تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن امروزه به عنوان پر طرفدار ترین متریال برای استفاده در نما های بیرونی ساختمان ها محسوب می شوند. تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز در رده ی سنگ های لوکس ساختمانی است و بیشتر در پروژه های مجلل استفاده می شود.


تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از مرغوب ترین، زیبا ترین و پر طرفدار ترین سنگ های تراورتن در جهان است که فعالان صنعت سنگ و ساختمان، این سنگ را به عنوان یکی از سنگ های گران قیمت و لوکس بازار می شناسند. این سنگ در طیف رنگی کرم روشن و سفید است که در سطح آن با توجه به سورت سنگ، هاله ها و رگه های قهوه ای یا طوسی دیده می شود. تم رنگی روشن سنگ، جلوه‌ای بی‌نظیر به ساختمان می‌بخشد که چشم افراد خوش ‌سلیقه را به خود جذب می‌نماید. نقوش و طرح های زیبای موجود در بافت این سنگ و تنوع بالای رنگی این نوع تراورتن، باعث کارایی بیشتر آن ها در دکوراسیون های داخلی ساختمان ‌ها شده است.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز در کنار تمامی ویژگی های بسیار خوبی که دارد، قطعا به عنوان یکی از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن در سراسر جهان نیز شناخته می شود. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن سفید ابیانه نیز دارد که از نظر ویژگی این دو سنگ تا حدودی متفاوت هستند. در ادامه به توضیح درباره ویژگی‌ها و مزایا، کاربرد، ابعاد عمده ی تولید و پارامترهای موثر بر قیمت سنگ تراورتن عباس آباد خواهیم پرداخت.

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

ویژگی ها و مزایا

سنگ تراورتن عباس آباد دارای ویژگی های بسیار خوبی است که این سنگ را منحصر به فرد کرده و سبب ارزشمندی آن شده است. از بهترین ویژگی های این سنگ لوکس می توان اشاره کرد به:

تراکم این سنگ بسیار عالی می باشد و جنسیت استخوانی و تو پٌر این سنگ سبب ساب پذیری فوق العاده خوب این سنگ و سطح براق آن شده است. این سنگ به دلیل تخلخل کم و مناسب، استحکام بسیار بالایی دارد.

این سنگ تخلخل مناسبی دارد و به دلیل آهک بسیار کم و جنسیت خوب آن، چسبندگی ایده آلی با ملات پیدا می کند. تراورتن عباس آباد بافت نرم تر و سبک تری نسبت به سنگ های دیگر دارد و در هنگام برش کاری و ابزار زنی، دچار ایجاد پرت و ترک یا شکستگی نمی شود.

سنگ عباس آباد یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در نمای مناطق سردسیر یا مرطوب است. در واقع این سنگ بسیار زیبا، با آب و هوای تمامی مناطق دنیا سازگار است و ظاهر زیبای خود را تحت هیچ شرایطی از دست نمی دهد.

یکی از بهترین ویژگی های این سنگ، تنوع بسیار بالا و سورت های متفاوت و بسیار زیبای این سنگ است که هر کدام جذابیت های خاص خود را دارند. از سورت های مختلف این سنگ می توان به سورت دنده گاوی، موج کبریتی، ابر و بادی، کرم، سوپر سفید، سوپر ممتاز و سوزنی اشاره کرد.

 

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

از سنگ تراورتن عباس آباد سفید سوپر ممتاز می توان در کلیه قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. بیشترین کاربرد این سنگ در نما های اصلی ساختمان است. این سنگ معمولا در ابعاد 40 طولی به صورت بی موج یا موج دار و به روش های صیقلی یا طبق سفارش مشتری به روش چرمی تولید می شود. ترکیب این سنگ با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب یا تراورتن عسلی تکاب، زیبایی خارق العاده و با شکوهی به عمارت می بخشد.

از آنجایی که سنگ عباس آباد قیمت بالایی دارد، عمدتا در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود. استفاده از سنگ سفید عباس آباد به گونه ای یک ارزش افزوده برای ساختمان محسوب می گردد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • اجرای نما های لاکچری رومی، کلاسیک و مدرن
  • استفاده در دکوراسیون های داخلی و لابی ساختمان ها
  • سنگ کف پله قسمت های بیرونی ساختمان
  • سنگفرش حیاط و پشت بام
  • استفاده در دیوار های راهرو ها و راه پله ها
  • ساخت صراحی، سر ستون و ستون، مجسمه و آبنما

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

معدن سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد محلات از دل کوه‌های غنی از سنگ تراورتن استان مرکزی، محلات، شهرستان نیم‌ور (نیمه‌ور) استخراج می‌گردد. این معدن به عنوان یکی از با ارزش ترین معادن کشور ایران محسوب می شود که سنگ های تراورتن آن به صورت کوپ و بریده شده به کشور های بسیار زیادی صادر می شوند. معدن سنگ عباس آباد، سینه کار های مختلفی دارد و از معروف ترین آنها می توان به سینه کار توکلی، حاج عبدلی، معدن عرب، رستمی، قاسمی فر، حسنی پور و … اشاره کرد. این معدن در مجاورت معدن سنگ تراورتن حاجی آباد قرار دارد.

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ تراورتن سفید عباس آباد

عوامل بسیار زیادی در قیمت سنگ های تراورتن به خصوص تراورتن عباس آباد تاثیر گذار است. به عنوان مثال یکی از اصلی ترین معیار های تعیین قیمت این سنگ، سورت سنگ و میزان دقیق بودن سورتینگ سنگ است. هر چقدر سورت سنگ دقیق تر باشد و بازی رنگ در دسته سنگ کمتر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت، فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری و سینه کار سنگ می باشد.

کیفیت ساب و رزین از دیگر عوامل مهم تعیین قیمت سنگ است. از طرفی هر چقدر کیفیت ساب و متریال مورد استفاده در زمان فرآوری بهتر باشند، ماندگاری سنگ افزایش می یابد. معمولا ضخامت سنگ های 40 طولی، بین 1.7 تا 1.8 سانتی متر است. قد و پای سنگ ها هر چقدر بلند تر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. کیفیت برش نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است و سنگ ها باید چهار گوشه ی گونیا داشته باشند و ضخامت کالیبر داشته باشند. سنگ عباس آباد سورت های بسیار زیادی دارد و در تمامی رنج های قیمتی، در کارخانجات سنگ هویدا موجود است. از دیگر محصولات باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن سفید دره بخاری _ سنگ تراورتن کرم تکاب _ تراورتن عسلی یزد _ سنگ تراورتن آبگرم محلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط