گرانیت گل پنبه ای نطنز

گرانیت سفید ارزان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های گرانیت در دسته سنگ های آتشفشانی هستند که مقاومت فشاری بی نظیری دارند. این سنگ ها در تم های رنگی مختلف یافت می شوند که عمده ی سنگ های گرانیت در ایران، سفید و مشکی هستند. در این مقاله با انواع سنگ گرانیت سفید ارزان قیمت و با کیفیت آشنا خواهیم شد.


سنگ گرانیت سفید ارزان

سنگ های ساختمانی به عنوان یکی از پر کاربرد ترین و محبوب ترین مصالح ساختمانی به حساب می آیند. این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شوند و جنسیت های متفاوتی دارند. یکی از مشهور ترین سنگ های ساختمانی در سراسر جهان، سنگ های گرانیت هستند. گرانیت یا سنگ خارا نوعی سنگ آتشفشانی هستند که از سرد شدن مواد مذاب تشکیل می شوند. این سنگ ها در تم های رنگی مختلفی یافت می شوند و در همه رنج قیمتی موجود هستند. برخی از ویژگی های مشترک سنگ های گرانیت عبارتند از:

  • این سنگ ها مقاومت فشاری بسیار بالایی نسبت به سایر سنگ های ساختمانی دارند. مقاومت سایشی بسیار بالا و مقاوم بودن در برابر ضربه از دیگر مزیت های این سنگ ها است.
  • معمولا سنگ های گرانیت از سورت یکدست برخوردار هستند و می توان یک سورت از این سنگ ها را در متراژ های بالا به راحتی تامین نمود.
  • گرانیت ها نسبت به سرما و یخبندان نیز بسیار مقاوم هستند. از این سنگ ها در محوطه های بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. فرآوری به صورت فلیم و صیقلی نیز بر روی این سنگ ها صورت می گیرد.
  • تراکم بسیار بالای سنگ های گرانیت و وزن مخصوص بالای این سنگ ها از معایب شان محسوب می شود. از این سنگ ها در نمای ساختمان نمی توان استفاده نمود.

سنگ های گرانیت محبوبیت صادراتی بسیار زیادی دارند. این سنگ ها به کشور های بسیار زیادی از جمله عراق، امارات، ترکیه، ارمنستان، قزاقستان، روسیه و … صادر می شود. در ادامه به معرفی برخی از این سنگ ها به ترتیب قیمت می پردازیم.

1 – گرانیت مروارید مشهد

سنگ گرانیت سفید مروارید مشهد دارای زمینه رنگی خاکستری همراه با دانه بندی بسیار ریز به رنگ سفید و مشکی صدفی است. این سنگ به عنوان یکی معروف ترین سنگ های گرانیت سفید ارزان گل پنبه ای در سراسر جهان شناخته می شود. در سورت های ضعیف این سنگ، غده ها یا لکه های مشکی رنگی مشاهده می شود که از لحاظ قیمتی، آن دسته سنگ ها قیمت بسیار پایین تری دارند.

گرانیت مروارید مشهد در واقع یک شبه گرانیت است. زیرا این سنگ تنها از نظر ظاهری شبیه به اکثر سنگ های گرانیت بازار است و از لحاظ مقاومت و ویژگی، تقریبا ضعیف عمل می کند. این سنگ جذب آب بالایی دارد و بهتر است در مکان های پر رفت و آمد و مرطوب استفاده نشود.

سنگ مروارید مشهد از دو معدن خاتمی و هاشمی استخراج می شود. ویژگی های فیزیکی و ظاهری سنگ گرانیت این دو معدن تا حدودی مشابه یکدیگر بوده، به طوری که در مقایسه ظاهری آنها تنها با این تفاوت مواجه می شویم که گرانیت معدن خاتم رنگ روشن تری نسبت به معدن هاشمی داشته و گرانیت هاشمی زمینه رنگی تیره تری دارد. بعلاوه سنگ مروارید هاشمی از کیفیت بالاتری بهره مند بوده و به همین خاطر از قیمت بالاتری نسبت به سنگ مروارید معدن خاتمی برخوردار است. به دلیل قیمت بسیار ارزان این سنگ، در ابعاد مختلف تایل در حجم های سفارش بالا به کشور های زیادی صادر می گردد.

 

2 – گرانیت سفید نطنز

سنگ گرانیت نطنز دارای زمینه رنگی طوسی روشن است که در سطح آن دانه های ریز خاکستری و مشکی پخش شده اند. این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد و جذب آب آن بسیار پایین است. معدن این سنگ در اصفهان و در نزدیکی شهرستان نطنز قرار دارد. در درجات ضعیف تر این سنگ لکه های مشکی یا غده و هاله های خاکستری رنگ مشاهده می شود.

این سنگ کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد و به دلیل تم رنگی روشن و قیمت مناسب، یکی از سنگ های محبوب صادراتی محسوب می شود. این سنگ ها در ابعاد فرشی و 40 طولی، کوبیک و … به روش صیقلی یا فیلم شده تولید می شوند. ترکیب این سنگ با سنگ گرانیت مشکی نطنز، در محوطه سازی ها، زیبایی خیره کننده ای بوجود می آورد. معدن سنگ نطنز، سینه کار های مختلفی دارد که در قیمت آن تاثیر گذار هستند.

  • گرانیت سفید حبیب الهی : تم رنگی این سنگ سفید و بسیار روشن است.
  • سنگ گرانیت نطنز سعیدی : تم رنگی این سنگ همانند سنگ معدن حبیب الهی روشن است.
  • گرانیت سفید روح الهی نطنز : سنگ های این معدن از لحاظ تم رنگی، یه مقدار تیره هستند ولی مقاومت بالایی دارند.
  • سنگ گرانیت نطنز محمدی : این سنگ شهرت بسیار زیادی در بازار داخلی دارد اما سنگ های این معدن از لکه و غده ی بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • گرانیت سفید احرار : این معدن از سنگ هایی با تم رنگی معمولی برخوردار است و ظاهر زیبایی دارد. اما از لحاظ تم رنگی تقریبا تیره تر از سایر معادن است.

 

3 – سنگ گرانیت نهبندان آستان

گرانیت نهبندان از دیگر سنگ های محبوب و پر طرفدار صنعت سنگ و صادرات است. این سنگ دارای تم رنگی خاکستری روشن است که در سطح آن دانه ها و گل های مشکی درشت ( درشت تر نسبت به نطنز و مروارید ) پخش شده اند. معادن سنگ آستان در استان خراسان جنوبی و در شهرستان نهبندان قرار دارند. اصلی ترین ویژگی این سنگ که سبب شده محبوبیت بسیار زیادی در بازار پیدا کند، قدرت جذب آب پایین و مقاومت فشاری بالای آن است.

این سنگ نسبت به مواد شیمیایی و اسیدی نیز بسیار مقاوم است و به هیچ وجه دچار لک نمی شود. قیمت این سنگ نیز مناسب و ارزان است و در ابعاد مختلف عرض 60، عرض 40 و سایز های مختلف پله تولید، بسته بندی و صادر می گردد. برای اطلاع از قیمت این سنگ و سورت های مختلف آن، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید.

گرانیت نهبندان آستان

پارامتر های تعیین کننده ی درجه، کیفیت و قیمت سنگ های گرانیت

از مهمترین عواملی که در تعیین کننده ی درجه سنگ و قیمت آن است می توان به نوع سنگ، نداشتن غده و شالی، سورت دقیق، ابعاد و ضخامت دقیق، گونیا بودن سنگ، کیفیت ساب و لب پر نبودن سنگ ها اشاره کرد. به طور مثال سنگ نطنز از یک معدن استخراج می شود اما کوپ های سینه کار های مختلف این سنگ، در قیمت نهایی آن تاثیر گذار هستند.

در زمینه ی صادرات، علاوه بر کیفیت سنگ، کیفیت و نحوه ی بسته بندی نیز بسیار مهم و تاثیر گذار در قیمت سنگ است. پالت های صندوق درجات مختلفی از لحاظ کیفی و قیمتی دارند. اگر قصد صادرات سنگ گرانیت را دارید و به دنبال خرید با قیمت مناسب و کیفیت عالی هستید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه کارخانجات سنگ هویدا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط