تراورتن رامشه سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن رامشه سوپر با تم رنگی کرم روشن مایل به سفید، یکی از پر طرفدار ترین سنگ های تراورتن بازار است. این سنگ از قیمت بسیار مناسب و تخلخل بالایی برخوردار است و چسبندگی بسیار خوبی با ملات دارد.


سنگ تراورتن رامشه سوپر

یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین سنگ های تراورتن بازار، تراورتن رامشه می باشد. تم رنگی این سنگ کرم روشن و تیره همراه با هاله های صورتی و طوسی رنگ می باشد. این سنگ همانند سایر سنگ های تراورتن سورت های مختلفی دارد. تراورتن سوپر رامشه دارای زمینه رنگی کرم روشن و مایل به سفید است که در سطح آن رگه و هاله ی بسیار کمی مشاهده می شود. ساب پذیری خوب این سنگ در کنار ظاهر بسیار زیبا و قیمت بسیار مناسب آن، از دلایل محبوبیت این سنگ شده است.

تراورتن رامشه از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن حاجی آباد دارد. با این تفاوت که میزان تخلخل سنگ رامشه بسیار بالا می باشد. البته سنگ تراورتن رامشه جزء سنگ های ارزان قیمت بازار نیز به حساب می آید.

 

ویژگی های تراورتن رامشه

مهمترین و اصلی ترین ویژگی تراورتن رامشه، تخلخل بالای آن است. این امر سبب می گردد تا سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات داشته باشد و نیازی به اسکوپ کردن سنگ نیست. به همین دلیل بیشتر از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.

از طرفی، تخلخل بالای این سنگ سبب گردیده تا مقاومت فشاری سنگ کمتر از سنگ های مشابه خود باشد. استفاده از این سنگ در مناطق مرطوب و سردسیر توصیه نمی شود. زیرا سبب شوره زدن سنگ و از بین رفتن ظاهر زیبای آن می گردد.

طرح، رنگ و لعابی که این سنگ دارد در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سنگ های مشابه، یکی از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد.

کاربرد سنگ تراورتن رامشه سوپر

این سنگ در کارخانجات معمولا در سایز های پلاک عرض 40 طولی به صورت موجدار و بی موج و به روش صیقلی یا چرمی فرآوری می گردد. از این سنگ به دلیل تخلخل بالا و ظاهر زیبا، بیشتر در نما های بیرونی ساختمان استفاده می شود.

  • نمای رومی و کلاسیک ساختمان ها
  • ساخت صراحی و نرده سنگی
  • تهیه جدول سنگی
  • استفاده به عنوان سنگفرش محوطه بیرونی ساختمان ها

 

معدن سنگ تراورتن رامشه

این سنگ معادن بسیار زیادی دارد که اصلی ترین معدن آن در استان اصفهان و در شهر رامشه قرار دارد.

 

قیمت سنگ تراورتن رامشه سوپر

با توجه به سورت بندی های مختلفی که این سنگ دارد، قیمت آن نیز متفاوت می باشد.میزان تخلخل سنگ و کیفیت آن نیز بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در بحث فرآوری سنگ، هرچقدر ساب سنگ بیشتر باشد سنگ صیقلی تر و براق تر می گردد و قیمت آن بیشتر است. نحوه برش سنگ به صورت موجدار و بی موج نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد.

اما به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود دارد. از سورت های ضعیف تر آن بیشتر برای مصارف نما های پشتکاری استفاده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط