اسلب مرمریت لاشتر صادراتی

سنگ اسلب لاشتر گریدA

فهرست مطالب این نوشته

مرمریت لاشتر با تم رنگی طوسی تیره و رگه های سفید، یکی از زیبا ترین و مشهور ترین سنگ های صادراتی ایران محسوب می شود. سنگ اسلب لاشتر گریدA به عنوان سورت سوپر بدون لکه و رگه است که به کشور های زیادی صادر می گردد.


سنگ اسلب لاشتر گریدA

از با کیفیت ترین و پر طرفدار ترین سنگ های صادراتی ایران، سنگ مرمریت لاشتراست که شهرت جهانی دارد. این سنگ شباهت فوق العاده زیادی به سنگ pietra gray ایتالیا دارد که بعد از تعطیل شدن معدن ایتالیا، سنگ لاشتر ایران در دنیا شهرت فرآوانی پیدا کرد. تم رنگی اصلی این سنگ طوسی تیره است که در سطح آن رگه های پراکنده ی بسیار زیبایی به رنگ سفید پخش شده اند. این خطوط زیبا جنسیت بسیار خوبی دارند و آهکی نیستند و با گذشت زمان به هیچ وجه پوسته نمی کنند.

این سنگ علاوه بر زیبایی خیره کننده، از جنسیت فوق العاده مقاومی نیز برخوردار است و به روش های مختلف صیقلی، تیشه ای، هوند یا چرمی، بوش همر، کوبیک و … تولید می شود. سنگ مرمریت لاشتر در ابعاد مختلف تایل و اسلب تولید می شود و در گرید های A، B و C با توجه به میزان سوختگی و زردی در سطح سنگ، سورت بندی می شود. سنگ اسلب مرمریت لاشتر گریدA در ابعاد سایز بزرگ و عمدتا به روش صیقلی، به تمام کشور های دنیا صادر می شود. این سنگ بسیار زیبا و مستحکم، از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت نجف آباد نیز دارد.

سنگ اسلب مرمریت لاشتر گریدA، را به دلیل داشتن طرح و خطوط متمایز، می توان به صورت اسلب های بوک مچ و فور مچ فراوری کرد. در ادامه با ویژگی ها و مزایای این سنگ بسیار بیشتر آشنا خواهیم شد.

قیمت سنگ اسلب لاشتر

ویژگی ها و مزایا

سنگ لاشتر در دسته ی مستحکم ترین، ماندگار ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت بازار قرار دارد. این سنگ در دسته ی بهترین سنگ های زمینه تیره قرار گرفته است و از بافت بسیار خوبی برخوردار است. اگر بخواهیم یک نمونه مثال بزنیم، می توانیم به سنگفرش پیاده رو های اصفهان به خصوص میدان نقش جهان اشاره کرد. که با گذشت سالیان سال، همچنان دوام آورده اند که از اصلی ترین مزیت های سنگ های طبیعی نسبت به کاشی و سرامیک است.

این سنگ ساب پذیری فوق العاده عالی دارد و سطح آن براق و درخشان است. هر سنگی قابلت فرآوری به صورت تیشه ای و به خصوص بوش همر را ندارد. اما این سنگ به دلیل استحکام بالا، به روش بوش همر نیز تولید می شود.

مقاومت فشاری و مقامت سایشی سنگ مرمریت لاشتر بسیار بالا است و از این سنگ می توان به عنوان سنگ کف مکان های مختلف با انواع مختلف فرآوری استفاده نمود. به طور کلی سنگ های مرمریت نسبت به مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت خوبی ندارند و نباید در جایی استفاده شوند که دائم در معرض مواد اسیدی یا قلیایی قرار بگیرند. به طور مثال بهتر است از این سنگ به عنوان سنگ کابینت استفاده نشود و اگر قصد استفاده دارید، حتما نانو کنید.

این سنگ جنسیت بسیار متراکم دارد و جذب آب آن ناچیز است. از این رو از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردار است. توصیه می شود از سنگ های مرمریت در قسمت های بیرونی ساختمان که در معرض نور خورشید هستند، استفاده نشود. زیرا به مرور زمان، نور خورشید باعث رنگ پریدگی سنگ می شود و طول عمر سنگ را کاهش می دهد و در نهایت باعث تخریب سنگ می گردد.

 

کاربرد سنگ اسلب لاشتر گریدA در ساختمان

این سنگ با داشتن رگه و خطوط ظریب بسیار زیبا، قابلیت قرینه سازی خوبی دارد و می توان در غالب بوک مچ و فور مچ به عنوان سنگ کف یا بدنه دیوار های ساختمان های لوکس استفاده کرد. به کار گیری این سنگ در کنار دیگر سنگ های روشن همچون سنگ مرمریت دهبید پرشین سیلک یا مرمریت هرسین سوپر، هارمونی و ترکیب جذابی پدید خواهد آورد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف بخش های داخلی ساختمان
  • پوشش دیوار های داخلی ساختمان های لوکس، لابی، رستوران ها، تالار های مجلل و …
  • سرویس های بهداشتی لوکس و حمام ها
  • فضای پشت تلوزیون در TV روم
  • کانتر تاپ آشپزخانه و میز های پیشخوان مراکز عمومی و دفاتر تجاری
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • سنگفرش کف پارکینگ و بدنه دیوار آن
  • ساخت مجسمه های سنگی، صراحی، آب نما و …

 

معدن سنگ مرمریت لاشتر

معدن سنگ لاشتر در 80 کیلومتری جنوب اصفهان، در مسیر جاده شهرضا، منطقه لاشتر قرار دارد. ظرفیت استخراج ماهیانه ی این معدن 3 هزار تن از چندین سینه کار مختلف می باشد. ذخیره ی این معدن عظیم و قدیمی، حدود 360 هزار تن می باشد. این سنگ علاوه بر تایل و اسلب، به صورت کوپ نیز به کشور های بسیار زیادی به خصوص چین صادر می گردد.

سنگ مرمریت لاشتر

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های اسلب

فاکتور هایی از جمله میزان کیفیت، سورت و درجه بندی سنگ، کیفیت برش، متریال های مورد استفاده در زمان فرآوری، نحوه ی فرآوری، ابعاد و ضخامت و … در قیمت نهایی سنگ هایی همچون لاشتر تاثیر بسیار زیادی می گذارد. درجه بندی و گرید بندی این سنگ بر حسب میزان سوختگی و وجود یا عدم وجود رگه طلایی در سطح سنگ می باشد. هر چقدر سنگ کم خط تر باشد و خطوط آن زیبا تر باشند، قیمت سنگ نیز افزایش می یابد.

سنگ های اسلب عمدتا با ضخامت 2 سانت و طبق سفارش با ضخامت 3 سانت تولید می شوند. هر چقدر سایز اسلب بزرگتر باشد و ضخامت سنگ بیشتر باشد ( مثلا 3 سانت )، قیمت آن بیشتر می شود. سنگ اسلب لاشتر گریدA در اصفهان شهرک صنعتی محمود آباد و در مجموعه صنایع سنگ هویدا با بهترین قیمت همراه با پالت جهت صادرات و مصارف داخلی آماده می باشد. برای اطلاعات بیشتر و جهت دریافت لیست قیمت، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. از دیگر سنگ های مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت آباده _ اسلب مرمریت گلدن بلک _ سنگ مرمریت گوهرهمرمریت دهبید اسپایدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »