اسلب مرمریت لاشتر صادراتی

اسلب مرمریت لاشتر

فهرست مطالب این نوشته

اسلب مرمریت لاشتر با تم رنگی مشکی مایل به طوسی همراه با خطوط سفید رنگ می باشد. این سنگ معمولا در ابعاد اسلب و تایل برش داده شده و به صورت صیقلی، چرمی و یا بوش همر فرآوری می گردد.


سنگ اسلب مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر یکی از زیبا ترین و مشهور ترین سنگ های مرمریت مشکی بازار است که از کیفیت خارق العاده ای برخوردار می باشد. این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ پیترا گری ایتالیا دارد، همین امر سبب گردیده تا سنگ لاشتر ایران را به یکی از سنگ های محبوب صادراتی تبدیل کند.

به طور کلی مرمریت لاشتر پس از برش و فرآوری در دو سورت گرید A  و گریدB  تقسیم بندی می شود. این سنگ معمولا در ابعاد اسلب و تایل برش و فرآوری می شود. فرآوری های مختلفی بر روی این سنگ به دلیل کیفیت بالای این سنگ انجام می شود، از جمله فرآوری صیقلی، چرمی، هوند یا مات، بوش همر، تیشه ای و … .

این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت مشکی نجف آباد دارد. هر دو سنگ مشکی نجف آباد و لاشتر، جزء بهترین سنگ های مرمریت مشکی ایران و جهان محسوب می شوند.

 

ویژگی های سنگ مرمریت لاشتر

این سنگ یکی از با قدمت ترین سنگ های مشکی ایران محسوب می شود که از دیرباز در صنعت ساختمان و محوطه سازی ها کاربرد بسیار زیادی داشته است. دلیل استفاده از این سنگ در هر محیطی، تنها نشانگر کیفیت منحصر به فرد این سنگ می باشد. از مزیت های بسیار خوب آن باید اشاره کرد به:

این سنگ تراکم بسیار بالایی دارد و از استحکام بی نظیری برخوردار است. مرمریت لاشتر نسبت به فشار و سایش نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. به دلیل جنسیت بسیار محکم این سنگ، نسبت به فشار نیز مقاوم است.

سنگ لاشتر قابلیت ساب پذیری فوق العاده ای دارد و سطح این سنگ براق و درخشان است. این سنگ نور را از سطح خود منعکس می کند. سنگ مشکی لاشتر به دلیل استحکام بسیار خوب آن، در انواع مختلف تیشه ای و بوش همر نیز تولید و فرآوری می کنند.

مرمریت لاشتر جذب آب بسیار ناچیزی دارد و نسبت به رطوبت مقاوم است. از این سنگ می توان در مکان های مرطوب نیز استفاده نمود.

با تمام ویژگی های بسیار خوب و تحسین برانگیز، این سنگ قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر سنگ های مشابه خود دارد و می توان آن را در متراژ های بسیار زیاد، به راحتی تامین نمود.

کاربرد سنگ اسلب مرمریت لاشتر

از این سنگ به دلیل طرح و نقش بسیار خاص و زیبایی که دارد، با ابعاد مختلف اسلب، تایل و پلاک در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده می کنند. فرآوری های مختلفی که بر روی این سنگ انجام می شود جهت استفاده از آن در قسمت های خاص ساختمان می باشد. البته باید اشاره نمود به این مورد که این سنگ یکی از مهم ترین محصولات صادراتی ایران می باشد که به کشور های مختلف جهان صادر می گردد.

از اسلب های لاشتر در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. از جمله:

  • دیوار های داخلی ساختمان
  • دیواره لابی هتل ها و سنگ کف
  • سنگ کف مجتمع های تجاری
  • دکوراتیو و ویترین مغازه های لوکس
  • سرویس های بهداشتی
  • سنگ فضای تی وی روم
  • دستگاه پله و بدنه دیوار آن
  • سنگ رویه کابینت و فضای آشپزخانه

جهت استفاده از سنگ های مشکی همچون مرمریت لاشتر برای فضای آشپزخانه، بهتر است سنگ ها توسط ماده آبگریز نانو پوشش داده شوند. زیرا که اسلب های مرمریت مشکی هنگام تماس با موادی همچون آبلیمو یا آبغوره و دیگر مواد مشابه، دچار لک می شوند. برای حفظ زیبایی این سنگ، آن را قبل از استفاده به عنوان سنگ کابینت، حتما نانو کنید.

 

معدن سنگ مرمریت لاشتر

معدن این سنگ با استخراج ماهیانه 3 هزار تن و ذخیره حدود 360،000 تن مرمریت لاشتر در استان اصفهان و در فاصله 35 کیلومتری جنوب اصفهان در منطقه لاشتر قرار گرفته است. معادن سنگ لاشتر در این منطقه بین دو رشته کوه شیدان و کلاه قاضی واقع شده است. این سنگ جزء محبوب ترین سنگ های مرمریت در جهان قرار دارد و در ابعاد اسلب با ضخامت های مختلف به تمام کشور های دنیا صادر می گردد.

از دیگر سنگ های مشکی باکیفیت و زیبا می توان به دو سنگ اسلب گلدن بلک و اسلب مرمریت مارشال اشاره نمود. برای آشنایی با هر یک از این سنگ ها، روی آن کلیک کنید.

سنگ اسلب لاشتر

قیمت سنگ اسلب مرمریت لاشتر

پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت سنگ های اسلب تاثیر می گذارد و همه ی آنها در تعیین قیمت سنگ اسلب لاشتر موثر هستند. همانطور که در ابتدا اشاره شد، این سنگ در دو درجه با نام های گرید A و B دسته بندی می شود. سنگ هایی که رگه و خطوط کمتر و منظم تری داشته باشند، در دسته ی A قرار می گیرند و قیمت بالاتری دارند.

در برخی از درجه های ضعیف این سنگ، رنگ پریدگی، رگه های زرد و سوختگی مشاهده می شود که سبب کاهش قیمت سنگ می شوند. هر چقدر ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. معمولا سنگ های اسلب را با ضخامت 2 و 3 سانت برش می دهند.

از دیگر معیار های بسیار مهم تعیین قیمت یک سنگ، کیفیت ساب و فرآوری آن می باشد. هر چقدر سنگ ساب بهتری داشته باشد، سطح آن براق و درخشان تر می گردد. کیفیت فرآوری به معنای کیفیت خوب برش سنگ و استفاده از مواد رزین و اپوکسی باکیفیت می باشد که ماندگاری سنگ را افزایش می دهد و سنگ سالیان سال، ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

به طور کلی سنگ اسلب لاشتر، یکی از مشهور ترین سنگ های جهان محسوب می شود که از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. برای تهیه و خرید این سنگ، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »