سنگ تراورتن رامشه سفید

تراورتن رامشه ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن رامشه ممتاز با تم رنگی کرم روشن و سطح براق، یکی از پرفروش ترین سنگ های تراورتن بازار به حساب می آید. این سنگ از نظر ظاهری، تا حدودی شبیه به سنگ تراورتن حاجی آباد می باشد. یکی از بهترین ویژگی های این سنگ، قیمت بسیار مناسب و ارزان آن می باشد.


سنگ تراورتن رامشه ممتاز

تراورتن رامشه یکی از معروف ترین و پرمصرف ترین سنگ های تراورتن زمینه روشن بازار محسوب می شود. تم رنگی این سنگ کرم روشن تا تیره همراه با خطوط و هاله های صورتی و طوسی رنگ است. این سنگ معادن مختلف و بسیار زیادی دارد که اصلی ترین معدن آن در استان اصفهان و در شهر رامشه واقع شده است. از بهترین سینه کار های این معدن باید به معدن رامشه مالکی (ملک زاده) و معدن رامشه ثنایی اشاره کرد که سنگ های فوق العاده باکیفیتی از این سینه کار ها استخراج می شود.

سنگ تراورتن رامشه ممتاز دارای زمینه رنگی کرم روشن همراه با هاله های طوسی بسیار کم می باشد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن حاجی آباد دارد. با این تفاوت که سنگ رامشه از میزان تخلخل بیشتر و قیمت ارزان تری نسبت به سنگ های دیگر دارد. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج برش داده شده و به صورت صیقلی یا چرمی فرآوری می شود. سنگ رامشه یکی از محصولات پر طرفدار صادراتی است که اصلی ترین دلیل آن تم رنگی روشن همراه با قیمت بسیار مناسب آن است. تراورتن کرم روشن رامشه معدن مالکی، ویژگی های بسیار خوبی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

ویژگی های تراورتن رامشه ممتاز

مهمترین و اصلی ترین ویژگی تراورتن رامشه، بافت متخلخل این سنگ است. این امر سبب می گردد تا سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات داشته باشد و نیازی به اسکوپ کردن سنگ نیست. به همین دلیل بیشتر از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. بافت متخلخل سنگ های تراورتن، سبب شده تا این سنگ ها وزن مخصوص کمتری داشته باشند و نسبت به سنگ های دیگر سبک تر باشند.

از این سنگ می توان در نمای بیرونی مناطق مرطوب و سردسیر نیز استفاده نمود. زیرا تراورتن رامشه مالکی به هیچ عنوان شوره نمی زند و جزء باکیفیت ترین سنگ های تراورتن بازار محسوب می شود. برخی از معدن های متفرقه ی این سنگ که کیفیت ضعیفی دارند، نام این سنگ بسیار خوب را خراب کردند و اکثریت مردم به اشتباه فکر می کنند که سنگ رامشه بعد از مدتی شوره می زند. شایان ذکر است که اگر این سنگ از معدن مالکی یا ثنایی باشد که دو معدن فوق العاده باکیفیت محسوب می شوند، این سنگ سالیان سال، ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

طرح، رنگ و لعابی که این سنگ دارد در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سنگ های مشابه، یکی از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد. سنگ تراورتن رامشه ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح براق و درخشان آن نور را به خوبی منعکس می کند.

سنگ تراورتن رامشه سفید

کاربرد سنگ تراورتن ممتاز رامشه

این سنگ معمولا در کارخانجات در ابعاد عرض 40 طولی، به صورت موجدار و بی موج و به روش های صیقلی یا چرمی تولید می گردد. در بازار داخلی سنگ های تراورتن بی موج محبوبیت بیشتری نسبت به سنگ های موجدار دارند، به همین دلیل سنگ های موجدار قیمت نسبتا مناسب تری دارند. از تراورتن رامشه در سایز های فرشی نیز با ضخامت های مناسب می توان به عنوان سنگ کف محوطه های بیرونی و داخلی ساختمان ها استفاده نمود.

  • نمای بیرونی ساختمان ها
  • استفاده به عنوان سنگ پشتکاری
  • محوطه سازی ها
  • ساخت صراحی و نرده سنگی
  • ساخت ستون های سنگی و سرتون ها
  • تهیه جدول سنگی
  • دیوار های داخلی ساختمان و دیوار پارکینگ

 

خرید سنگ تراورتن رامشه ممتاز

با توجه به سورت بندی های مختلفی که این سنگ دارد، قیمت آن نیز متفاوت می باشد.میزان تخلخل سنگ و کیفیت آن نیز بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در بحث فرآوری سنگ، هرچقدر ساب سنگ بیشتر باشد سنگ صیقلی تر و براق تر می گردد و قیمت آن بیشتر است. نحوه برش سنگ به صورت موجدار و بی موج نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد. میزان تخلخل سنگ نیز هرچقدر کمتر باشد، سنگ از مقاومت فشاری بالاتری برخوردار است و قیمت آن نیز بیشتر است.

اما به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود دارد و در دسته ی سنگ های تراورتن ارزان قرار دارد. از سورت های ضعیف تر آن بیشتر برای مصارف نما های پشتکاری استفاده می گردد. از سنگ های تراورتن باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم روشن تکاب _ سنگ تراورتن ابرکوه _ تراورتن عباس آباد کرم _ سنگ تراورتن ابیانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط