تراورتن آتشکوه ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن ممتاز آتشکوه دارای تم رنگی سفید و کمترین میزان رگه و هاله های صورتی می باشد. این سنگ به عنوان باکیفیت ترین و زیبا ترین سنگ های تراورتن نما محسوب می شود.

سنگ تراورتن آتشکوه ممتاز

تراورتن آتشکوه ممتاز از بهترین و خیره کننده ترین سنگ های ساختمانی مورد استفاده در نما می باشد. این سنگ دارای کیفیت بی نظیر و ظاهری زیبا و کاملا یکدست می باشد. زمینه رنگی سنگ تراورتن ممتاز آتشکوه سفید و یکدست همراه با کمترین میزان رگه و هاله های صورتی می باشد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد.

سنگ آتشکوه مانند سایر سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. این سنگ اغلب در ابعاد عرض 40 طولی و اسلب برش و فرآوری می شود. بیشتر طراحان و سازندگان از سنگ های ممتاز و سوپر آتشکوه در نمای رومی و کلاسیک ساختمان های خود استفاده می کنند. از این سنگ می توان در نماهای مدرن با تلفیق آجرنما و چوب ترمود نیز استفاده نمود.

ویژگی های سنگ تراورتن ممتاز آتشکوه

سنگ آتشکوه رنگ زیبا و جذابی دارد و از سنگ های تراوتن حاجی آّباد روشن تر و تمیز تر است. تراورتن ممتاز آتشکوه که به صورت بی موج برش داده شده است، به دلیل یکدستی و زیبایی خاص بیشتر در نما های رومی استفاده می شود. تراکم بسیار بالا و چسبندگی بسیار خوب این سنگ با ملات از ویژگی های این سنگ است.

  • تراکم بالا و تخلخل مناسب
  • مقاومت سایشی بسیار خوب
  • ساب پذیری فوق العاده و سطح براق و یکدست
  • شوره نمی زند
  • بهترین گزینه برای استفاده در نمای مناطق مرطوب و سردسیر
  • نظافت و نگهداری آسان
  • دوام و ماندگاری بسیار بالا

کاربرد سنگ تراورتن آتشکوه ممتاز

تراورتن آتشکوه بیشتر در نمای بیرونی ساختمان ها، در نما های رومی و کلاسیک استفاده می گردد. از این سنگ می توان برای دیزاین و زیبا سازی دیوار های داخلی استفاده نمود.

ساخت مصنوعات سنگی، صراحی و آبنما از دیگر کاربرد های این سنگ است.

این سنگ نیز مانند سایر سنگ های تراورتن در ابعاد فرشی و به صورت چرمی نیز تولید می گردد. از این سنگ ها نیز می توان به عنوان سنگفرش محوطه های بیرونی ساختمان و سنگ کف پشت بام استفاده نمود.

 

معدن سنگ آتشکوه

معدن این سنگ در استان مرکزی، در سه کیلومتری شرق شهر نیم ور محلات قرار دارد. در ابتدا این معدن توسط زنده یاد حاج قنبر رحیمی افتتاح و به بهره برداری رسید. این معدن با استخراج سالیانه بیش از 500 هزار تن سنگ آتشکوه، جزء معادن فعال و پرکار ایران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط