سنگ قهوه ای ونگه

بهترین سنگ کف حیاط ویلا

فهرست مطالب این نوشته

برای سنگفرش حیاط و محوطه بیرونی ویلا یا باغ، جنس سنگ مورد استفاده و سازگاری آن با آب و هوای منطقه بسیار مهم است. بهترین سنگ کف حیاط ویلا، سنگی است که با گذشت زمان ظاهر زیبای خود را از دست ندهد و دچار ترک و شکستگی نشود. در این مقاله با چند سنگ بسیار زیبا و مقاوم آشنا خواهیم شد.


سنگ کف حیاط ویلا و باغ

امروزه ویلا سازی ها در شمال و سایر مناطق با آب و هوای خوب، نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. معمولا مناطقی که ویلا سازی در آنجا صورت می گیرد، آب و هوای مرطوب و خنکی دارد. سنگی که برای نما و کف حیاط قرار است استفاده شود، باید برخی از فاکتور های لازم را داشته باشد. مثلا از مهمترین فاکتور های سنگ کف باغ و ویلا عبارتند از:

  • ضخامت مناسب اگر حیاط ماشین رو باشد.
  • ابعاد مناسب جهت شیب بندی
  • طول عمر بالا و مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی
  • ظاهر زیبا و دلنشین
  • سطح غیر لغزنده
  • قیمت مناسب

به طور کلی دو سنگ تراورتن و مرمریت به هیچ عنوان برای کف حیاط باغ و ویلا های مناطق مرطوب کشور توصیه نمی شود. زیرا سنگ های مرمریت جنسیت آهکی دارند و با گذشت زمان کوتاهی، دچار ترک خوردگی و شکستگی می شوند. سنگ های تراورتن به دلیل اینکه بافت متخلخلی دارند، سطحشان با گذشت زمان از بین می رود. در ادامه چند سنگ زیبا و باکیفیت را معرفی می کنیم.

 

سنداستون قهوه ای آرکوز به عنوان بهترین سنگ کف حیاط ویلا

سنگ های سند استون یکی از مقاوم ترین سنگ های ساختمانی هستند که تم رنگی آنها قهوای و طرح و نقش آنها مشابه چوب طبیعی است. سنگ ونگه روستیک بهترین سنگ سنداستون آرکوز در بازار شناخته می شود. این سنگ ها سطح زبری دارند و سطحشان حالت بسیار زیبای طبیعی را به خود دارد. سنگ ونگه از لحاظ مقاومتی، از سنگ هایی همچون گرانیت نیز مقاوم تر است. تم رنگی قهوه ای و ظاهر طبیعی و شبیه به چوب این سنگ از دلایل محبوبیت و شهرت این سنگ در میان طراحان و سازندگان باغ و ویلا می باشد. این سنگ در بازار به سنگ کاپراسلیت قهوه ای نیز شهرت دارد.

از آنجایی که ویلا ها و باغ ها، دارای یک فضای سبز دلنشین و طبیعی هستند، سنگ ونگه روستیک با ویژگی های بسیار خوبی که دارد به عنوان بهترین سنگ کف حیاط ویلا شناخته می شود. طول عمر این سنگ بسیار بالا است و از لحاظ قیمتی، نسبت به نمونه های مشابه خود، ارزان تر است.

کاپراسلیت حصیری

سنگ کوبیک گرانیت و گرانیت فلیم شده

کوبیک به سنگ های مکعبی شکل گفته می شود که معمولا دارای ابعاد 10×10 با ضخامت 5 یا 10 سانت هستند. بهترین نوع و جنس سنگ کوبیک، گرانیت است. گرانیت مشکی و سفید نطنز معمولا در ابعاد کوبیک تولید می شوند و به دلیل جنسیت عالی و قیمت مناسب، در فضا سازی ها به وفور از این سنگ ها استفاده می شود.

این سنگ ها به صورت تنی به فروش می رسند و معمولا هر تن سنگ کوبیک با ضخامت 5 سانت، حدودا 8 متر مربع محوطه را سنگفرش می کند. به دلیل سطح ناهموار و زبر و از طرفی جنسیت و مقاومت عالی این سنگ ها، می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای سنگ کف ویلا و باغ باشد.

گرانیت فلیم شده به سنگ هایی با ابعاد تایل یا فرشی فرضا 40×40 گفته می شود که سطح سنگ را با آتشخور کردن یا به اصطلاح فلیم کردن، زبر می کنند. این سنگ ها نیز مقاومت فوق العاده بالایی دارند و سطح سنگ نیز زبر و غیر لغزنده است. گرانیت فلیم شده نیز می تواند بهترین سنگ کف حیاط ویلا و باغ باشد.

سنگ کوبیک گرانیت

سنگ تیشه ای و سنگ بوش همر

سنگ هایی که به صورت تیشه ای یا بوش همر فرآوری می شوند، معمولا از نوع سنگ های مرمریت و چینی یا کریستال هستند. مرمریت ها به صورت صیقلی به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای محوطه بیرونی ساختمان نیستند. اما سنگ هایی که به صورت تیشه ای و یا بوش همر فرآوری می شوند، نسبت به آب و هوای بیرونی مقاوم تر می شوند و سطحشان زبر و غیر لغزنده می گردد. بهترین نوع این سنگ ها، کریستال لایبید و نیریز بوش همر یا تیشه ای و مرمریت لاشتر بوش همر یا تیشه ای است.

از این نوع سنگ ها در صحن های حرم امام رضا و حضرت معصومه، بسیار زیاد استفاده شده است که سالیان سال عمر کرده اند. اما به هر حال سنگ های مرمریت به خاطر جنس آهکی که دارند، زیاد توصیه نمی شوند.

مرمریت لاشتر فرنچ پترن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط