سنگ اسلب ازنا

قیمت سنگ اسلب چینی ازنا

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب چینی ازنا، با زمینه رنگی سفید یکی از مشهور ترین سنگ های چینی به حساب می آید. این سنگ معمولا در ابعاد اسلب فرآوری می شود و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.


سنگ اسلب چینی ازنا

سنگ چینی ازنا، یکی از محبوب ترین و مشهور ترین سنگ های زمینه سفید ایرانی محسوب می شود. تم رنگی سنگ ازنا، سفید همراه با خطوط و رگه های بسیار ریز طوسی و مشکی رنگ می باشد. این سنگ بر اساس رگه های طوسی در یک سورت، شالی های طوسی رنگ در سورت دیگر و بر اساس رگه های زردی در سطح آن در سورت ضعیف تر دسته بندی و قیمت گذاری می شود.

سنگ چینی ازنا در ابتدا توسط مرحوم ارباب قنبر رحیمی به بهره برداری رسید و امروزه به سنگ چینی ارباب نیز معروف است. اما امروزه این معدن توسط ارگان های دولتی به بهره برداری می رسد. سنگ اسلب چینی ازنا سوپر بدون رگه با تم رنگی سفید و سطح کاملا یکدست را نمی توان در متراژ های بالا تامین نمود. از طرفی شایان ذکر است که رگه های طوسی در سطح این سنگ، جذابیت خارق العاده ای به آن داده است.

یکی از ویژگی های فوق العاده جذاب این سنگ، قابلیت فرآوری به صورت قاب های بوک مچ و فورمچ می باشد. سنگ های اسلب چینی ازنا نسبت به سایر سنگ های مشابه خارجی و داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت بسیار مناسب تر می باشد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ چینی نیریز دارد. سنگ نیریز یکی دیگر از سنگ های باکیفیت بازار محسوب می شود که زیبایی منحصر به فردی دارد. 

سنگ اسلب سفید ازنا

ویژگی های بسیار خوب این سنگ

سنگ اسلب چینی ازنا در دسته باکیفیت ترین سنگ های کریستالی قرار دارد که از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است. این سنگ در کارخانجات بازرگانی سنگ هویدا با بهترین کیفیت فرآوری شده است تا از ویژگی های بسیار خوب این سنگ ذره ای نکاهد. از طرفی با ارائه ی سنگ اسلب، تایل و پلاک 40 طولی ازنا با رقابتی ترین قیمت، این سنگ بسیار زیبا را در متراژ های نا محدود برای مشتریان خود تامین می نماید. از بهترین مزیت های این سنگ می توان اشاره کرد به:

سنگ ازنا تراکم بسیار خوب و بالایی دارد. از این رو از استحکام بسیار عالی و مقاومت فشاری بالایی برخوردار است. این سنگ در برابر خط و خش، ضربه و سایش نیز مقاومت خوبی دارد و از آن در مکان های پر رفت و آمد به وفور استفاده می شود.

جذب آب سنگ کریستالی ازنا بسیار ناچیز است به طوری که می توان گفت جذب آب آن صفر می باشد. از این رو می توان بدون داشتن دغدغه، از این سنگ در مکان های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی یا حمام های مستر استفاده نمود.

بهترین مزیت این سنگ، ظاهر فوق العاده زیبا و درخشان این سنگ در کنار قیمت بسیار مناسب آن نسبت به سنگ های وارداتی می باشد. سنگ اسلب مایا تاسوس، از بی نظیر ترین سنگ های وارداتی محسوب می شود که از تم رنگی، تا حدودی شبیه به سنگ ازنا می باشد. با این تفاوت که قیمت بسیار بالایی دارد. اما سنگ چینی ازنا سوپر بدون رگه را نمی توان در متراژ های بالا تامین نمود.

به دلیل تراکم بسیار بالای این سنگ، ساب پذیری فوق العاده ی آن یک مزیت عالی محسوب می شود. این سنگ سطح براق و بسیار درخشانی دارد و از صیقل پذیری عالی برخوردار می باشد.

 

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در ساختمان

سنگ های اسلب چینی، بخصوص سنگ ازنا، به دلیل زیبایی خارق العاده ای که دارد، استفاده از آن در قسمت های داخلی ساختمان سبب ایجاد زیبایی خیره کننده ای می گردد. استفاده از این سنگ به صورت قاب های بوک مچ در ورودی ساختمان ها، عظمت خاصی به آن بنا می بخشد. ترکیب این سنگ با سنگ های مشکی همچون سنگ مرمریت لاشتر در دکوراسیون های داخلی، زیبایی منحصر به فردی را به ارمغان می آورد. از دیگر کاربرد های این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای اصلی ساختمان، نما های کلاسیک و رومی و مدرن
  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد ها و لابی ها
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • کابینت و رویه کانتر تاپ
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • دکوراسیون داخلی واحد ها
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها
  • و …

اسلب چینی ازنا سوپر

قیمت سنگ اسلب ازنا

پارامتر های مختلفی بر قیمت یک سنگ تاثیر می گذارد و همه ی آن عوامل بر قیمت سنگ چینی ازنا نیز تاثیر گذار است. قبل از خرید هر سنگ باید به این پارامتر ها توجه بسیار زیادی نمود تا سنگی باکیفیت را با قیمتی مناسب خریداری کرد.

از مهمترین فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت سنگ، سورت سنگ می باشد. هر چقدر سورت و درجه بندی سنگ بهتر باشد و میزان خطوط سطح سنگ کمتر باشد، قیمت سنگ بیشتر است. میزان یکدست بودن و براق بودن سطح سنگ از موثر ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ است.

ابعاد و ضخامت سنگ ها نیز تاثیر زیادی بر قیمت آن می گذارد. هر چقدر ابعاد سنگ بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. ضخامت سنگ های اسلب معمولا دو سانت می باشد. برخی از سنگ های اسلب صادراتی را با ضخامت 3 سانت فرآوری می کنند که قیمت بیشتری نیز دارد.

کیفیت برش، ساب و فرآوری سنگ از دیگر عوامل موثر بر قیمت سنگ است. اگر ساب سنگ خوب باشد، سطح آن براق و درخشان می باشد و قیمت بیشتری نیز دارد. به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و در ابعاد تایل و اسلب به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. بازرگانی سنگ هویدا با تولید و تامین این سنگ بسیار زیبا در ابعاد مختلف تایل، پلاک و اسلب، و ارائه ی فروش با قیمت بسیار مناسب و رقابتی، آماده همکاری با شما عزیزان است.

 

معدن سنگ چینی ازنا

معدن این سنگ در استان لرستان، در فاصله 24 کیلومتری شهرستان درود و شهر ازنا واقع گردیده است. این معدن به عنوان یکی از مهمترین و فعال ترین معادن سنگ چینی ایران محسوب می شود. این سنگ به صورت کوپ، تایل و اسلب به کشور های بسیار زیادی به سراسر جهان صادر می شود. از دیگر سنگ های با کیفیت مشابه می توان اشاره نمود به:

سنگ چینی الیگودرز، اسلب چینی بیانکو، سنگ اسلب پرشین اسکاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »