تراورتن عباس آباد سوپر

تراورتن آتشکوه سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن آتشکوه سوپر دارای زمینه ای کاملا یکدست و سفید می باشد و از کیفیت بی نظیری برخوردار است. قیمت این سنگ نیز بالا است و بیشتر در نمای ساختمان های لوکس استفاده می شود.


تراورتن سوپر آتشکوه

تراورتن آتشکوه جزء خیره کننده ترین و با کیفیت ترین سنگ های تراورتن نما می باشد. این سنگ اغلب در نمای رومی و کلاسیک ساختمان های لوکس استفاده می گردد. سنگ تراورتن سوپر آتشکوه یکی از بی نظیر ترین سنگ های زمینه سفید ساختمانی است که سطحی کاملا یکدست و براق دارد.

این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. فرآوری به صورت صیقلی و چرمی نیز بر روی این سنگ انجام می گیرد. از نظر ظاهری، این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد.

 

مزایای سنگ تراورتن آتشکوه سوپر

سنگ های تراورتن به طور کلی از بافت متخلخلی برخوردار هستند. به همین سبب وزن آنها سبک است و گزینه ی خوبی برای استفاده در نمای ساختمان های بلند محسوب می شود. میزان تخلخل نیز می تواند بر کیفیت سنگ تاثیر بگذارد.

سنگ تراورتن آتشکوه تراکم خوب و تخلخل مناسبی دارد. بافت متراکم این سنگ سبب گردیده تا مقاومت فشاری و سایشی بالای داشته باشد و در هنگام برش کاری و ابزار زنی دچار ترک خوردگی نشود. 

جنسیت استخوانی این سنگ موجب ساب پذیری فوق العاده ی آن گشته است. این سنگ سطح براق و درخشانی دارد و به دلیل انعکاس نور بسیار خوب، استفاده از آن در هر فضایی، جلوه زیبا و روشنایی را به فضای اطراف خود می بخشد.

سنگ تراورتن سوپر آتشکوه بهترین گزینه برای استفاده در نمای مناطق شمال کشور و یا مناطق سردسیر می باشد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. برای آشنایی با انواع سنگ نما، مطالبی که در رابطه با آنها نوشته ایم را بخوانید.

جذب آب این سنگ بسیار ناچیز است و از آن می توان به صورت چرمی یا صیقلی، در هر محیطی استفاده نمود. تنها مشکل این سنگ، قیمت نسبتا بالای آن است و بیشتر در ساختمان های لوکس استفاده می شود.

موارد استفاده از سنگ آتشکوه سوپر

سنگ آتشکوه به دلیل رنگ سفید و سطح یکدست، جزء سنگ های لوکس ساختمانی محسوب می شود. این سنگ در ابعاد مختلفی برش و فرآوری می گردد. اغلب از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان ها، نما های رومی و کلاسیک استفاده می گردد. تلفیق این سنگ با آجرنما یا سنگ طرح چوب در نما های مدرن نیز یکی از کاربرد های این سنگ است. در دیوار های داخلی، می توان این سنگ سفید را با سنگ های مرمریت مشکی همچون مرمریت لاشتر تلفیق نمود و دکوراسیون جذابی را طراحی کرد.

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • دیزاین و زیبا سازی دیوار های داخلی
  • ساخت مصنوعات ساختمانی، صراحی، آبنما و …
  • جهت محوطه سازی ساختمان ها
  • سنگفرش محوطه های بیرونی ساختمان و پشت بام

 

معدن سنگ تراورتن آتشکوه

معدن این سنگ در استان مرکزی، در سه کیلومتری شرق شهر نیم ور محلات، جاده خمین و در مجاورت معدن سنگ حاجی آباد قرار دارد. بهره برداری از این معدن از سال 1374 توسط شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ آغاز شده است. ظرفیت استخراج سالانه این معدن 50 هزار تن سالیانه انواع درجات سنگ تراورتن می باشد و روش استخراج این سنگ از معدن به روش سیم برش می باشد. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن حاجی آباد، تراورتن دره بخاری، سنگ تراورتن تکاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط