اجرای نمای ساختمان

فهرست مطالب این نوشته

نمای بیرونی ساختمان ها به دو دسته ی مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شوند. در حین اجرای نما باید به برخی از نکات اجرایی توجه شود تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

نمای بیرونی ساختمان

نمای بیرونی ساختمان ها به دلیل در معرض دید قرار داشتن عموم، جزو مهمترین قسمت های ساختمان به حساب می آید. از طرفی چون با عواملی نظیر گرد و خاک، سرما و گرما، باران و یا در معرض نور خورشید قرار دارد، از این رو استفاده از متریال مناسب و باکیفیت، اهمیت بسیار زیادی دارد.

به طور کلی نما به دو دسته ی زیر تقسیم بندی می شوند

    نمای کلاسیک: معمولا نمای این نوع ساختمان ها تمام سنگ است و عظمت خاصی به ساختمان می دهد.نمای رومی معروف ترین نمای کلاسیک به حساب می آید.

    نمای مدرن: متریال های مورد استفاده در این نما ها می تواند تلفیقی از سنگ، چوب، کامپوزیت و … باشد. این نما ها در کنار سادگی، جذابیت بسیار زیادی دارند.

 

اجرای نمای ساختمان

در اجرای نمای ساختمان، باید به این نکته توجه شود که تمامی سنگ ها حتما اسکوپ خورده باشند. اسکوپ ها چسبندگی سنگ را به ملات بیشتر می کند از این رو خطر سقوط سنگ در آینده و در زمان زلزله را کاهش می دهند.

عامل دیگری که در اجرای نما به آن باید توجه شود این است که سنگ مورد استفاده در نما از تخلخل خوبی برخوردار باشد تا چسبندگی بهتری با ملات داشته باشد. سنگ های گرانیت علاوه بر وزن بسیار زیاد، از تخلخل بسیار کمی برخوردار هستند لزا مناسب استفاده در نمای بیرونی ساختمان نمی باشند.

 

بهترین سنگ در نمای ساختمان

سنگ تراورتن در حال حاضر مناسب ترین گزینه برای نما های رومی و طراحی نمای سنگی می باشند زیرا:

·       مقاومت بسیار خوب

·       مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

·       سطح صیقلی و عدم جذب آب

·       دارای بافت متخلخل

·       وزن مخصوص کمتر نسبت به سایر سنگ ها

 

از معروف ترین سنگ مورد استفاده در نما می توان اشاره کرد به سنگ تراورتن عباس آباد و دره بخاری. این سنگ ها سطح سفید و یکدستی که دارند جزو سنگ های محبوب در نما ها رومی و نما های مدرن ( تلفیق سنگ با چوب و یا آجرنما) می باشند. .

از آنجایی که قیمت این سنگ ها بسیار زیاد است، سنگ های تراوراتن طرق و رامشه می تواند گزینه ی خوبی برای نمای ساختمان باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.
مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط