گرانیت نهبندان آستان

سنگ گرانیت نهبندان کوجین

فهرست مطالب این نوشته

گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و مشهور ترین سنگ های صادراتی است که در تم های رنگی خاکستری، کرم و پرتقالی از معادن مختلفی استخراج می شود. سنگ گرانیت نهبندان کوجین با زمینه رنگی روشن، نه تنها قیمت مناسبی دارد، بلکه کیفیت و استحکام فوق العاده عالی دارد.


سنگ گرانیت نهبندان کوجین

گرانیت ها نسبت به سنگ های تراورتن و مرمریت، مقاومت بالا تری دارند و به عنوان مستحکم ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شوند. این سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند که طرح و نقش های متفاوتی دارند. سنگ گرانیت نهبندان، یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که در تم های رنگی کرم، خاکستری و پرتقالی یافت می شود. در این میان سنگ گرانیت کوجین با زمینه سفید و دانه های مشکی پر رنگ و گاها زمینه ی سفید نقره ای، در دسته سنگ های پر طرفدار صادراتی قرار دارد.

سنگ گرانیت کوجین دانه بندی درشت تری نسبت به سنگ هایی همچون گرانیت سفید نطنز دارد. سنگی مشابه گرانیت کوجین وجود ندارد و فقط ممکن است با دیگر سنگ های سفید نهبندان شباهت داشته باشد. از انواع سنگ های گرانیت نهبندان می توان اشاره کرد به:

  • سنگ گرانیت نهبندان آستان
  • معدن گرانیت نهبندان کرم
  • معدن گرانیت نهبندان پرتقالی
  • سنگ گرانیت کوجین نهبندان
  • معدن گرانیت نهبندان ثلاث
  • سنگ گرانیت نهبندان احرار

در سنگ های گرانیت کوجین، غده های مشکی رنگی که سبب عیب دار شدن سنگ می باشد، نسبت به دیگر گرانیت ها کمتر دیده می شود. در ادامه با ویژگی های خوب این سنگ بیشتر آشنا خواهیم شد

 

خصوصیات سنگ گرانیت کوجین

این سنگ همانند دیگر سنگ های گرانیت، نسبت به اسید های رقیق خانگی و شونده های مجاز، مقاوم است. گرانیت کوجین به هیچ عنوان دچار لک نمی شود و بهترین گزینه برای محیط های پر خطر همچون آزمایشگاه ها یا سنگفرش مکانیکی ها می باشد.

تراکم بسیار بالای این سنگ و مقاومت فوق العاده خوب نسبت به فشار، ضربه و سایش از دیگر ویژگی های گرانیت نهبندان کوجین به حساب می آید. این سنگ ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و به روش صیقلی و براق فرآوری می گردد.

سنگ گرانیت نهبندان نسبت به سایر سنگ های گرانیت موجود در ایران، جذب آب فوق العاده پایین (در حد صفر) دارد و بهترین گزینه برای محیط های مرطوب نیز محسوب می شود. این سنگ نسبت به سرما، گرما و حتی باران های اسیدی نیز مقاوم است و قابل استفاده در هر محیطی می باشد.

این سنگ سورت بندی بسیار زیادی ندارد و از بهترین ویژگی های آن، تامین نمودن سورت سوپر آن در متراژ های بالا جهت پروژه های انبوه است. سنگ گرانیت کوجین نهبندان قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای دارد و در دسته سنگ های محبوب صادراتی ایران قرار گرفته است.

گرانیت نهبندان کوجین

کاربرد این سنگ در صنعت ساختمان

تلفیق این سنگ زیبای زمینه روشن با سنگ های تیره همچون گرانیت مشکی نطنز، زیبایی خیره کننده و منحصر به فردی را در محیط ایجاد می کند. این سنگ به دلیل مقاومت خیلی خوبی که دارد، در هر مکانی قابل استفاده است. معمولا سنگ گرانیت نهبندان کوجین در ابعاد اسلب، تایل های 40در40، 60در60 و پلاک های 40 طولی یا 60 طولی فرآوری می گردد. سنگ های عرض 70 طولی عمدتا برای صادرات تولید و بسته بندی می گردند.

از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • دیوار های داخلی ساختمان ها
  • سنگ کف واحد های تجاری و اداری
  • کف پله و بدنه دیوار راه پله
  • سنگفرش مکان های پر تردد که نیاز به سنگی مستحکم است.
  • سنگ رویه کابینت و میز های کانتر
  • روشویی، سرویس های بهداشتی و حمام
  • حاشیه ها و کناره ها
  • ستون ها
  • استفاده در نمای اصلی ساختمان (به دلیل وزن بالا بهتر است در ارتفاعات کم استفاده شود.)

 

عوامل موثر بر قیمت سنگ های گرانیت

پارامتر های بسیار زیادی هستند که در قیمت سنگ های گرانیت، به خصوص گرانیت کوجین تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال پاک و بدون غده یا لکه سیاهی بودن این سنگ، یکی از فاکتور های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ می باشد. هر چقدر ابعاد و ضخامت سنگ ها بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. کیفیت فرآوری سنگ از نظر ساب و برش، گونیا بودن سنگ و عدم لب پریدگی، نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار خواهد بود.

هزینه های حمل کوپ از معدن تا کارخانه ی سنگبری، در قیمت نهایی سنگ تاثیر گذار است. عمده ی سنگ های گرانیت با کیفیت صادراتی در استان اصفهان و در شهرک های صنعتی مختلف آن، فرآوری می شوند. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین این سنگ با کیفیت برش صادراتی، آماده ی همکاری با شما عزیزان است.

 

معدن سنگ گرانیت نهبندان کوجین

سنگ گرانیت نهبندان انواع مختلفی دارد که تمامی معادن آن در استان خراسان جنوبی، شهرستان نهبندان، روستای چاه داشی و در منطقه ی معدنی شاهکوه قرار دارد. این معدن به قدری وسیع است که علاوه بر تامین نیاز های داخلی، به صورت کوپ یا در ابعاد مختلف برش خورده، به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. اگر قصد خرید این سنگ با کیفیت صادراتی را دارید، می توانید برای مشاوره و استعلام قیمت، با کارشناسان ما تماس بگیرید. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

گرانیت نهبندان آستان (طوسی) _ سنگ گرانیت مروارید مشهد _ گرانیت سبز بیرجند _ سنگ گرانیت خرمدره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »