تراورتن سوپر آتشکوه

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن آتشکوه سوپر داری تم رنگی سفید و سطحی یکدست می باشد. کیفیت خارق العاده این سنگ در کنار زیبایی خیره کننده، باعث محبوبیت این سنگ گردیده است.

سنگ تراورتن سوپر آتشکوه

سنگ آتشکوه جزء لوکس ترین و بی نظیر ترین سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان ها می باشد. تراورتن آتشکوه دارای زمینه رنگی سفید همراه با رگه های صورتی می باشد. کیفیت بسیار خوب این سنگ در کنار تم رنگی روشن و سفید از دلایل شهرت این سنگ در بازار گردیده است. این سنگ مانند سایر سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. سنگ های تراورتن بی موج در ایران از محبوبیت بیشتری برخوردارند، زیرا که اغلب از این سنگ ها در نماهای رومی و کلاسیک استفاده می گردد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد.

سنگ تراورتن آتشکوه سوپر یکی از خارق العاده ترین سنگ های سفید نما می باشد. این سنگ علاوه بر کیفیت بسیار عالی و میزان تخلخل پایین، دارای زمینه رنگی کاملا یکدست و سفید می باشد. این سنگ به صورت صیقلی و در ابعاد عرض 40 طولی فرآوری می گردد. از لحاظ قیمتی به دلیل ویژگی های خوب و ظاهری زیبا این سنگ جزء سنگ های گران به حساب می آید و بیشتر در نمای ساختمان های لوکس استفاده می گردد.

 

مزایای سنگ تراورتن آتشکوه سوپر

تراورتن آتشکوه از تمام ویژگی های خوب یک سنگ تراورتن را دارا می باشد. شفافیت، براقیت و ظاهر بسیار زیبا در کنار کیفیت فوق العاده از ویژگی های این سنگ است.

  • تراکم بالا و تخلخل پایین
  • ساب پذیری فوق العاده و سطح براق
  • شوره نمی زند
  • مقاومت سایشی بسیار عالی
  • سطح یکدست و سفید

از این سنگ می توان بدون دقدقه در مناطق سردسیر، مرطوب و یا گرمسیر استفاده نمود.

موارد استفاده از سنگ آتشکوه سوپر

سنگ آتشکوه به دلیل رنگ سفید و سطح یکدست، جزء سنگ های لوکس ساختمانی محسوب می شود. این سنگ در ابعاد مختلفی برش و فرآوری می گردد. اغلب از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان ها، نما های رومی و کلاسیک استفاده می گردد. تلفیق این سنگ با آجرنما در نما های مدرن نیز یکی از کاربرد های این سنگ است.

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • دیزاین و زیبا سازی دیوار های داخلی
  • ساخت مصنوعات ساختمانی، صراحی، آبنما و …
  • جهت محوطه سازی ساختمان ها
  • سنگفرش محوطه های بیرونی ساختمان و پشت بام

 

معدن سنگ تراورتن آتشکوه

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات و در سه کیلومتری شرق شهر نیم ور قرار دارد. این معدن ابتدا توسط زنده یاد آقای قنبر رحیمی افتتحاح و به بهره برداری رسید. این معدن با استخراج سالیانه بیش از 500 هزار تن سنگ تراورتن آتشکوه، جزء فعالترین معادن ایران محسوب می شود. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن شهاب سنگ و معدن کمیته امداد اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط