اسلب ازنا

قیمت:

3,200,000 تومان

سنگ اسلب چینی ازنا به دلیل تم رنگی روشن و سفیدی که دارد، در هر فضایی از ساختمان که کار می شود، موجب زیبایی و بزرگتر جلوه دادن آن محیط می شود. این سنگ قیمت نسبتا بالایی دارد و در پروژه های لوکس استفاده می شود.

اسلب چینی ازنا

اشتراک گذاری

توضیحات

سنگ اسلب چینی ازنا با زمینه رنگی سفید و خطوط کم رنگ طوسی، یکی از مشهور ترین و قدیمی ترین سنگ های ساختمانی ایران است. جنسیت این سنگ چینی یا کریستال است که کیفیت بالا و جذب آب پایینی دارد.

سنگ اسلب ازنا سفید

سنگ چینی ازنا مشهور ترین کریستالین ماربل ایرانی است که از تم رنگی جذاب سفید رنگ همراه با خطوط مورب و ریز طوسی می باشد. سنگ های چینی از خانواده سنگ های مرمریت محسوب می شوند که به دلیل بافت مشتکل از کریستال های ریز و درشت، مقاومت خیلی بیشتری نسبت به سنگ های مرمریت دارند.

این سنگ با نام سنگ چینی ارباب نیز شهرت دارد و دلیل آن هم این است که در ابتدا اولین بار معدن ازنا توسط مرحوم ارباب قنبر رحیمی، پدر صنعت سنگ ایران، به بهره برداری رسید. اسلب سفید ازنا امروزه یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین سنگ ساختمانی است که بیشتر در کف ساختمان های لوکس استفاده می شود. فرآوری های مختلف صیقلی، شیاری، هوند یا مات و حتی چرمی نیز بر روی این سنگ صورت می گیرد.

سنگ های مشابه

معمولا سنگ های چینی دارای تم رنگی سفید می باشند و معادن مختلف تنها تفاوتشان با دیگری، در کیفیت سنگ است. از دیگر سنگ های چینی سفید مشابه ازنا می توان اشاره کرد به:

قیمت سنگ اسلب ازنا سوپر با تم رنگی سفید، نسبت به نمونه های خارجی مشابه، از جمله سنگ چینی مایا تاسوس، بسیار مناسب تر می باشد. سورت های مختلف ازنا را در قسمت زیر مشاهده می کنید.

ویژگی ها

سنگ اسلب ازنا همانند تمامی سنگ های ساختمانی، از مزایا و همینطور معایبی برخوردار است. حتما این قسمت را قبل از خرید به خوبی مطالعه کنید.

مزایا

  • تراکم بالا و جذب آب ناچیز
  • مقاومت بالا در برابر فشار و سایش
  • ساب پذیری عالی و سطح براق و درخشان
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، نور خورشید و مواد اسیدی
  • عدم لک پذیری
  • نظافت آسان
  • قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ بسیار زیبا

معایب

  1. سنگ ازنا بسیار ترد و شکننده است و در زمان حمل و نقل باید از آن مراقبت زیادی شود. علاوه بر اینکه مقاومت بالایی دارد، اما به دلیل بافت کریستالی، شکننده است. در زمان فرآوری با استفاده از اپوکسی و تور، این سنگ را مقاوم سازی می کنند.
  2. این سنگ به دلیل جذب آب ناچیز و تراکم بالا، بهتر است در نما های مرتفع مدرن استفاده نشود و یا اگر استفاده می شود، حتما به خوبی سنگ با اسکوپ و استفاده از چسب های مخصوص، مهار شود.
  3. قیمت این سنگ نسبتا بالا است و عمدتا در ساختمان های لوکس استفاده می شود. شایان ذکر است که قیمت اسلب ازنا در مقایسه با اسلب های سرامیکی، بسیار مناسب است.
مزایا ✅معایب ❌
1. طرح و نقش روشن و جذاب1. قیمت نسبتا بالا
2. مقاومت فشاری و سایشی بالا2. واکنش نسبت به مواد شیمیایی قوی
3. جذب آب بسیار ناچیز3. تٌرد و شکننده بودن

آنالیز مشخصات

آنالیزتخلخلوزنمقاومت سایشیمقاومت فشاریجذب آب
حداقل میزان مطلوبpetty2.52.55000.3
حداکثر میزان مطلوب2.52.8615001.5
اسلب ازنا0.022.794.110010.22

موارد استفاده از اسلب ازنا در ساختمان

استفاده از سنگ های روشن و سفید در فضا های داخلی ساختمان، محیط را دلباز تر و بزرگتر به نمایان می گذارد. حال ترکیب این سنگ چینی زیبا با سنگ های تیره، از جمله سنگ چینی فیوژن، یا سنگ مرمریت لاشتر، زیبایی چشمگیری را خلق می کند. امروزه در ساختمان های لوکس با نمای مدرن ترکیبی، از سنگ های اسلب ازنا به صورت بوکمچ یا فورمچ نیز استفاده می کنند.

  • نمای اصلی ساختمان
  • سنگ کف واحد های مسکونی و تجاری
  • دیوار ها
  • پله های لوکس گرد
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • سنگ پشت تلویزیون
  • میز های کانتر و رویه کابینت آشپزخانه ها
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها

قیمت و پارامتر های تعیین کننده آن

قیمت سنگ اسلب ازنا به پارامتر هایی از جمله ابعاد، کیفیت فرآوری و همینطور سورت یا میزان خطوط و رگه های سطح سنگ تعیین می شود. هر چقدر میزان خطوط سطح سنگ کم تر باشد و سطح آن سفید تر و براق تر باشد، قیمت آن افزایش می یابد.

اسلب با ابعاد بزرگ معمولا قیمت بالایی دارند اما گاهی اوقات سفارش در ابعاد بزرگ و خاص می تواند قیمت سنگ را بیشتر افزایش دهد. کیفیت فرآوری به معنای کیفیت ساب و کیفیت مواد و متریال مورد استفاده در زمان فرآوری است که در ماندگاری زیبایی سنگ تاثیر بسیار زیادی دارد.

فرآوری سنگ ازنا

این سنگ زیبا در کارخانجات در ابعاد مختلف تایل، پلاک های طولی و اسلب تولید می شود. سنگ هایی که در ابعاد طولی و فرشی هستند توسط دستگاه های قله بر، با ضخامت 1.7 تا 2 سانت برش می خورند. اسلب ها نیز عمدتا با ضخامت 2 سانت تولید می شوند.

مقاوم سازی سنگ های اسلب توسط اپوکسی ها و تور های فایبرمش، برای جلوگیری از باز شدن ترک ها و رگه ها در سنگ های اسلب صورت می گیرد. استفاده از ساینده های ایتالیایی در زیبایی و ماندگاری سنگ تاثیر بسیار زیادی دارد.

معدن سنگ اسلب ازنا سفید

معدن این سنگ در استان لرستان و در منطقه ای مابین شهر درود و ازنا قرار دارد. در واقع معدن ازنا حدودا 24 کیلومتر با شهر درود فاصله دارد. امروزه این معدن توسط پیمانکاران بسیار زیادی به بهره برداری می رسد و یکی از با ارزش ترین معادن ایران و جهان نیز به حساب می آید.

توضیحات تکمیلی

تم رنگی

سفید با شالی کم طوسی رنگ

ابعاد

سایز بزرگ

ساب

صیقلی

ضخامت

دو سانت

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اسلب ازنا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی