سنگ پله مرمریت خوی

سنگ پله مرمریت خوی

فهرست مطالب این نوشته

مرمریت خوی یکی از مستحکم ترین سنگ های ساختمانی است که در رنگ های مختلف یافت می شود. این سنگ دارای سطحی یکدست و رنگ روشن کرم و نسکافه ای می باشد. سنگ پله مرمریت خوی یکی از بهترین انتخاب ها برای فضای راه پله به دلیل مقاومت سایشی بسیار بالای این سنگ می باشد.


سنگ مرمریت خوی

مرمریت خوی یکی از محبوب ترین و پر مقاوم ترین سنگ های معروف بازار محسوب می شود. به دلیل وجود معادن مختلف این سنگ در رنگ های کرم روشن تا تیره، زیتونی و نسکافه ای تولید می شود. یکی از بهترین ویژگی های سنگ خوی سطح یکدست آن است. در واقع رگه های محو به شکل ضربان قلب در این سنگ قابل مشاهده هستند که در سورت های سوپر آن، میزان رگه ها بسیار کم و سطح سنگ کاملا یکدست می باشد.

این سنگ در کارخانه ها در ابعاد مختلف تایل های 60*60 یا 40*40، پلاک های عرض 40 طولی و سایز های مختلف پله تولید می کنند. از نظر ظاهری این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت دهبید پارادایس دارد. 

سنگ مرمریت خوی سوپر

ویژگی های مرمریت کرم خوی

به طور کلی سنگ خوی در دسته ی مستحکم ترین سنگ های به شمار می آید. مرمریت سوپر خوی دارای زمینه ای کاملا یکدست و بدون بازی رنگ می باشد. کیفیت ساب این سنگ نیز بی نظیر است و دارای سطحی براق و درخشان می باشد.

این سنگ تراکم بسیار بالایی دارد و از استحکام بی نظیری برخوردار است. مقاومت بالای سنگ خوی در برابر خط و خش و سایش، از بهترین ویژگی های این سنگ است. به همین دلیل سنگ پله مرمریت خوی و سنگ های فرشی آن محبوبیت بسیار زیادی دارند.

مرمریت خوی ساب پذیری فوق العاده بالایی دارد و سطح آن براق و درخشان می باشد. استفاده از این سنگ در هر فضایی، گرمی و شکوه خاصی به اطراف خود می بخشد. 

این سنگ جذب آب بسیار ناچیزی دارد و از آن می توان در قسمت های مرطوب نیز استفاده نمود. این سنگ تم رنگی بسیار زیبایی دارد و سطح آن یکدست و جذاب است. قیمت مناسب این سنگ و تولید انبوه آن در یک سورت معین، از دیگر مزیت های خوب این سنگ می باشد.

نکته ی بسیار مهم در رابطه با نظافت این سنگ این است که نباید برای شست و شوی آن از مواد شوینده اسیدی و قوی استفاده نمود. زیرا که باعث از بین رفتن ظاهر زیبای سنگ و کاهش استحکام آن می شود و طول عمر سنگ نیز کاهش می یاد. نظافت این سنگ به دلیل سطح صیقلی آن بسیار آسان است و تنها با یک دستمال نم دار، سنگ تمیز می شود. از دیگر سنگ های بسیار محبوب که ویژگی های مشترکی با سنگ خوی دارد، می توان به سنگ مرمریت هرسین اشاره نمود.

 

سنگ پله مرمریت خوی روشن

یکی از پرفروش ترین محصولات سنگ ساختمانی، سنگ پله می باشد. مرمریت خوی به دلیل تراکم بالا و طرح و رنگ زیبایی که دارد، این قابلیت را دارا می باشد که در بخش های مختلف داخلی ساختمان، مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ های پله معمولا در ابعاد مختلف فرضا عرض 35 در طول 120 سانت با ضخامت 3 سانت می باشند. از سنگ های عرض 40 سانت نیز در دیواره ی راه پله نیز استفاده می شود. استفاده از سنگ سنگ های مشکی همچون سنگ مرمریت اسپایدر و سنگ مرمریت لاشتر در دستگاه راه پله و تلفیق آن با سنگ مرمریت خوی، طرح و نقش بی نظیری را بوجود خواهد آورد. علاوه بر دستگاه پله از این سنگ می توان در قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود.

  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد های مسکونی و تجاری
  • پوشش دیوار پارکینگ و سنگ کف پارکینگ
  • میز های کانتر و پیشخوان سنگی

سنگ پله مرمریت خوی کرم

معدن سنگ مرمریت خوی

معدن سنگ خوی در استان آذربایجان غربی و در شهرستان خوی واقع شده است. معادن مختلف خوی در کنار هم قرار گرفته اند و به دلیل طرح، رنگ و بافتی که دارند سورت های مختلف از این سنگ را تولید می کنند.

 

قیمت سنگ پله مرمریت خوی و دیگر ابعاد این سنگ

پارامتر های مختلفی بر قیمت این سنگ تاثیر می گذارد، از جمله ابعاد و ضخامت سنگ، کیفیت ساب و فرآوری سنگ، گونیا بودن سنگ، شفافیت و میزان یکدستی سنگ، سورت سنگ و رنگ سنگ.

به طور کلی بازی رنگ در دسته سنگ های مرمریت خوی دیده نمی شود و رنگ آن بسیار یکنواخت است. اما هر چقدر سطح سنگ یکدست تر و میزان رگه ها و لکه های سطح سنگ کمتر باشد، سنگ در دسته ی سوپر قرار می گیرد و قیمت بالا تری دارد. 

سنگ های پله و تایل های فرشی باید چهار گوشه ی گونیا داشته باشند که نشان دهنده ی میزان کیفیت برش سنگ می باشد. سنگ هایی که گونیا هستند، در حین کار در کنار یکدیگر به خوبی قرار می گیرند و یکدست و یکپارچه دیده می شوند.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ است. هر چقدر ساینده های سطح سنگ از جنس مرغوب تری باشند، سنگ ساب بهتری خورده و سطح آن درخشان تر می شود. استفاده از مواد رزین باکیفیت سبب می گردد تا سنگ ماندگاری بالاتری داشته باشد و تا سالیان سال، ظاهر زیبای خود را از دست ندهد و دچار رنگ پریدگی نگردد.

بازرگانی هویدا با تامین این سنگ در سورت های مختلف با قیمتی پایین تر از قیمت بازار و کیفیت عالی، آماده خدمت رسانی به مشتریان می باشد.

سنگ مرمریت خوی سوپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »