گرانیت عرض 70 جهت صادرات

سنگ گرانیت عرض 70

فهرست مطالب این نوشته

گرانیت ها مقاوم ترین سنگ های ساختمانی هستند که در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارند. سنگ گرانیت عرض 70 بزرگترین سایزی است که می توان با قله بر در ایران تولید کرد که هم قیمت مناسبی دارد و هم در سایز بزرگ و صادراتی بسته بندی گردد.


سنگ گرانیت عرض 70

گرانیت ها نوعی از مقاوم ترین و با استحکام ترین سنگ های تزئینی هستند که از سرد شدن مواد مذاب تشکیل می شوند. با توجه به کانی های تشکیل دهنده ی این سنگ ها، در رنگ ها و طرح های مختلف یافت می شوند. معمولا سنگ های گرانیت ایران دارای بافت دانه بندی شده ای هستند و ظاهر یکدست و سورت بسیار زیبایی دارند. این سنگ ها در ابعاد مختلف تایل، پلاک های عرض 40، 50، 60 و 70 ، به صورت اسلب های سایز بزرگ تولید می شوند. از جمله فرآوری های مختلفی که بر روی این سنگ ها انجام می گیرد می توان اشاره کرد به:

  • فرآوری چرمی (عمدتا بر روی سنگ گرانیت سبز جنگلی بیرجند انجام می شود.)
  • فرآوری صیقلی (تقریبا بر روی تمامی سنگ های گرانیت انجام می گیرد.)
  • فرآوری فلیم شده (آتشخور کردن سطح سنگ و ایجاد سطح زبر)

سنگ گرانیت با عرض 70 سانت بزرگترین سایزی است که می توان توسط دستگاه های قله بر، برش زد و جهت صادرات با قیمت بسیار مناسب به وسیله ی خرک های چوبی و فلزی بسته بندی کرد. گرانیت ها به دلیل کیفیت های فوق العاده خوبی که دارند، تقریبا به سراسر جهان صادر می شوند. در ادامه انواع مختلف سنگ های گرانیت صادراتی ایران اشاره خواهیم نمود.

سنگ گرانیت عرض 70 صادراتی

ویژگی های کلی سنگ های گرانیت

  • جذب آب بسیار ناچیز

سنگ های گرانیت به طور کلی یکی از مقاوم ترین سنگ ها در برابر رطوبت هستند. این سنگ ها جذب آب پایینی دارند و بهترین گزینه برای استفاده در فضا های مرطوب همچون حمام و سرویس های بهداشتی محسوب می شوند.

  • مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی و شیمیایی

طبق آنالیز ASTM خواص شیمیایی و فیزیکی سنگ های گرانیت، سبب عدم آسیب در مقابل مواد اسیدی و شیمیایی می باشد. گرانیت ها بهترین انتخاب برای استفاده به عنوان سنگ کابینت آشپزخانه ها، آزمایشگاه ها و یا سنگ کف مکانیکی ها هستند. زیرا مواد اسیدی، شیمیایی و روغن ها نمی توانند به این سنگ ها آسیب برسانند.

  • مقاوم در برابر آتش و حرارت

گرانیت ها حاصل انجماد ماگما هستند و در فرایند تولید، گرمای بسیاری را تحمل کرده و مستحکم شده اند. که در حال حاضر این سنگ ها، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در مناطقی است که ممکن است در معرض حرارت و حتی آتش سوزی قرار بگیرند. در بافت سنگ های گرانیت، آهن نیز وجود دارد.

  • بافت متراکم، مقاومت فشاری و سایشی فوق العاده بالا

سنگ های گرانیت به دلیل تخلخل بسیار ناچیز و بافت متخلخل، از مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و سایش برخوردار هستند. یکی از ویژگی های خوب این سنگ ها، عدم جذب گرد و غبار و آلودگی است و به راحتی قابل شست و شو و پاکسازی هستند.

 

معروف ترین سنگ های گرانیت بازار

از انواع معروف ترین سنگ های گرانیت صادراتی می توان اشاره کرد به:

گرانیت سفید نطنز

معدن سنگ گرانیت نطنز در استان اصفهان و در شهرستان نطنز واقع شده است. تم رنگی این سنگ سفید یا طوسی روشن همراه با دانه بندی ریز مشکی یا طوسی تیره همراه است. از سینه کار های مختلف این معدن می توان به معادن محمدی، سعیدی، روح الهی، حبیب الهی و علیزاده اشاره کرد.

گرانیت سفید نطنز در عرض 70 به صورت طول بلند به روش صیقلی به کشور های بسیار زیادی از جمله عراق، روسیه، ارمنستان، قزاقستان و ترکیه صادر می گردد.

سنگ گرانیت نهبندان آستان

گرانیت نهبندان دارای در سه تم رنگی کرم، طوسی و پرتقالی می باشد. این سنگ دارای دانه بندی درشت و بسیار زیبای طوسی و مشکی است که به صورت منظم در سراسر سنگ پخش شده اند. معادن سنگ گرانیت آستان در استان خراسان جنوبی، در نزدیکی شهرستان نطنز واقع شده است. این سنگ به عنوان محبوب ترین سنگ صادراتی ایران شناخته می شود که کیفیت و استحکام این سنگ نسبت به سایر سنگ های گرانیت، بهتر است.

سنگ گرانیت نهبندان عرض 70، 60، 50، 40 به صورت طول بلند، تایل های فرشی 60*60 و 60در120 به صورت صیقلی تولید و صادر می گردد.

گرانیت مشکی نطنز

معدن گرانیت مشکی نطنز در مجاورت معدن گرانیت سفید نطنز می باشد. از این معدن ماهیانه 2 هزار و 500 تن سنگ خام استخراج می شود و به صورت کوپ، تایل و پلاک و همینطور کوبیک به سراسر دنیا صادر می گردد. معمولا گرانیت مشکی نطنز به صورت سایز های سنگ مزار صادر می شود. از سینه کار های این معدن باید اشاره کرد به:

  • معدن مولایی (رنگ تیره با خطوط سفید)
  • حسینی (یکنواخت و کمی روشن تر)
  • معدن علیزاده (رنگ تیره با کمی دانه بندی درشت تر)
  • شفق (روشن و خط دار)

سنگ گرانیت سبز بیرجند

گرانیت بیرجند به سنگ گرانیت سبز جنگلی نیز شهرت دارد. این سنگ با نام تجاری (Forest green Granite stone) شناخته می شود و در انواع دانه اناری، جنگلی، آبرنگی و اسپایدردسته بندی می شود که در آنها تفاوت در بافت کلی طرح وجود دارد.

این سنگ قابلیت فرآوری به دو روش صیقلی و چرمی را دارد و به دلیل طرح و نقش بی نظیر آن، عمدتا به صورت اسلب تولید می شود.

سنگ گرانیت مروارید مشهد

گرانیت مروارید مشهد یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین سنگ های گرانیت بازار است که در تم رنگی طوسی روشن همراه با دانه بندی ریز مشکی یا طوسی است. این سنگ از نظر ظاهری گاها شباهت زیادی به گرانیت سفید نطنز دارد. این سنگ ظاهر زیبا و یکدستی دارد و مهمترین ویژگی این سنگ قیمت بسیار مناسب و ارزان آن می باشد.

سنگ گرانیت مروارید نهایتا در عرض 65، بزرگترین سایزی که می توان تولید کرد، تولید و صادر می شود. این سنگ جذب آب متوسطی دارد و مقاومت آن کمتر از سنگ های نطنز و نهبندان می باشد.

گرانیت نهبندان آستان

قیمت سنگ گرانیت عرض 70 و ابعاد دیگر

به طور کلی هر چقدر ابعاد سنگ های گرانیت بیشتر شود، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. ضخامت سنگ ها نیز هر چقدر بیشتر شود، قیمت سنگ افزایش می یابد. سورت سنگ ها هر چقدر تمیز تر و یکدست تر باشد و در آن لکه و غده های سیاه مشاهده نشود، قیمت سنگ بیشتر می گردد.

کیفیت ساب نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است و نباید بر روی سنگ علامت تیغ نمایان باشد. سنگ گرانیت عرض 70 به دلیل سایز بزرگ آن، باید از کیفیت برش خوبی برخوردار باشد و چهار گوشه ی آن گونیا باشد و سنگ نباید تاب داشته باشد. از دیگر محصولات باکیفیت و صادراتی این مجموعه می توان اشاره کرد به:

گرانیت مشکی چایان _ سنگ گرانیت خرمدره _ سنگ گرانیت تایباد _ سنگ گوهره خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »