های سطح این سنگ این سنگ از مشخصه های بارز آن می باشد. این سنگ به دلیل ظاهر زیبا، تم رنگی و منحصر به فردی که دارد، شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است و در صنعت ساختمان کاربرد های بسیار زیادی دارد.

 

ویژگی های سنگ تراورتن ماکو

سنگ تراورتن ابر و بادی ماکو در دسته ی سنگ های باکیفیت تراورتن قرار دارد و ویژگی های بسیار خوبی دارد. از مهم ترین آنها می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم مناسبی دارد و به دلیل بافت متخلخل آن، چسبندگی بسیار خوبی با ملات دیوار نما دارد. این سنگ ابزار خوری بسیار خوبی دارد و در برش پرتی زیادی بوجود نمی آورد. بهتر است تمام سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان، همگی اسکوپ شوند تا خطر سقوط سنگ در هنگام زلزله کاهش یابد.

تراورتن کرم شکلاتی ماکو ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. استفاده از این سنگ در هر محیطی، زیبایی خاصی به فضای اطراف خود می بخشد.

یکی از ویژگی های بسیار خوب این سنگ، قیمت بسیار مناسب آن در کنار تم رنگی و طرح و نقش جذاب آن می باشد. این سنگ در دسته سنگ های قیمت مناسب بازار قرار دارد.

این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و از آن می توان در نمای ساختمان مناطق مختلف کشور با آب و هوای مختلف استفاده نمود.

تراورتن ماکو

کاربرد سنگ تراورتن کرم ماکو

از سنگ های تراورتن به دلیل ویژگی های بسیار خوب و وزن سبک آن، بیشتر در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می کنند. از این سنگ بیشتر در نما های رومی و کلاسیک ساختمان ها استفاده می شود.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • نمای داخلی ساختمان و حیاط ها
  • دیوار های داخلی
  • از سورت های ضعیف این سنگ برای تهیه ی جدول سنگی و یا درپوش استفاده می شود.

 

قیمت سنگ تراورتن ماکو

قیمت این سنگ به عواملی چون سورت سنگ، قد و پای سنگ، عرض و ابعاد سنگ و کیفیت فرآوری سنگ بستگی دارد. به طور مثال هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بیشتر باشد، نشان دهنده ی سلامت سنگ است و قیمت آن افزایش می یابد.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر عوامل موثر بر تعیین قیمت این سنگ می باشد. استفاده از مواد رزین و پر کننده ی باکیفیت، اگرچه قیمت سنگ را افزایش می یابد، از طرفی سبب افزایش طول عمر سنگ نیز می گردد. به طور کلی این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل نظر طراحان و سازندگان زیادی را به خود جلب نموده است.

 

معدن تراورتن ماکو

معدن سنگ تراورتن ماکو در استان آذربایجان غربی، شهرستان ماکو واقع شده است. این سنگ از نظر ظاهری، شبیه به سنگ تراورتن بمانی نژاد می باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط