تراورتن حاجی آباد سوپر

تراورتن کرم حاجی آباد بی موج

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن با تم رنگی کرم، در انواع نما های رومی یا کلاسیک و همینطور نما های مدرن کاربرد دارند. سنگ تراورتن کرم حاجی آباد بی موج، یکی از بهترین گزینه ها است که در این مقاله با این سنگ به خوبی آشنا خواهیم شد.


تراورتن کرم حاجی آباد بی موج

سنگ تراورتن حاجی آباد یکی از قدیمی ترین و زیبا ترین سنگ های نما با تم رنگی عسلی و کرم روشن است. در سطح این سنگ، گاها هاله ها و رگه های بسیار زیبایی مشاهده می شود که سورت یا دسته بندی های مختلف سنگ را تشکیل می دهند. اگر دنبال انتخاب شیک و نیز اقتصادی برای نمای رومی ساختمان تان هستید، این سنگ در سورت های سوپر و ممتاز انتخاب شما خواهد بود. سنگی که به قول معروف راست کار بازار است و از لحاظ کیفی در دسته ی بهترین سنگ های تراورتن در سراسر دنیا محسوب می شود.

سنگ حاجی آباد به دو روش موج دار و بی موج در کارخاجات سنگبری تولید می شود. تراورتن کرم حاجی آباد بی موج سورت ممتاز، نه تنها قیمت مناسبی دارد، بلکه ظاهر بسیار زیبا، شیک و براقی دارد. این سنگ فراوری شده در سطح به وسیله رزین و اپوکسی با گرمای طبیعی و بدون استفاده از کوره است که باعث افزایش طول عمر آن و عدم تغییر در ظاهر و رنگ، پس از بکار بردن در نما خواهد بود. از نظر ظاهری گاها شباهت زیادی به سنگ تراورتن آبگرم محلات نیز دارد. با این تفاوت که تراورتن حاجی آباد، به عنوان بی نقص ترین و بهترین سنگ تراورتن در دسته ی سنگ های نما قرار دارد.

سنگ تراورتن سفید حاجی آباد

ویژگی ها و مزایا

اگر به دنبال سنگ کرم روشن با کمترین میزان بازی رنگ و همینطور بهترین کیفیت هستید، تراورتن کرم حاجی آباد بی موج Hajiabad travertine می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. سنگ حاجی آباد سورت بندی دقیق و یکدستی دارد و نمای فوق العاده جذابی را خلق می کند.

تراکم بسیار عالی و تخلخل کم، از دیگر ویژگی های این سنگ است که موجب ساب پذیری فوق العاده عالی و براق این سنگ شده است. تراورتن کرم حاجی آباد سطح صیقلی و زیبایی دارد و از نظر چسبندگی با ملات، به خوبی عمل می کند. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. سنگ حاجی آباد با تمام شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است و گزینه ی مناسبی برای نما ساختمانتان در شمال و جنوب کشور با آب و هوای مرطوب است.

قیمت این سنگ نسبت به سایر سنگ های مشابه خود، در کنار کیفیت بی نظیری که دارد، مناسب است و در دسته ی سنگ های قیمت مناسب بازار قرار دارد. یکی از ویژگی های خاص و کم نظیری که این سنگ دارد، قد و پای بلند و شمش پلاک های حاجی آباد است. در دسته سنگ های حاجی آباد اکثر دسته، سنگ های بلند را تشکیل داده است. از مزیت های این امر می توان به این اشاره کرد که در زمان اجرا، نمای یکدستی خواهید داشت و کمترین میزان بند کشی را خواهید انجام داد.

 

کاربرد این سنگ در صنعت ساختمان سازی

این سنگ قدیمی و پر طرفدار، در اکثر نما های اصلی ساختمان های مرتفع و زیبا استفاده شده است. از این سنگ به دلیل قیمت مناسب در انبوه سازی ها به وفور استفاده می شود. ترکیب تراورتن کرم حاجی آباد بی موج با سنگ های تیره همچون تراورتن سیلور تکاب، نما های خاص و خیره کننده ای را خلق می کند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • اجرای نما های کلاسیک، رومی و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان، دیوار حیاط و لابی
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سنگفرش حیاط و پشت بام
  • ساخت صراحی، آبنما و …
  • استفاده به عنوان سنگ درپوش و دیوار پوش
  • ساخت ابزار های سنگی مختلف همچون ستون و سر ستون

معدن سنگ تراورتن حاجی آباد

معدن این سنگ در استان مرکزی، حومه ی شهرستان محلات و در مجاورت جاده خمین قرار دارد. از این معدن به طور میانگین ماهانه حدود 70 هزار تن سنگ خام به صورت کوپ استخراج می شود و به کارخانجات سنگبری محلات، اصفهان، قم، شمس آباد تهران و … منتقل می شود. این معدن به عنوان با قدمت ترین و بهترین معادن سنگ تراورتن کرم در دنیا محسوب می شود که سنگ آن به صورت خام و بریده شده به کشور های زیادی صادر می گردد. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن توکلی، سار، طالبی، احمدی و … اشاره کرد. برای دریافت و مشاهده ی سورت های مختلف تراورتن کرم حاجی آباد بی موج می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا در ارتباط باشید.

 

قیمت و پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های تراورتن

به طور کلی 5 معیار اساسی در قیمت گذاری سنگ های تراورتن اهمیت فوق العاده بالایی دارد. در ابتدا باید به سورت و میزان دقت در سورت بندی سنگ اشاره کرد. هر چقدر سطح سنگ روشن تر و یکدست تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. معیار دوم ابعاد و ضخامت سنگ ها است. سنگ های قله بری ضخامت استاندارد 1.7 دارند و سنگ های اره بری، ضخامت 2 سانت دارند. سنگ ها باید گونیا و کالیبر باشند و لب پریدگی نداشته باشند.

کیفیت ساب و کیفیت متریال های مورد استفاده در زمان فرآوری، اهمیت فوق العاده بالایی در قیمت گذاری سنگ دارند. هر چقدر سطح سنگ براق تر باشد، کیفیت ساب بهتر است. در سطح سنگ نباید رد ساب مشاهده شود. قیمت سنگ سینه کار های مختلف این معدن تقریبا متفاوت است و ممکن است از لحاظ ظاهری و کیفی نیز با یکدیگر تا حدودی کمی متفاوت باشد. سینه کار استخراج شده ی سنگ نیز مهم و تاثیر گذار در قیمت سنگ است.

و در آخر فاصله ی کارخانه ی سنگبری تا معدن نیز به دلیل نرخ کرایه حمل کوپ، در قیمت سنگ تاثیر گذار است. تراورتن حاجی آباد عمدتا در شهرک های صنعتی محلات و دلیجان، شهرک های صنعتی مختلف اصفهان و همینطور قم و تهران تولید می شود. برای خرید این سنگ می توانید با ما تماس بگیرید. از دیگر محصولات باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن دره بخاری کرم روشن _ سنگ تراورتن عباس آباد _ تراورتن کرم تکاب ممتاز _ سنگ تراورتن ابیانه سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط