معدن سنگ تراورتن

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی و دارای بافت متخلخل است.بزرگترین ذخایر تراورتن خاورمیانه در کشور ایران در محلات از توابع استان مرکزی است.

بزرگترین ذخایر تراورتن خاورمیانه در ایران،استان مرکزی،محلات است.ظرفیت مطلوب معادن این شهرستان درتولید سنگ های ساختمانی از جمله مرمریت،چینی،کریستال،ترانیکس،ترامیت(سنگ خام و تراورتن) نیز توانسته ایران را در رتبه نهم تولید سنگ های تزئینی و ساختمانی در بین 18 کشور تولید کننده سنگ تراورتن قرار دهد.

 

به طور کلی تا به امروز در تاریخ سال 1399،هشت هزار و هشتصد معدن فلزات رنگی،خاک های صنعتی و سنگ های نما و ساختمانی در کشور وجود دارد که 1900 مورد از آن ها در حوضه ی سنگ های تزئینی است.

 

وجود معادن غنی سنگ های تزئینی و سنگ ساختمانی ،موجب شده که ایران در چهار رتبه اول تولید کنندگان سنگ جهان قرار گیرد.

 

محلات با 2 میلیون تن سنگ تراورتن،دارای 250 واحد فراوری سنگ است.وجود 110 معدن غنی سنگ تزئینی در این خطه نیز موجب ایجاد 6 هزار شغل پایدار در این زمینه شده است.

 

ایران با ظرفیت 27 میلیون تنی صنایع فعال سنگ،اکنون فقط 10 میلیون تن سنگ در کشور تولید می شود.حدود 6 میلیون تن سنگ فرآوری شده کشور صادر می شود که با احتساب یک میلیون تن کوپ سنگ،در مجموع آمار صادرات سنگ ایران به هفت میلیون تن می رسد که بسیار نا چیز است.

 

10 تا 15 درصد از سنگ نمای کشور که عمده ی آن تراورتن است،از معدن های محلات استخراج می شودد که از لحاظ کیفیت منحصر به فرد است.سنگ ها ی تراورتن محلات به کشور های افغانستان،قطر،پاکستان،میانمار،رومانی،قزاقستان،عراق و روسیه صادر می شود.

 

از بهترین معدن سنگ های تراورتن می توان به معدن سنگ عباس آباد در نزدیکی روستای نیم ور در شهرستان محلات و معدن سنگ حاجی آباد در غرب شهرستان محلات در نزدیکی جاده ی خمین اشاره کرد.

شهرستان در جنوب شرقی استان مرکزی واقع شده است و از طرف شمال به قم و آشتیان، از طرف جنوب به اصفهان و گلپایگان، از طرف غرب به اراک و خمین و از طرف شرق به دلیجان محدود می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

موسوی:                 09129529767

www.hoveidastone@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط