سنگ چینی ازنا سوپر

سنگ چینی سفید ازنا

فهرست مطالب این نوشته

سنگ چینی سفید ازنا، یکی از مشهور ترین و قدیمی ترین سنگ های کریستالی محسوب می شود. این سنگ دارای تم رنگی سفید همراه با خطوط و رگه های طوسی و مشکی است. این سنگ در تمامی ابعاد از جمله اسلب، تایل، پلاک و سایز های مختلف پله تولید و فرآوری می شود.


سنگ چینی سفید ازنا

سنگ چینی ازنا، یکی از محبوب ترین و مشهور ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آید. زمینه رنگی سنگ چینی ازنا، سفید همراه با خطوط بسیار ریز طوسی رنگ می باشد. این سنگ سورت های مختلفی دارد مثلا سورت سوپر آن از کمترین میزان رگه، سورت ممتاز آن دارای رگه های طوسی مورب، سورت درجه یک آن دارای رگه و هاله های طوسی و سورت درجه دو آن علاوه بر رگه و هاله، دارای رگه های زردی نیز می باشد. این سنگ در بازار به نام سنگ چینی ارباب نیز شناخته می شود که دلیل آن هم این است که در ابتدا معدن این سنگ توسط فردی با نام مرحوم حاج ارباب قنبر رحیمی به بهره برداری رسید.

سنگ چینی ازنا به دلیل سطح براق و سفیدی که دارد، بهترین گزینه برای استفاده در قسمت های کم نور ساختمان می باشد. زیرا سطح صیقلی و براق این سنگ، نور را به خوبی منعکس می کند و روشنایی و شکوه خاصی به فضای اطراف خود می بخشد. همانطور که ذکر شد، سورت های متفاوت این سنگ بر اساس میزان رگه ها و طرح و نقش سنگ است که تعیین کننده ی درجه ی آن می باشد. از نظر ظاهری، برخی از سورت های سنگ ازنا شباهت بسیار زیادی به سنگ چینی نیریز و برخی از سورت های سنگ چینی الیگودرز دارد. 

سنگ اسلب سفید ازنا

مشخصات و ویژگی های خوب این سنگ

وجود بافت و کریستال های بسیار ریز و متراکم این سنگ، آن را به یکی از مقاوم ترین و سنگ های کریستالی تبدیل کرده است. اگرچه سنگ های چینی از خانواده سنگ های مرمریت محسوب می شوند، اما بافت کریستالی و تم رنگی سفید و درخشان این سنگ ها، تفاوت های زیادی را با سنگ های مرمریت ایجاد کرده است. برخی از ویژگی های بسیار خوب این سنگ عبارتند از:

سنگ چینی سفید ازنا ساب پذیری فوق العاده خوب و بالایی دارد. این سنگ به دلیل بافت متراکم و عدم تخلخل، ساب بسیار خوب می خورد و سطح آن براق و درخشان است. تم رنگی بسیار روشن و انعکاس نور از بهترین ویژگی های این سنگ است.

این سنگ جذب آب بسیار ناچیز یا به عبارتی جذب آب صفر دارد و در برابر رطوبت، بسیار مقاوم می باشد. سنگ ازنا نسبت به مواد اسیدی خانگی همچون آبلیمو و آبغوره نیز بسیار مقاوم است و در صورت تماس با این مواد، به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد و دچار لک نمی گردد.

مقاومت فشاری و سایشی این سنگ نیز بسیار بالا است. سنگ سفید ازنا نسبت به ضربه و خط و خش نیز بسیار مقاوم است و از این سنگ می توان به عنوان سنگ کف قسمت های پر تردد نیز استفاده نمود.

یکی از بهترین ویژگی های سنگ ازنا، قابلیت فرآوری به صورت قاب های بوک مچ و فورمچ می باشد. سنگ اسلب بوک مچ به دو برگ سنگ اسلب گفته می شود که طرح و نقش هر یک در دیگری ادامه پیدا کند و هنگام قرار گرفتن در کنار یکدیگر، طرحی به صورت قرینه را بوجود آورند. سنگ های اسلب ازنا نسبت به سایر سنگ های چینی خارجی مشابه، قیمت مناسبی دارند.

سنگ چینی ازنا تنها سنگ چینی با تم رنگی سفید است که در تمامی شرایط آب و هوایی ظاهر و مقاومت فوق العاده خوبش را حفظ می کند. این سنگ از گذشته تا به امروز جزو سنگ های پر طرفدار نما محسوب می شود و بیشتر در نمای ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ ازنا در برابر نور آفتاب نیز مقاوم است و دچار رنگ پریدگی نمی شود.

 

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در ساختمان

غالبا این سنگ در ابعاد تایل، طولی و به خصوص اسلب فرآوری می شود. استفاده از سنگ اسلب ازنا، زیبایی خارق العاده ای به محیط می بخشد. یکی از ویژگی های بسیار خوب این سنگ که در قسمت قبل اشاره شد، مقاومت بسیار خوب نسبت به نور خورشید و شرایط مختلف جوی می باشد. از گذشته تا به امروز از این سنگ به عنوان سنگ نمای بیرونی، استفاده ی بسیار زیادی می شود. اما از اسلب های سنگ چینی سفید ازنا، بیشتر در فضا های داخلی ساختمان بکار می برند. ترکیب این سنگ بسیار زیبا با سنگ های تیره و مشکی همچون سنگ چینی فیوژن یا مرمریت مشکی لاشتر، ترکیب خارق العاده زیبا و چشم گیری را خلق می کند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان، نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • سنگ کف لابی هتل ها و واحد های مسکونی
  • بدنه لابی هتل ها و ساختمان ها
  • آشپزخانه و کابینت
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • دکوراتیو فضای تی وی روم
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها
  • سنگ کف آسانسور
  • استفاده به عنوان سنگ کف و بدنه دیوار مجتمع های تجاری
  • و …

سنگ چینی ازنا سوپر ممتاز

قیمت سنگ چینی سفید ازنا

قیمت سنگ اسلب ازنا به عواملی همچون ضخامت و ابعاد سنگ، کیفیت فرآوری سنگ و میزان رگه های سطح سنگ بستگی دارد. سنگ چینی ازنا نسبت به سایر سنگ های مشابه خارجی و داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت بسیار مناسب تر می باشد. اما این سنگ همانند سایر سنگ ها سورت بندی خاص خود را دارد. هر چقدر میزان رگه های سطح سنگ کمتر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ نیز از موثر ترین عوامل در تعیین قیمت سنگ می باشد. سنگ هایی که به اصطلاح کیفیت فرآوری و ساب صادراتی دارند، به بهترین نحو فراوری و تولید شده اند و قیمت آنها نیز بیشتر است. هر چقدر کیفیت فرآوری بالا تر باشد، ماندگاری و طول عمر سنگ نیز چندین برابر خواهد شد. یکی دیگر از سنگ های چینی سفید که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به برخی از سورت های سنگ ازنا دارد، سنگ چینی مایا تاسوس یونان می باشد. این سنگ به دلیل وارداتی بودن، قیمت نسبتا بالایی دارد.

 

معدن سنگ چینی ازنا

این سنگ در ابتدا توسط مرحوم حاج قنبر رحیمی معروف به ارباب قنبر به بهره برداری رسید. سنگ ازنا به سنگ چینی ارباب نیز شناخته می شود. معدن این سنگ نیز در استان لرستان و در فاصله 24 کیلومتری شهرستان درود و شهر ازنا واقع گردیده است. از دیگر نمونه های معروف سنگ چینی می توان اشاره کرد به:

سنگ اسلب پرشین اسکاتو _ سنگ چینی لایبید _ اسلب چینی سایمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »