هاله زرد رنگ روی سنگ

فهرست مطالب این نوشته

زرد شدگی در سطح سنگ مخصوصا سنگ های روشن، نشان دهنده ی زنگ زدگی سنگ می باشد. در این مقاله به طور کلی علت زردی سنگ ها و معنای زنگ زدگی سنگ را بررسی و توضیح می دهیم.

علت زرد شدگی سطح سنگ

زرد شدن سطح سنگ معمولا با اتفاق افتادن برخی عوامل به وجود می آید. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

 

1-   داخل سنگ آلیاژ های فلزی ای وجود دارد که اگر در سطح سنگ ترک وجود داشته باشد، در زمان مرطوب شدن سنگ، رطوبت به داخل سنگ نفوذ کرده و این آلیاژ ها به رطوبت واکنش نشان می دهند و در واقع زنگ می زنند.

 

2-   در نما، زمانی که پشت سنگ ها اسکوپ میگذارند، بعد از دوغاب ریزی پشت سنگ، فلز های به کار رفته زنگ می زند و سپس زنگ زدگی به داخل سنگ نفوز می کند و اگر سنگ ضعیف یا بی کیفیت باشد، زنگ زدگی به سطح آن می رسد و این امر باعث زردی سنگ می شود.

 

3-   در مواقعی دیده می شود که یک جسم فلزی بر روی سنگ قرار می دهند، این جسم فلزی در هنگام تماس با رطوبت، دچار زنگ زدگی می شود و باعث زرد شدن سنگ نیز می شود.

 

اما این زنگ زدگی را چگونه از بین ببریم:

·       اچ اس: محصولی تخصصی جهت از بین بردن تغییرات رنگ ایجاد شده در اثر تاثیرات بخار های رزین ها در سنگ می باشد. این محصول زرد شدگی سنگ هایی که در عامل آن رزین هایی مانند چسب 123 و … می باشد را از بین ببرد.

 

·       پاک کننده ی زنگار: این محصول یک تمیز کننده ی قوی بر پایه ی اسید های غیر آلی با مواد فعال سطحی غیر یونی و ضد زنگ می باشد.این ماده برای پاک کردن زردی روی سطوح و همچنین یلکه های زنگ زدگی ناشی از ذرات سنگ ها مناسب می باشد.

 

به طور کلی هر دو ماده ی ذکر شده، هیچ آسیبی به سنگ نمی زنند و سطح آن را از بین نمی برند. در برخی از سنگ های آهکی مانند مرمریت ها احتمال کم شدن براقیت در محل اجرا وجود دارد که می توان با کفسابی سطح سنگ را دوباره صیقلی، براق و تمیز کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید سنگ با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط