سنگ تراورتن آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن آتشکوه سوپر یکی از کم نظیر تری سنگ های تراورتن موجود در بازار است که از معادن شهرستان محلات استخراج می گردد. تم رنگی این سنگ معمولا سفید است که در سطح آن با توجه به سورت سنگ، رگه ها و هاله های جذابی مشاهده می شود.


سنگ تراورتن آتشکوه سوپر

سنگ تراورتن آتشکوه دارای زمینه رنگی سفید همراه با رگه های صورتی رنگ می باشد. این سنگ جزء باکیفیت ترین و زیبا ترین سنگ های تراورتن زمینه سفید نما است.

سنگ تراورتن آتشکوه سوپر، دارای زمینه ای سفید رنگ و کاملا یکدست و از طرف دیگر کیفیت بسیار عالی و چسبندگی خوب با ملات می باشد. این سنگ مانند سایر سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود.سنگ های بی موج در ایران از محبوبیت بیشتری برخوردارند و بیشتر در نمای رومی و کلاسیک استفاده می گردند. از نظر ظاهری این سنگ شباهت زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد.

 

مزایای سنگ تراورتن آتشکوه سوپر

سنگ تراورتن سفید آتشکوه در مجموعه بازرگانی سنگ هویدا، از کیفیت بسیار عالی و ساب درخشان برخوردار است. این سنگ به طور ذاتی ویژگی های بسیار خوبی دارد. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

این سنگ تراکم بسیار خوب و بالایی دارد و از استحکام فوق العاده خوبی نسبت به سایر سنگ های تراورتن برخوردار است. مقاومت فشاری و سایشی این سنگ بسیار خوب و نسبت به ضربه نیز مقاومت بالایی دارد.

به دلیل وجود حفره های ریز در بافت این سنگ و بافت متخلخل مناسب این سنگ، از وزن سبکی برخوردار است و چسبندگی ایده آلی با ملات ماسه سیمان دارد.

تراورتن آتشکوه بهترین گزینه برای نمای بیرونی مناطق سردسیر، گرمسیر و مرطوب می باشد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و می توان از آن در هر منطقه با آب و هوای شدید مرطوب یا سردسیر استفاده نمود.

طرح و نقش فوق العاده زیبای سنگ و درجه بندی های مختلف آن، از دیگر مزیت های این سنگ است. اما یکی از مشکلات سنگ تراورتن سفید آتشکوه، قیمت نسبتا بالای آن است که به همین دلیل اغلب در ساختمان های لوکس استفاده می شود.

تراورتن آتشکوه

موارد استفاده از سنگ آتشکوه سوپر

سنگ آتشکوه به دلیل رنگ سفید و سطح یکدست، جزء سنگ های لوکس ساختمانی محسوب می شود. این سنگ در ابعاد مختلفی برش و فرآوری می گردد. اغلب از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان ها، نما های رومی و کلاسیک استفاده می گردد.

در نمای مدرن، این سنگ را با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب یا سنگ طرح چوب تلفیق می کنند و طرحی جذاب و زیبایی را بوجود می آورند. ابعاد تایل سنگ آتشکوه را معمولا به صورت چرمی فرآوری می کنند و در قسمت های داخلی ساختمان برای بوجود آوردن حس کلاسیک و سنتی دلنشین، استفاده می کنند.

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • دیزاین و زیبا سازی دیوار های داخلی
  • ساخت مصنوعات ساختمانی، صراحی، آبنما و …
  • جهت محوطه سازی ساختمان ها
  • سنگفرش محوطه های بیرونی ساختمان و پشت بام

 

معدن سنگ آتشکوه

معدن این سنگ در استان مرکزی، در سه کیلومتری شرق شهر نیم ور محلات قرار دارد. در ابتدا این معدن توسط زنده یاد حاج قنبر رحیمی افتتاح و به بهره برداری رسید. این معدن با استخراج سالیانه بیش از 500 هزار تن سنگ آتشکوه، جزء معادن فعال و پرکار ایران می باشد. از دیگر سنگ های تراورتن مشابه می توان به سنگ تراورتن ابیانه اشاره کرد. سنگ ابیانه ظاهر بسیار زیبایی دارد ولی از نظر ویژگی با سنگ تراورتن آتشکوه تا حدودی متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط