سنگ مرمریت خوی سوپر

سنگ مرمریت خوی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت خوی دارای تم های رنگی کرم روشن و تیره، نسکافه ای و زیتونی می باشد که در سطح آن رگه های طوسی بسیار ریز و جذابی مشاهده می شود. این سنگ دارای سطحی یکدست می باشد و جزء سنگ های مرمریت مستحکم به شمار می رود.


سنگ مرمریت خوی

سنگ مرمریت خوی یکی از بی نظیر ترین و باکیفیت ترین سنگ های ساختمانی می باشد که محبوبیت فرآوانی در بین طراحان و سازندگان پیدا کرده است. تم رنگی این سنگ به دلیل وجود معادن مختلف در رنگ های کرم روشن تا تیره، نسکافه ای و زیتونی می باشد. رگه هایی محو و به شکل ضربان قلب در سطح این سنگ دیده می شوند. در سورت های سوپر مرمریت خوی، بازی رنگ تقریبا صفر است و سطح سنگ کاملا یکدست می باشد.

سنگ مرمریت کرم خوی از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت بسطام دارد. این سنگ در بازار با نام مرمریت رویال خوی نیز شناخته می شود. غالبا این سنگ در کارخانه ها در ابعاد مختلف تایل، پلاک های عرض 40 طولی و سایز های مختلف پله تولید و در سه درجه ی سوپر، ممتاز و درجه یک دسته بندی می گردند.

سنگ مرمریت خوی

ویژگی های سنگ مرمریت رویال خوی

این سنگ چون در دسته سنگ های مرمریت قرار دارد، از تراکم بالایی برخوردار است و جزء سنگ های محکم و با دوام به حساب می آید. بازی رنگ در این سنگ بسیار ناچیز می باشد و سطح آن یکدست و زیبا است. کیفیت خوب و استحکام بالا در کنار ظاهر شیک و زیبا از مهم ترین و بهترین مزیت های یک سنگ ساختمانی است که مرمریت خوی همه ی آن ها را دارا می باشد.

این سنگ تراکم بسیار بالا و تخلخل بسیار ناچیزی دارد. مقاومت بالای سنگ مرمریت خوی نسبت به فشار و سایش یا خط و خش از بهترین مزیت های سنگ خوی می باشد. این سنگ در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم می باشد و در ساختمان کاربرد های گوناگونی دارد.

سنگ مرمریت خوی جذب آب بسیار ناچیز دارد و نسبت به رطوبت مقاوم می باشد. این سنگ ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان می باشد. ظاهر زیبا و تم رنگی خنثی این سنگ، از دیگر ویژگی های خوب آن می باشد.

سنگ مرمریت کرم خوی در بازار به صورت انبوه در سایز های مختلف تولید می شود. شایان ذکر است که این سنگ ماندگاری فوق العاده بالایی دارد و استفاده از آن در ساختمان، شکوه خاصی به محیط می بخشد. از نظر قیمتی نیز مناسب می باشد.

به طور کلی برای نظافت سنگ های مرمریت نباید از مواد شوینده و اسیدی قوی استفاده نمود. زیرا که باعث از بین رفتن ظاهر زیبای سنگ می شود. یکی از بهترین مزیت های این سنگ، قابلیت تامین آن در یک سورت معین برای پروژه های بزرگ می باشد. این قابلیت را سنگ مرمریت هرسین با تم رنگی سفید و قیمت مناسب نیز دارد.

 

موارد استفاده از سنگ مرمریت خوی ممتاز

به دلیل تراکم بالا و طرح و رنگ بسیار زیبای این سنگ، از آن در بخش های مختلف داخلی ساختمان استفاده می شود. در واقع بهتر است از سنگ های مرمریت در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده نشود و تنها در بخش های داخلی ساختمان از این سنگ ها استفاده شود. تلفیق این سنگ با سنگ های مرمریت مشکی همچون مرمریت مشکی لاشتر، و یا سنگ مرمریت نجف آباد، زیبایی خاصی به فضای داخلی ساختمان می بخشد. 

  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش واحد های مسکونی و تجاری
  • سنگ کف سالن ها و لابی هتل ها
  • بدنه راهرو ساختمان ها
  • سنگ کف پارکینگ و دیوار پارکینگ
  • ساخت میز های پیشخوان دفاتر تجاری و اداری

سنگ پله مرمریت خوی

معدن سنگ مرمریت خوی

معدن سنگ خوی در استان آذربایجان غربی و در شهرستان خوی قرار دارد. این معدن به طور سالانه با استخراج تقریبا 50 هزار تن، جزء فعال ترین معادن سنگ مرمریت ایران محسوب می شود.

 

قیمت سنگ مرمریت خوی سوپر

قیمت این سنگ بسته به پارامتر های مختلفی ممکن است متفاوت باشد. از مهم ترین فاکتور های تعیین قیمت یک سنگ عبارتند از:

ابعاد و ضخامت سنگ هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر است. سنگ های تایل در ابعاد 40*40 و 60*60 به صورت صیقلی با ضخامت 1.7 سانت فرآوری می شوند. سنگ های پله نیز معمولا دارای ضخامت 2.7 تا 3 سانت می باشند.

سورت بندی دقیق و تم رنگی سنگ از دیگر عوامل موثر بر قیمت سنگ می باشد. هر چقدر سنگ روشن تر باشد و سطح آن بدون لکه و رگه باشد، در دسته ی سوپر قرار می گیرد و قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

کیفیت برش، ساب و فرآوری از مهمترین عوامل موثر بر تعیین قیمت سنگ می باشد. هر چقدر ساینده های سطح سنگ جنسیت مرغوبی داشته باشند، سنگ ساب بهتری خورده و سطح آن درخشان تر می شود. در کل این سنگ از ساب پذیری فوق العاده عالی برخوردار است.

سنگ مرمریت کرم خوی توسط مجموعه بازرگانی هویدا، از کارخانجات استان اصفهان و استان قم با کیفیت فوق العاده عالی در ابعاد تایل و پلاک تولید و با قیمت مناسب به مشتریان ارائه می شود. سنگ مرمریت پارادایس از دیگر سنگ های فوق العاده عالی است که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. برای آشنایی بهتر با این سنگ حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را مطالعه کنید.

سنگ مرمریت خوی سوپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »