بهترین سنگ برای فضای روف گاردن

سنگ مناسب برای روف گاردن

فهرست مطالب این نوشته

در روف گاردن به دلیل استفاده از عناصر طبیعی، حضور سنگ سبب ایجاد فضای گرم و جذاب تر می شود. سنگ مناسب برای روف گاردن و محیط اطراف آن باید ویژگی هایی داشته باشد تا با گذشت زمان تخریب نشود. در این مقاله با بهترین گزینه برای سنگفرش و ساخت روف گاردن می پردازیم.


سنگ مناسب برای روف گاردن

سنگ ساختمانی یکی از انتخاب های جذاب برای داشتن یک روف گاردن زیبا است. از آنجایی که در روف گاردن از عناصر طبیعی استفاده می شود، به همین دلیل حضور سنگ های طبیعی در طراحی روف گاردن، سبب فضای گرم تر و همچنین طبیعی تر محیط می شود. سنگ های طبیعی انواع مختلفی دارند و هر کدام از ویژگی هایی برخوردار هستند. به عنوان مثال:

  • تراورتن ها: این سنگ ها نوعی سنگ رسوبی با بافت متخلخل و وزن سبک هستند. کیفیت و مقاومت بسیار خوب در برابر عوامل مختلف جوی در کنار تنوع فرآوان در طرح و نقش از مزیت های این سنگ ها محسوب می شود.
  • سنگ های چینی و مرمریت ها: این نوع سنگ ها نوعی سنگ آهکی هستند که تراکم بسیار خوب و مقاومت بالایی دارند. تنوع در طرح و نقش این سنگ ها نیز بسیار بالا است. اما تنها برخی از این سنگ ها قابلیت استفاده شدن در فضای بیرونی را دارد. در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.
  • گرانیت ها: سنگ های گرانیت جزء مستحکم ترین و مقاوم ترین سنگ های ساختمانی هستند که به دو صورت فلیم شده و صیقلی فرآوری می شوند.

تراورتن سیلور تکاب چرمی

فرآوری سنگ مناسب روف گاردن

سنگ ها در کارخانجات به روش های گوناگونی از جمله صیقلی، چرمی، بوش همر، تیشه ای و … فرآوری می شود. هر یک از این روش های فرآوری سنگ ویژگی ها و جذابیت های خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

توصیه می شود که از سنگ هایی با فرآوری صیقلی به عنوان سنگ کف روف گاردن استفاده نشود زیرا که این موضوع سبب لغزنده شدن بیش از حد کف می شود. سنگ های تراورتن معمولا به صورت چرمی و بدون ساب فرآوری می شوند که علاوه بر سطح غیر لغزنده، طرح و نقش کلاسیک و جذابی به خود پیدا می کند. تراورتن سیلور تکاب چرمی یکی از گزینه های بسیار جذاب برای سنگفرش و محوطه سازی ها می باشد.

استفاده از سنگ های تیشه ای، بوش همر و چرمی می تواند گزینه ی مناسب تری برای بخش های مختلف روف گاردن باشند. اغلب سنگ های مرمریت به خصوص، سنگ مرمریت لاشتر به هر سه صورت فرآوری می شود. سنگ کریستال لایبید و مرمریت گندمک نیز به صورت تیشه ای فرآوری می شوند. 

سنگ های گرانیت اغلب برای استفاده در فضا های بیرونی، به صورت فلیم شده یا آتشخور شده تولید و فرآوری می گردند. این سنگ ها نیز توسط شعله و آتش و ایجاد شیار هایی به صورت مورب در سطح سنگ، طرح دار می گردند.

مرمریت لاشتر بوش همر

ویژگی های لازم سنگ طبیعی برای روف گاردن

  • مقاومت کافی در برابر شرایط محیطی مختلف داشته باشد.
  • سنگ متناسب با طراحی بام سبز انتخاب شود.
  • مقاومت کافی در برابر نور آفتاب را داشته باشد.
  • جذب آب پایینی داشته باشند و نسبت به رطوبت مقاوم باشند.
  • سطح آن لغزنده نباشد و ضخامت مناسب و کافی داشته باشد.
  • قیمت مناسبی داشته باشد.

 

ابعاد سنگ کف روف گاردن و پشت بام های لوکس

سنگ های کف روف گاردن معمولا در ابعاد 30×30، 30×35، 30×60، 40×60 و یا 40×40 استفاده می شوند زیرا که دو مزیت دارند:

  • احتمال شکست سنگ و پرتی یا تولید ضایعات سنگ کاهش می یابد.
  • امکان شیب بندی و هدایت آب باران

ابعاد پازلی یا حصیری سنگ ها نیز یک گزینه ی فوق العاده عالی برای استفاده در این فضا می باشد. زیرا علاوه بر ابعاد کوچک و مناسب، طرح و نقش جذابی را بوجود می آورند.

محوطه سازی با سنگ طرح چوب

از دیگر سنگ های مورد استفاده در فضای روف گاردن

امروزه سنگ های طرح چوب به رنگ قهوه ای محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. زیرا که ماندگاری فوق العاده بالایی دارند. این سنگ ها از جنس سنداستون هستند که به دلیل تراکم بالا، به شبه گرانیت شهرت دارند. سنگ کاپراسلیت نیز از دیگر سنگ های محبوب ساختمانی است که با استفاده از این سنگ در هر فضایی، حس خوب طبیعت را به محیط منتقل می کند.

این سنگ ها به صورت شیاردار، بدون شیار، ابعاد مختلف پازلی یا حصیری تولید می شوند. ساب پذیری این سنگ ها چندان خوب نیست و این یک مزیت بسیار عالی برای محوطه های بیرونی محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با این سنگ ها، مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

کاپراسلیت حصیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط