مرمریت لاشتر تیشه ای

سنگ لاشتر تیشه ای

فهرست مطالب این نوشته

سنگ لاشتر تیشه ای  به رنگ مشکی و خاکستری با خطوط سفید، جزو سنگ های پرکاربرد برای محوطه سازی ها و قسمت های بیرونی ساختمان به حساب می آید.


سنگ مرمریت لاشتر

مرمریت لاشتر دارای تم رنگی مشکی و خاکستری تیره همراه با رگه های سفید می باشد. به دلیل شباهت بسیار زیاد آن به سنگ پیترا گری ایتالیا، این سنگ نیز با نام تجاری pietra gray  در تمام دنیا شناخته می شود. دو سورت اصلی سنگ لاشتر، گرید A که از خطوط کمتر و منظم تری برخوردار است و گرید B با خطوط بیشتر است، می باشد. سنگ اسلب مرمریت لاشتر جزو محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد.

 

فرآوری سنگ مرمریت لاشتر

مرمریت لاشتر به دلیل استحکام بسیار بالایی که دارد، به روش های مختلفی تولید و فرآوری می گردد. از جمله:

  • فرآوری به روش صیقلی
  • سنگ مرمریت لاشتر بوش همر که یکی از خاص ترین سنگ های جهان با کیفیت بالا و ظاهر زیبا است.
  • سنگ تیشه ای
  • هوند یا مات
  • چرمی
  • بادبر
  • کوبیک و …

مرمریت لاشتر تک تیشه

ویژگی های مرمریت لاشتر تیشه ای

به طور کلی سنگ های تیشه ای از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان از آن ها در محیط های خارجی استفاده نمود. از طرفی مرمریت لاشتر یکی از مستحکم ترین و مقاوم ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شود که از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است.

سنگ لاشتر از مقاومت فشاری و سایشی بسیار بالایی برخوردار است. این سنگ مقاومت خوبی در برابر ضربه نیز دارد. هنگامی که این سنگ به روش تیشه ای فرآوری می گردد، مقاومت آن افزایش می یابد. 

تراکم بسیار بالای این سنگ سبب گردیده تا از طول عمر بسیار بالایی برخوردار باشد. جذب آب این سنگ بسیار ناچیز یا به عبارتی صفر است و می توان از آن در محیط های مرطوب نیز استفاده نمود.

به دلیل رگه های موجود در این سنگ، از ظاهری بسیار زیبا و خاص برخوردار است. سنگ های تیشه ای به طور کلی از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و سازندگان می توانند با کمترین هزینه یک سنگ با کیفیت برای ساختمان خود خریداری نمایند.

 

کاربرد سنگ لاشتر تیشه ای

سنگ های تیشه ای به سنگ های اطلاق می شود که به صورت دستی به وسیله ی تیشه و یا ماشین آلات مخصوص، سطح سنگ را کنده و زبر دار می کنند. به دلیل سطح ناهموار و زبر این سنگ ها، اصطکاک این سنگ ها کم و مانع از لغزنگی می شود. به همین دلیل از این سنگ ها در قسمت های مختلفی استفاده می شود. از جمله:

  • محوطه سازی ویلا ها و ساختمان ها
  • کف پوش ها قسمت های بیرونی و داخلی ساختمان
  • پوشش دیوار های خارجی
  • سنگفرش پارک ها
  • سنگ کف حیاط و یا پشت بام ساختمان ها
  • و …

قیمت سنگ مرمریت تیشه ای

در واقع سنگ های تیشه ای از قیمت بسیار مناسب و کمی برخوردار هستند. تنها دو عامل می تواند بیشترین تاثیر را بر قیمت این سنگ ها بگذارد. ابعاد و ضخامت سنگ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تاثیر بسزایی بر قیمت سنگ می گذارد.

سنگ های تیشه ای به دو صورت تک تیشه که در یک جهت تیشه خورده اند و از سطح تیشه ای کمتری برخوردار هستند و دیگری سنگ های دو تیشه که از هر دو جهت تیشه خورده اند، تولید می شوند. سنگ های دو تیشه با اختلاف قیمتی کمی، از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »