انواع کفپوش های سنگی

فهرست مطالب این نوشته

کفپوش ساختمان ها محل های پرترددی هستند که در معرض انواع آسیب دیدگی و خط و خش هستند.در این مقاله قصد بررسی چند نمونه سنگ به عنوان کفپوش بپردازیم.

سنگ های ساختمانی

سنگ های ساختمانی از نظر جنس به دسته های گوناگونی از جمله سنگ های تراورتن، چینی، مرمریت، گرانیت، مرمر و … تقسیم می شوند. سنگ ها هر کدام با دیگری متفاوت هستند و کاربرد ها و ویژگی های منصر به فرد خود دارند.

یکی از کاربرد های سنگ های ساختمانی استفاده به عنوان کفپوش می باشند. حال باید بدانیم چه نوع سنگی با چه ویژگی هایی در کف ساختمان ها مناسب است.

 

·       سنگ های مرمریت: این سنگ ها به دلیل تنوع رنگی بسیار بالا و سطح ساب پذیر و براق، جزو سنگ های محبوب که در کف ساختمان ها و طبقات به صورت تایل های 60 در 60، 80 در 80 و 40 در 40  و یا به صورت اسلب استفاده می شود.

·       سنگ های چینی: این سنگ ها علاوه بر مقاومت بسیار بالا وسطح بسیار براق، در برابر نفوز آب بسیار مقاوم هستند از این رو از این سنگ ها هم می توان در کف طبقات و هم در کف پارکینگ استفاده نمود.

·       سنگ گرانیت: به دلیل مقاومت فشاری بسیار بالای این سنگ، گزینه ی بسیار مناسبی برای استفاده به عنوان سنگ کف طبقات می باشد.

·       سنگ های تراورتن: سنگ های تراورتن به دلیل تنوع رنگی بالا، گاهی اوقات به عنوان سنگ کف در ساختمان ها و کفپوش محیط های بیرونی مانند حیاط ها استفاده می شود. به دلیل مقاومت فشاری پایین سنگ های تراورتن، استفاده از آن در کف محیط های پر تردد توصیه نمی شود.

انواع سنگ کف برای محیط های باز و عمومی

سنگ ها علاوه بر کاربرد در ساختمان، میتوانند در محیط های عمومی مانند پارک به عنوان سنگ کف استفاده شوند. سنگ های کوبیک و سنگ های ورقه ای از سنگ های پر کاربرد و پر استفاده به عنوان کفپوش محیط های عمومی هستند.

 

سنگ های گرانیت، مرمریت و چینی نیز می توانند به صورت بوش همر و یا تیشه ای فرآوری شوند و در محیط های بیرونی نیز استفاده شوند. سنگ های بوش همر و سنگ های تیشه ای به دلیل سطح ناهموار، مانع از سر خوردن می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ قهوه ای ونگه
اخبار و مقالات

بهترین سنگ کف حیاط ویلا

برای سنگفرش حیاط و محوطه بیرونی ویلا یا باغ، جنس سنگ مورد استفاده و سازگاری آن با آب و هوای منطقه بسیار مهم است. بهترین

ادامه مطلب »