سنگ گرانیت فرشی نطنز

قیمت سنگ گرانیت نطنز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ گرانیت یکی از مستحکم ترین سنگ های ساختمانی است که از سرد شدن تدریجی مواد مذاب بوجود می آید. قیمت سنگ گرانیت نطنز بستگی به ابعاد و معدن استخراج سنگ دارد. در ادامه با این سنگ بیشتر آشنا خواهیم شد.


سنگ گرانیت نطنز

گرانیت ها (granit) به عنوان مستحکم ترین سنگ های ساختمانی در سراسر دنیا محسوب می شوند که در رنگ ها و طرح های مختلف یافت می شوند. سنگ گرانیت نوعی سنگ آذرین است که از سرد شدن تدریجی مواد مذاب تشکیل می شود. از معروف ترین سنگ های گرانیت ایران می توان به گرانیت نطنز اشاره کرد.

سنگ گرانیت نطنز در دو تم رنگی سفید (در واقع خاکستری یا طوسی) با دانه های ریز و یکدست مشکی یا طوسی و در تم رنگی مشکی با خطوط بسیار کم سفید یافت می شود. گرانیت سفید نطنز به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران به حساب می آید که در ابعاد مختلف تولید و به کشور های عراق، روسیه، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان، امارات و … صادر می گردد. سنگ گرانیت سفید نطنز به گرانیت گل پنبه ای نیز شهرت دارد و از نظر ظاهری با سنگ گرانیت نهبندان در دانه های پخش شده در سطح سنگ است. دانه های گرانیت نطنز ریز تر و دانه های سنگ گرانیت نهبندان درشت تر است.

گرانیت مشکی نطنز از دیگر سنگ های محبوب و پر طرفدار است که سورت های مختلفی دارد. سورت های خط دار این سنگ در ابعاد اسلب تولید می شوند که به گرانیت بلک زبرا شهرت دارد. گرانیت مشکی نطنز را با استفاده از اپوکسی و رنگ های مخصوص، تبدیل به یک سنگ کاملا مشکی می کنند. گرانیت های مشکی رنگ شده در حوزه ی صادرات، محبوبیت بسیار زیادی دارند.

سنگ گرانیت نطنز

ویژگی های بسیار خوب گرانیت سفید نطنز

در دسته سنگ های گرانیت داخلی، گرانیت سفید نطنز به عنوان یکی از پر فروش ترین سنگ های گرانیت بازار به حساب می آید. علت آن هم کیفیت و ویژگی های بسیار خوب این سنگ است. از ویژگی های این سنگ می توان اشاره کرد به:

تراکم بسیار بالای این سنگ و استحکام فوق العاده عالی آن از بهترین مزیت های این سنگ است. گرانیت نطنز مقاومت فشاری بسیار بالایی دارد و در مقابل سایش یا رفت و آمد نیز بسیار مقاوم است.

جذب آب این سنگ بسیار پایین است و برای مکان های مرطوب نیز گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می شود.

یکی از بهترین ویژگی های این سنگ، بازی رنگ بسیار پایین آن است. این سنگ را می توان در متراژ های بسیار بالا به راحتی تامین نمود. در درجات ضعیف تر این سنگ، لکه ها یا غده های مشکی مشاهده می شود.

قیمت بسیار مناسب و تولید انبوه این سنگ یکی از دلایلی است که در بازار ایران و جهان به خوبی شناخته شده است. این سنگ در کنار قیمت مناسب، کیفیت بسیار خوبی دارد.

 

کاربرد این سنگ در صنعت ساختمان

از سنگ های گرانیت می توان در تمامی قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. اما بهتر است از این سنگ در نمای ساختمان های مرتفع به دلیل وزن بالای آن استفاده نکنید. این سنگ معمولا در ابعاد 60 طولی، 40 طولی، سایز های مختلف فرشی، سنگ پله، ابعاد مختلف کوبیک تولید می شود.

  • سنگ کف پارکینگ ساختمان ها
  • سنگفرش ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری و در کل مکان های پر رفت و آمد
  • دیوار های داخلی ساختمان ها
  • استفاده به عنوان صفحه کابینت در آشپزخانه و آزمایشگاه ها
  • استفاده در سرویس های بهداشتی
  • کف پیاده رو ها و پارک ها به صورت فلیم شده، جدولی و کوبیک

صادرات سنگ گرانیت نطنز

معدن سنگ گرانیت نطنز

معادن سنگ های گرانیت سفید و مشکی نطنز در استان اصفهان و در شهرستان نطنز قرار دارند. در منطقه ی معدن گرانیت سفید نطنز، سینه کار های مختلفی از جمله معدن محمدی، حبیب الهی، روح الهی، سعیدی و احرار وجود دارد. تقریبا سنگ های تمامی سینه کار ها از نظر کیفی و ظاهری مشابه یکدیگر هستند اما معادنی همچون سعیدی و حبیب الهی روشن ترین و یکدست ترین سنگ های گرانیت نطنز هستند که معمولا بدون غده و لکه می باشند.

برخی از شایعه های مبنی بر این است که سنگ های گرانیت از خود اشعه های مضر بر سلامتی ایجاد می کنند. اما شایان ذکر است که اگر این مبحث صحت داشته باشد به هیچ عنوان به معدن اجازه ی فعالیت نمی دهند. گرانیت نطنز هیچ گونه ضرری برای سلامتی افراد یا حتی آب و هوا ندارد.

 

قیمت سنگ گرانیت نطنز

اگرچه گفته شد که سنگ نطنز قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با سایر سنگ های گرانیت باکیفیت دارد، با این حال پارامتر های بسیار زیادی در قیمت نهایی این سنگ تاثیر گذار است. به عنوان مثال:

هر چقدر ابعاد سنگ بزرگ تر باشد و ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد. سورت سنگ نیز از دیگر معیار های تاثیر گذار در قیمت سنگ است. کیفیت ساب و فرآوری سنگ، نوع پرداخت و نوع ماشین برش، گونیا بودن و دقت در ضخامت و ابعاد سنگ از پارامتر های بسیار مهم در سنگ های صادراتی و حتی داخلی می باشد.

معدن یا همان سینه کار سنگ نیز در قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی می گذارد. به عنوان مثال معدن سعیدی به دلیل کیفیت بسیار خوب و تم رنگی روشن و نداشتن غده، قیمت تقریبا بالا تری در مقایسه با سایر معادن دارد. فاصله ی کارخانه سنگبری تا معدن نیز در قیمت نهایی سنگ تاثیر بسیار زیادی می گذارد. عمده تولید سنگ گرانیت سفید و مشکی نطنز در استان اصفهان و در شهرک های صنعتی محمود آباد و دوشاخ است. صنایع سنگ هویدا با توان تولید این سنگ در متراژ های بالا با کیفیت صادراتی و داخلی، آماده ی همکاری با شما عزیران است. از دیگر محصولات محبوب می توان اشاره کرد به:

گرانیت نهبندان آستان _ گرانیت مروارید مشهد _ سنگ گرانیت تایباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط