سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

قیمت سنگ تراورتن دره بخاری

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن دره بخاری با تم رنگی کرم روشن و سفید، از مرغوب ترین سنگ های تراورتن روشن محسوب می شود. قیمت سنگ تراورتن دره بخاری با توجه به سورت سنگ و پارامتر های مختلف دیگری تعیین می شود.


سنگ تراورتن دره بخاری

تراورتن دره بخاری دارای زمینه ی رنگی کرم روشن و سفید همراه با رگه ها و موج های تیره رنگ می باشد. این سنگ از مرغوب ترین و باکیفیت ترین سنگ های نما محسوب می شود و در سورت های مختلف به صورت صیقلی در بازار تولید می گردد.

تراورتن دره بخاری مانند سایر سنگ های تراورتن به دو صورت موج دار و بی موج برش داده می شود. دو نوع فرآوری ساییده و چرمی نیز بر روی این سنگ صورت می گیرد. از ابعاد تایل این سنگ که به صورت چرمی فرآوری شده اند در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود و امروزه به سبک اروپایی شهرت یافته است. این سنگ از نظر ظاهری، شباهت زیادی به برخی از سورت های تراورتن حاجی آباد دارد.

 

ویژگی های تراورتن دره بخاری

به طور کلی سنگ های تراورتن بیشترین کاربرد را در نمای بیرونی ساختمان ها دارند. سنگ ایده آل مورد استفاده در نما در ایران، سنگی کرم روشن و سفید می باشد که چسبندگی خوبی با ملات داشته باشد. تراورتن دره بخاری نیز همه ی ویژگی های لازم برای استفاده در نمای بیرونی یک ساختمان را دارد.

این سنگ بافت متراکم و استخوانی دارد و از تخلخل بسیار مناسبی برخوردار است. جنسیت متراکم این سنگ سبب گردیده تا مقاومت فشاری و سایشی بالایی داشته باشد. بافت متخلخل این سنگ چسبنگی بسیار خوبی با ملات را ایجاد می کند.

تراورتن دره بخاری ساب پذیری فوق العاده بالایی دارد و سطح براق و صیقلی این سنگ، نور را به خوبی منعکس می کند. استفاده از این سنگ، به دلیل انعکاس نور و تم رنگی جذاب و روشن، گرمی و شکوه خاصی به محیط اطراف می بخشد.

از این سنگ می توان بدون دغدغه شوره زدن در نمای بیرونی مناطق مختلف کشور استفاده کرد. از این سنگ می توان در نمای شهر های شمال کشور یا مناطق سردسیر غرب کشور استفاده نمود.

این سنگ سورت های متنوع و بسیار زیادی دارد. قیمت سنگ های دره بخاری نیز با توجه به سورت و درجه سنگ تعیین می شود. تولید انبوه و در دسترس بودن آن، از دیگر مزیت های بسیار خوب این سنگ محسوب می شود.

سنگ تراورتن کرم دره بخاری سوپر

موارد استفاده از سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ های تراورتن زمینه روشن اغلب در نمای بیرونی ساختمان ها جهت اجرای نمای رومی و کلاسیک استفاده می شود. سورت های سوپر و ممتاز این سنگ، دارای تم رنگی روشن و سفید و یکدست می باشد و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد. این سنگ ابزار خوری بسیار خوبی دارد و به راحتی برش می خورد. این سنگ به هیچ عنوان در هنگام ابزار زدن، دچار ترک و شکستگی نمی شود.

با تلفیق این سنگ با سنگ طرح چوب یا تراورتن سیلور تکاب می توان نمای مدرن جذابی را طراحی نمود. از کاربرد های اصلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان ها
  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش محوطه های بیرونی ساختمان
  • محوطه سازی ها
  • ساخت صراحی، آبنما و مصنوعات سنگی

 

قیمت سنگ تراورتن ممتاز دره بخاری

سورت های ممتاز و سوپر تراورتن دره بخاری به دلیل کیفیت بسیار خوب و ظاهر یکدست و زیبایی که دارند، از قیمت تقریبا بالایی برخوردار هستند. اما پارامتر های مختلفی بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد. از جمله ابعاد و ضخامت سنگ، سورت سنگ، کیفیت ساب و برش سنگ، ارتفاع یا قد و پای سنگ و … .

هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بیشتر باشد، سنگ در دسته ی شمش قرار می گیرد و قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. سطح سنگ هر چقدر لکه و هاله ی کمتری داشته باشد و تم رنگی آن روشن تر باشد، قیمت آن سورت سنگ بیشتر است. کیفیت ساب نیز اگر بالا باشد، سطح سنگ براق و درخشان می گردد و سنگ زیبا تر می گردد. کیفیت فرآوری به ماندگاری و طول عمر سنگ می افزاید.

در برخی از کارخانه ها، سنگ ها را برای اینکه چند درجه روشن تر کنند، آنها را کوره می کنند. کوره کردن سنگ، یک اصطلاح است که سنگ با استفاده از حرارت، تم رنگی آن سفید یا کرم روشن می گردد. این کار، به سنگ آسیب می رساند و طول عمر سنگ را کاهش می دهد. اینکه سنگ ها کوره نشده باشند و تم رنگی آنها به طور ذاتی روشن است، بسیار مهم است و در قیمت گذاری سنگ بسیار موثر می باشد.

سنگ تراورتن دره بخاری ممتاز

معدن سنگ تراورتن کرم دره بخاری

معدن سنگ دره بخاری در استان مرکزی، شهرستان محلات و در مجاورت معدن حاجی آباد قرار دارد. این معدن داری سینه کار های مختلفی است که سورت های مختلف این سنگ را به وجود می آورد. این معدن با استخراج ماهیانه بیش از 15 هزار تن و ذخیره حدود 20 میلیون تن سنگ خام، یکی از معادن بسیار مهم کشور به حساب می آید. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن ممتاز عباس آباد، سنگ تراورتن کرم تکاب، تراورتن آبگرم محلات و تراورتن عسلی یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط