سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن دره بخاری یکی از مرغوب ترین و بی نقص ترین سنگ های ساختمانی با تم رنگی روشن در ایران می باشد. زمینه رنگی این سنگ، کرم تیره و روشن و حتی سفید است که در سطح آن با توجه به سورت سنگ، هاله های کمرنگ مشاهده می شود.


سنگ تراورتن دره بخاری

تراورتن دره بخاری دارای زمینه رنگی کرم روشن و سفید همراه با موج ها و رگه های تیره کمرنگ می باشد. این سنگ جزء مرغوب ترین و بهترین سنگ های تراورتن زمینه روشن ایران محسوب می شود. سنگ دره بخاری بهترین انتخاب برای نمای ساختمان ها می باشد زیرا که به عنوان بی نقص ترین سنگ نما در سراسر دنیا شناخته شده است.

سنگ تراورتن دره بخاری مانند سایر سنگ های تراورتن به دو  صورت موج دار و بی موج فرآوری می شود. سورت های ممتاز و سوپر بی موج این سنگ تم رنگی یکدست روشن دارند که در نما های رومی و کلاسیک ساختمان های لوکس استفاده می شوند. این سنگ عمدتا در ابعاد عرض 40 طولی با ضخامت 1.7 و 1.8 به صورت قله بری یا ضخامت 2 سانت اره بری برش می خورد. عموما به روش های صیقلی یا به سفارش مشتری به روش چرمی نیز تولید و فرآوری می شود.

از نظر ظاهری سورت های کرم رنگ این سنگ شباهت زیادی به سنگ تراورتن حاجی آباد دارد. از نظر جنسیت نیز هر دوی این سنگ ها به عنوان بی نقص ترین و باکیفیت ترین سنگ تراورتن در سراسر دنیا شناخته می شوند. برای دریافت عکس های سورت های مختلف این سنگ همراه با لیست قیمت، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

ویژگی ها و مزایا

به طور کلی سنگ های تراورتن بیشترین کاربرد را در نمای بیرونی ساختمان ها دارند. سنگ ایده آل، پرطرفدار و پر کاربرد در نمای ساختمان های ایران، سنگی کرم روشن و سفید می باشد که چسبندگی خوبی با ملات داشته باشد. سنگ تراورتن دره بخاری تمام ویژگی هایی که یک سنگ نما باید داشته باشد را دارا می باشد.

  • تراکم مناسب و تخلخل ایده آل
  • جذب آب پایین
  • به هیچ عنوان شوره نمی زند و رنگ و زیبایی خود را از دست نمی دهد.
  • قابل استفاده در مناطق مختلف کشور. سردسر، گرمسیر و مرطوب
  • ساب پذیری فوق العاده عالی و سطح براق و درخشان
  • مقاومت سایشی و فشاری بسیار خوب نسبت به سایر سنگ های تراورتن
  • چسبندگی عالی با ملات
  • به مرور زمان و با تابش نور خورشید، رنگ سنگ روشن تر و زیبا تر می شود.

در زمان فرآوری سنگ های تراورتن، با استفاده از مواد رزین و UV، حفره های سنگ ها را می پوشانند و نفوذ پذیری سنگ های تراورتن را به صفر می رسانند. کیفیت مواد مورد استفاده اهمیت بسیار زیادی در ماندگاری زیبایی سنگ دارد. سنگ تراورتن دره بخاری از جهتی کیفیت منحصر به فردی دارد، از جهت دیگر قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی دارد. از این رو ما تاکید داریم تا سنگ مورد نظرتون رو از یک کارخانه و شرکت معتبر خریداری کنید تا با بهترین کیفیت فرآوری سنگ و سورت بندی مناسب، به شما ارائه ی محصول نمایند.

 

کاربرد های این سنگ باکیفیت و زیبا در ساختمان

سنگ های کرم رنگ و سفید با زمینه ای یکدست، از سنگ های محبوب ایرانیان جهت استفاده در نما های رومی و کلاسیک می باشد. سنگ تراورتن کرم روشن دره بخاری در نما های مدرن نیز به خوبی با متریال های دیگر یا حتی سنگ های تراورتن تیره همچون تراورتن سیلور تکاب ترکیب می شود و زیبایی خارق العاده ای را خلق می کند. یکی از بهترین ویژگی های این سنگ، قابلیت برش خوری و ابزار خوری فوق العاده عالی آن می باشد. تراورتن دره بخاری در زمان برش و ابزار، به هیچ عنوان نمی شکند و ترک نمی خورد. این سنگ جنسیت نرم و قابل برش دارد و اصلا تُرد نیست. از کاربرد های کلی سنگ دره بخاری می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان های لوکس و مجلل
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • ساخت صراحی، آبنما و مصنوعات سنگی
  • سنگ کف پشت بام ساختمان ها
  • و …

تراورتن دره بخاری آذرنوش

معدن سنگ تراورتن دره بخاری

معدن سنگ دره بخاری یکی از قدیمی ترین، بزرگ ترین و با اهمیت ترین معادن سنگ تراورتن در ایران می باشد. این معدن سینه کار های مختلفی دارد و از هر یک از این سینه کار ها ماهانه بیشتر از 15 هزار تن تراورتن دره بخاری به صورت کوپ استخراج می گردد. این معدن در استان مرکزی، شهرستان محلات، جاده خمین و در مجاورت معدن سنگ تراورتن حاجی آباد قرار دارد. از سینه کار های مختلف این معدن می توان به معدن توکلی، معدن سار، خاتم، نیکفر توکلی و نیکفر منصوری، آذرنوش و … اشاره کرد. برخی از این معادن سنگ باکیفیت تر و زیبا تری دارند و از طرفی قیمت کوپ آن معادن، تا حدودی گران تر می باشد.

 

قیمت و معیار های تاثیر گذار در قیمت سنگ های تراورتن

به طور کلی هر چقدر تم رنگی سنگ های تراورتن روشن تر باشد و سطح سنگ یکدست تر و کم رگه یا هاله تر باشد، قیمت آن دسته بیشتر است. سورت های سوپر تراورتن دره بخاری، تم رنگی کرم مایل به سفید و یا سفید رنگ هستند که قیمت بالایی دارند. کیفیت برش و دقیق بودن ضخامت سنگ های یک دسته و همینطور گونیا بودن و کالیبر بودن سنگ ها، در قیمت گذاری سنگ تاثیر زیادی دارد. کیفیت ساب و فرآوری نیز بسیار مهم است و نه تنها در قیمت سنگ، بلکه در ماندگاری زیبایی سنگ تاثیر گذار است. هر چقدر قد و پای سنگ های پلاک بلند تر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود.

از دیگر عواملی که در قیمت سنگ تراورتن دره بخاری تاثیر گذار است، فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری می باشد. زیرا کرایه حمل کوپ از معدن در قیمت نهایی سنگ تاثیر می گذارد. به طور کلی شرکت صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین سورت های مختلف این سنگ، آماده ی همکاری با سازندگان و پیمانکاران مختلف می باشد. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن عباس آباد بی موج _ سنگ تراورتن طرق _ تراورتن کرم روشن محلات _ سنگ تراورتن کمشچه _ تراورتن سفید ابیانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط