مرمریت گوهره صادراتی

خرید سنگ مرمریت گوهره

فهرست مطالب این نوشته

سنگ گوهره در دسته سنگ های محبوب و پر فروش بازار قرار دارد که جنسیت این سنگ لایم استون است. این سنگ به دلیل ویژگی های بسیار خوبی که دارد و مقاومت بالای آن، به عنوان مرمریت گوهره در بازار شناخته می شود. برای خرید سنگ مرمریت گوهره با کیفیت صادراتی با ما تماس بگیرید.


سنگ مرمریت گوهره

مرمریت گوهره با تم رنگی کرم روشن همراه با لکه های تیره، یکی ازمشهور ترین و محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران به حساب می آید. در واقع سنگ لایم ستون از دسته سنگ های طبیعی آهکی و رسوبی می باشد که از رسوبات مواد معدنی با نام کلسیت درست می شود. کلسیت نیز ماده معدنی ای است که از جنس آهک می باشد. بعضی از این سنگ ها ویژگی های بسیار خوب و مشترکی با سنگ های مرمریت دارند که یکی از آنها همان سنگ گوهره خرم آباد است.

سنگ مرمریت گوهره خرم آباد در درجات مختلف ممتاز، درجه یک و درجه دو تولید می شود و این درجه بندی بر اساس ظاهر سنگ و میزان لکه های سطح آن می باشد. سنگ گوهره به دلیل قیمت بسیار مناسبی که دارد و تم رنگی خنثی، نظر بسیاری از انبوه سازان را به خود جلب کرده است. از نظر ظاهری نیز این سنگ شباهت بسیار زیادی به مرمریت پرطاووسی ارسنجان دارد. تم رنگی خنثی این سنگ سبب شده تا به راحتی با دیگر سنگ ها و متریال های دیگر، تلفیق شود و زیبایی خارق العاده ای را بوجود آورد.

 

ویژگی ها و خصوصیات

اگرچه سنگ گوهره در دسته سنگ های لایم استون قرار دارد، اما از ویژگی های بسیار خوبی همچون سنگ های مرمریت برخوردار است. از اصلی ترین ویژگی های این سنگ می توان به تراکم بسیار بالای آن و کمترین میزان تخلخل (تقریبا صفر) این سنگ اشاره کرد. از دیگر ویژگی های این سنگ می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت گوهره ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح این سنگ براق و صیقلی است. این سنگ به روش های مختلف صیقلی، بوش همر و چرمی نیز قابل فرآوری است.

تراکم بالا و ذات استخوانی و پٌر این سنگ سبب شده تا مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و ضربه داشته باشد. این سنگ نسبت به سایش و خط و خش نیز بسیار مقاوم است.

یکی از بهترین مزیت های این سنگ قابل تامین بودن یک سورت آن در متراژ های بالا است. یک سورت مشخص از این سنگ را می توان به راحتی برای پروژه های انبوه جهت مصارف داخلی و صادراتی تامین کرد.

اصلی ترین ویژگی این سنگ، قیمت بسیار مناسب و ارزان آن می باشد. در واقع هیچ سنگ دیگری با این تم رنگی و کیفیت خوب را نمی توان زیر قیمت سنگ گوهره در بازار پیدا کرد. سنگ های دیگری همچون سنگ مرمریت آباده ارزان قیمت وجود دارند اما از لحاظ کیفی، ضعیف تر از سنگ گوهره هستند.

یکی از معایب کلی این سنگ، جذب آب بالای آن است. بهتر است از این سنگ در مکان های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی و حمام ها استفاده نشود. البته با استفاده از مواد نانو آبگریز، مشکل جذب آب این سنگ را می توان تا حد زیادی برطرف کرد.

لایمستون گوهره خرم آباد

کاربرد های سنگ گوهره در ساختمان

سنگ مرمریت گوهره را می توان در کلیه فضا های داخلی ساختمان استفاده کرد. این سنگ معمولا در ابعاد مختلف فرشی، پله، پلاک های عرض 40 طولی وحتی اسلب تولید می شود. تلفیق سنگ زیبای گوهره با سنگ های مشکی همچون مرمریت دهبید اسپایدر یا سنگ مرمریت لاشتر، شکوه و گرمی خاصی به فضای اطراف خود می بخشد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • دستگاه پله، کف و بدنه دیوار راه پله
  • پوشش دیوار های داخی ساختمان
  • رویه میز های سنگی اماکن اداری
  • استفاده به عنوان سنگ جدول
  • محوطه سازی ها با استفاده از سنگ با ضخامت مناسب و سنگ های کوبیک
  • سنگ کف واحد های اداری

توصیه می شود که:

  1. سنگ مرمریت گوهره برای استفاده در فضای بیرونی که در معرض تابش نور خورشید است مناسب نمی باشد، زیرا که تابش نور باعث تغییر رنگ دانه های سنگ می شود. البته از این سنگ به عنوان سنگفرش پیاده رو های شهر بروجرد استفاده شده است که با گذشت چندین سال، هنوز زیبایی خود را حفظ کرده است.
  2. استفاده از مواد شویند قوی مانند وایتکس، جوهر نمک و مواد اسیدی برای شست و شو و تمیز کردن این نوع سنگ توصیه نمی شود. از سنگ گوهره بهتر است به عنوان سنگ کابینت استفاده نشود. زیرا این سنگ در هنگام تماس با مواد شیمیایی خانگی همچون آبلیمو یا قهوه، دچار لک می شود.

 

معدن لایم استون گوهره خرم آباد

همان طور که از نام این سنگ پیداست، معدن این سنگ در استان لرستان و در نزدیکی شهرستان خرم آباد واقع شده است. از جمله معادن غنی در این استان، معدن درب چاه است که بزرگترین معدن سنگی استان لرستان به حساب می آید. مجموعه ذخایر این معدن 17 میلیون تن سنگ گوهره است. سنگ مرمریت گوهره یکی از با ارزش ترین معادن سنگ ایران به حساب می آید که سینه کار های متعددی دارد.

 

خرید سنگ مرمریت گوهره

دغدغه ی اصلی سازندگان و خریداران، تفاوت قیمت سنگ گوهره هر کارخانه با کارخانه ی دیگری است. به همین سبب باید از عوامل و پارامتر های تاثیر گذار در قیمت این سنگ را به خوبی بشناسید. به عنوان مثال ضخامت و ابعاد سنگ هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد. کیفیت ساب و شاینینگ سنگ نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است.

سورت و درجه ی سنگ و دقت در سورت بندی سنگ از دیگر معیار های اصلی تعیین قیمت می باشد. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و سطح آن لکه و رگه ی کمتری داشته باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. فاصله ی معدن تا کارخانه سنگبری نیز با توجه به قیمت کرایه ی حمل و نقل، بر قیمت نهایی سنگ تاثیر می گذارد. معمولا این سنگ در کارخانجات سنگبری بروجرد، درود و خرم آباد تولید می شود. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین این سنگ در شعبه ی سنگبری بروجرد، مرمریت گوهره خرم آباد را با کیفیت صادراتی برای مشتریان خود تامین می کند. برای خرید سنگ مرمریت گوهره با کارشناسان ما تماس بگیرید. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

لایم استون اسلام آباد _ مرمریت هرسین ممتاز _ سنگ مرمریت سیسیلی _ مرمریت کرم خوی _ سنگ مرمریت ایرجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »