انواع سنگ مرمریت ساختمان

سنگ مناسب کف پارکینگ

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های ساختمانی در دسته های مختلف تراورتن، مرمریت، گرانیت، چینی و … هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند. بهترین سنگ مناسب کف پارکینگ، سنگی است که علاوه بر مقاومت و زیبایی، قیمت مناسبی نیز داشته باشد.


سنگ مناسب کف پارکینگ

پارکینگ هر ساختمان، محل رفت و آمد ماشین ها و افراد آن ساختمان است. با این حال پارکینگ های ساختمان های مسکونی با پارکینگ مجتمع های تجاری یا اداری، یا همینطور پارکینگ های طبقاتی، رفت و آمد کمتری دارند. متریالی که برای کف این محل استفاده می شود، باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد، که عبارتند از:

  • مقاومت فشاری بالا و مقاومت سایشی مناسب
  • نظافت آسان برای پاک کردن رد لاستیک بعد از چند سال
  • زیبایی و جذابیت
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

در میان هر متریال دیگر، سنگ های ساختمانی بهترین انتخاب برای سنگ کف پارکینگ محسوب می شوند. زیرا سنگ ها تمام ویژگی های بالا را دارند و از همه مهمتر، اگر با گذشت چندین سال، سنگ ظاهر زیبای خود را از دست بدهد، با یک ساب زدن ساده، دوباره سنگ زیبایی روز اول خود را بدست می آورد. گرانیت، مرمریت و سنگ های چینی گزینه ی مناسبی برای کف پارکینگ هستند که در ادامه این سنگ ها را بررسی می کنیم. گاها در برخی از منازل از سنگ های تراورتن نیز برای کف پارکینگ استفاده می شود که توصیه نمی کنیم.

شایان ذکر است که سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند که هر کدام جنسیت متفاوت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. از این رو موقع انتخاب سنگ برای کف پارکینگ، به جنسیت مناسب آن حتما باید توجه کنید. در ادامه بهترین سنگ هایی که می توانید برای کف پارکینگ استفاده کنید را، معرفی خواهیم کرد.

پارکینگ های رو باز در محوطه های بیرونی

از آنجایی که قسمت های بیرونی ساختمان ها و مجتمع ها، در تماس مستقیم نور خورشید هستند و در طول سال، با بارش برف و باران همراه می شوند، از این رو انتخاب بهترین سنگ برای کف پارکینگ، اهمیت بالایی دارد. از بهترین سنگ هایی که می توانید برای پارکینگ های رو باز استفاده کنید، عبارتند از:

  • سنگ گرانیت، مقاوم ترین سنگ ساختمانی در دنیا

سنگ های گرانیت دارای بافتی متشکل از دانه های ریز و درشت هستند و از جنس آذرین درونی (مواد مذاب و آتشفشان) می باشند. این سنگ ها جذب آب فوق العاده پایینی دارند و در ابعاد مختلف با ضخامت های 2 و 3 سانت تولید می شوند. از بهترین این سنگ ها می توان به گرانیت سفید نطنز، سنگ گرانیت نهبندان، گرانیت مشکی نطنز و برای انتخاب آخر به سنگ گرانیت مروارید مشهد اشاره کرد.

  • سنگ های چینی و کریستالی

سنگ های چینی را می توان از خانواده ی سنگ های مرمریت که بافت و جنسیت فوق العاده مقاوم تر نسبت به مرمریت ها دانست. این سنگ ها معمولا تم رنگی روشن همراه با رگه های طوسی یا … می باشند که از معادن مختلفی نیز استخراج می شوند. بهترین سنگ با قیمت مناسب، کریستال لایبید می باشد. سنگ لایبید، عجیب ترین سنگ زیبایی است که هم از لحاظ قیمت، بسیار مناسب است و هم از لحاظ ظاهر و زیبایی فوق العاده خاص می باشد. این سنگ جذب آب فوق العاده ناچیزی دارد و نسبت به هر گونه عوامل بیرونی مقاوم می باشد.

از دیگر سنگ های چینی مناسب، می توان به سنگ چینی ازنا، سنگ چینی نیریز و سنگ چینی الیگودرز اشاره کرد.

سنگ لایبید تیشه الگویی

پارکینگ های سر بسته که زیر سقف و در ساختمان قرار دارند

سنگ های گرانیت و سنگ های چینی به دلیل ویژگی های ، انتخاب مناسب و بسیار خوبی برای پارکینگ های سر بسته نیز محسوب می شوند. اما برای محیط های سربسته، از سنگ های مرمریت نیز با تنوع رنگی و طرحی بیشتر نیز می توانید استفاده کنید. ضخامت مناسب برای کفپوش پارکینگ را هم حتما مدنظرداشته باشید که با توجه به نوع سنگ، می تواند متغیر باشد. از بهترین سنگ های مرمریت می توان اشاره کرد به:

بهتر است از سنگ های مرمریت مشکی به عنوان کف پارکینگ ساختمان، استفاده نکنیم. به دلیل اینکه علامت لاستیک با گذشت چند سال بر روی سنگ می ماند و ظاهر سنگ را کد می کند. با این حال با یک ساب زدن ساده، رد لاستیک و چرک های روی سنگ از بین می رود و سنگ دوباره ظاهر اولیه و زیبای خود را بدست می آورد.

 

سنگ مناسب کف پارکینگ برای ساختمان های لوکس و مجلل

در ساختمان های لوکس می توانید علاوه بر جنس سنگ، از سنگ هایی با ابعاد بزرگ تر ( سنگ های سایز بزرگ جلوه ی زیبایی می دهند) استفاده کنید. از آنجایی که سنگ های گرانیت ظاهر قدیمی و تکراری دارند، معمولا از سنگ های چینی و سنگ های مرمریت استفاده می شود.

استفاده از انواع سنگ مرمریت دهبید کرم و سفید، و همینطور تلفیق آنها با سنگ های مرمریت مشکی، زیبایی خاصی را خلق می کند. سنگ مرمریت پرشین سیلک نیز علاوه بر ظاهر فوق العاده خاص و زیبا، مقاومت بسیار خوبی نیز دارد و قیمت آن تقریبا بالا می باشد.

بهترین انتخاب برای پارکینگ های عمومی و با رفت و آمد زیاد

بدون شک بهترین انتخاب برای پارکینگ با رفت و آمد بالا، سنگ های گرانیت هستند که به راحتی می توانند سالیان سال عمر کنند و ظاهر زیبای خود را از دست ندهند. سنگ کریستال لایبید نیز انتخاب درستی می تواند باشد که به صورت صیقلی یا تیشه ای فرآوری می شوند. نظافت سنگ های صیقلی بسیار آسان تر می باشد.

کلام آخر:

در انتخاب سنگ برای کفپوش پارکینگ، به ابعاد مناسب (معمولا 40*40) جهت شیب بندی و ضخامت مناسب (با توجه به نوع سنگ، 2 یا 3 سانت) دقت کنید. اگر به دنبال خرید یک سنگ زیبا، مقاوم و قیمت مناسب برای کف پارکینگ ساختمانتان هستید، و هنوز در انتخاب تان دچار شک و تردید می باشید، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط