سنگ طرح چوب شیاردار

تراورتن طرح چوب

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن طرح چوب به رنگ خردلی، همراه با خطوط سیاه و قهوه ای که به صورت نامنظم در سطح آن وجود دارد.به دلیل شباهت بسیار زیاد آن از نظر ظاهری به چوب طبیعی، به آن سنگ طرح چوب می گویند.


سنگ طرح چوب

برخی ها به اشتباه بر این باور هستند که جنس سنگ های طرح چوب از تراورتن می باشند و به آن تراورتن طرح چوب می گویند. اما در حقیقت این سنگ از جنس سنداستون یا ماسه سنگ می باشد و از تراکم بسیار خوبی برخوردار است. تم رنگی این سنگ کرم یا قهوه ای همراه با خطوط و رگه های نامنظم قهوه ای و زرد می باشد که در سطح آن پراکنده شده اند. 

 

نحوه فرآوری سنگ طرح چوب

یکی از معایب این سنگ، ساب پذیری ضعیف آن است و در مرحله ی ساب، تنها خط و خش های سنگ برطرف می شود. این سنگ به دو صورت شیار دار و بدون شیار در ابعاد عرض 40 طولی تولید می شود. شیار های موجود در سنگ های طرح چوب، آن را شبیه به الوار های چوب طبیعی می نماید. 

این سنگ به دلیل شباهت بسیار زیادی که به سنگ های تراورتن دارد، با نام تراورتن طرح چوب در بازار شناخته می شود. در حالی که جنس آن با تراورتن بسیار تفاوت دارد.جنس این سنگ سنداستون می باشد و بسیار سخت تر از تراورتن است و جذب آب آن عملا صفر می باشد.

 

ویژگی های سنداستون طرح چوب

از بهترین ویژگی های این سنگ می توان اشاره کرد به :

سنگ های سنداستون تراکم بسیار خوبی دارند و از نظر مقاومتی، در برابر فشار یا ضربه مقاوم هستند. این سنگ ها مقاومت متوسطی در برابر سایش دارند.

جذب آب این سنگ صفر است و می توان از آن در محیط های مرطوب نیز استفاده نمود. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و می توان از آن در مناطق شمال کشور استفاده کرد.

ظاهر بسیار زیبای این سنگ و قیمت بسیار مناسب آن در بهترین ویژگی های این سنگ محسوب می شود.

محوطه سازی با سنگ طرح چوب

کاربرد سنگ سنداستون طرح چوب

به طور کلی این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد و می توان از آن در قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود. از این سنگ بیشتر در ویلا سازی های شمال کشور استفاده می شود.

  • نمای بیرونی ساختمان ها 
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • محوطه سازی ها
  • دکوراسیون داخلی واحد های مسکونی و اداری
  • سنگ کف محوطه های بیرونی
  • ساخت مصنوعات دکوراتیو
  • حاشیه دور استخر ها

 

معدن سنگ های طرح چوب

معدن این سنگ در استان مرکزی، و در شهرستان محلات واقع شده است. این سنگ دارای دو معدن محمدی و معدن وزیری می باشد که جنس هردو یکسان است. اما از نظر ظاهری، سنگ های استخراج شده از معدن محمدی از طرح و نقش بسیار زیبا تر که شباهت بیشتری به چوب های طبیعی دارند، برخوردار می باشد. برای اطلاع از قیمت این سنگ، لطفا اینجا را کلیک کنید تا به قسمت فروشگاه سایت منتقل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط