سنگ اسلب ازنا

سنگ اسلب چینی ازنا سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب چینی ازنا دارای تم رنگی سفید روشن همراه با خطوط طوسی رنگ می باشد. این سنگ جزء سنگ های محبوب و پر طرفدار صنعت سنگ و ساختمان می باشد. قیمت این سنگ نیز در مقایسه با نمونه های مشابه خود، مناسب و ارزان است.


سنگ چینی ازنا

سنگ چینی ازنا، یکی از مشهور ترین و محبوب ترین سنگ های ایرانی به حساب می آید. این سنگ در ابتدا توسط مرحوم ارباب قنبر به بهره برداری رسید و امروزه این سنگ به سنگ چینی ارباب نیز معروف است. زمینه رنگی سنگ چینی ازنا سفید همراه با خطوط ریز و مورب طوسی رنگ می باشد. اغلب از سنگ های چینی ازنا به صورت اسلب، و اسلب های بوک مچ و فور مچ استفاده می شود. تایل ها و پلاک های این سنگ بسیار زیبا، در نما های بیرونی و فضا های داخلی ساختمان، کاربرد زیادی دارد.

معدن این سنگ همانطور که از نام آن پیداست، در استان لرستان و در نزدیکی شهر ازنا قرار دارد. امروزه این معدن توسط ارگان های دولتی و بنیاد شهید و … استخراج و به بهره برداری می رسد. پس از فرآوری این سنگ، سورت های مختلف و بسیار زیادی بر اساس وجود یا عدم وجود هاله، میزان کم و زیاد رگه های سطح سنگ و وجود یا عدم و وجود رگه های زرد تولید می شود. از نظر ظاهری، این سنگ شباهت زیادی به بعضی از سورت های سنگ چینی الیگودرز نیز دارد.

 

ویژگی های سنگ اسلب چین ازنا

سنگ های چینی یا کریستالین ماربل یکی از انواع سنگ های خانواده مرمریت هستند که به دلیل متشکل بودن از بلور های ریز و درشت، مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، سایش، ضربه و خط و خش دارند. تراکم سنگ چینی ازنا در مقایسه با سایر سنگ های چینی، بالا تر است و جذب آب این سنگ، تقریبا صفر است. این سنگ نسبت به نور آفتاب و باران های اسیدی نیز بسیار مقاوم است و گزینه ی مناسبی برای نما های بیرونی ساختمان محسوب می شود. از ویژگی های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • تراکم بسیار بالا و ساب پذیری فوق العاده عالی
  • جذب آب بسیار ناچیز
  • مقاومت فشاری و سایشی بالا
  • مقاوم در برابر اسید های خانگی
  • قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ
  • تولید انبوه در ابعاد مختلف و سورت های مختلف

از بهترین مزیت های این سنگ سطح صیقلی و براق آن و نظافت بسیار آسان آن می باشد. این سنگ مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد اسیدی خانگی همچون آبلیمو دارد و از این سنگ می توان به عنوان سنگ کابینت و رویه کانترتاپ ها استفاده نمود. از دیگر مزیت های خوب این سنگ می توان به دوام و ماندگاری بالای این سنگ اشاره نمود.

سنگ اسلب سفید ازنا

کاربرد های این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

استفاده از این سنگ به صورت اسلب در فضا های داخلی همچون بدنه دیوار لابی ساختمان ها، سبب می گردد تا فضا بزرگتر و دلنشین تر به چشم بخورد. این سنگ نور را از خود منعکس کرده و فضا را روشن تر و جذاب تر می کند. ترکیب این سنگ سفید بسیار زیبا با سنگ های تیره و مشکی همچون مرمریت مشکی لاشتر، نمایی خارق العاده و مدرن را خلق می کند. از این سنگ می توان در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. به طور مثال:

  • نمای اصلی ساختمان، نما های رومی یا کلاسیک و مدرن
  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد ها و لابی ها
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • رویه کانتر و کابینت
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • دکوراسیون داخلی واحد ها
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها
  • ساخت میز های پیشخوان دفاتر لوکس اداری
  • و …

 

قیمت سنگ های اسلب چینی

قیمت سنگ های اسلب چینی، به ویژه چینی ازنا به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. از مهمترین آن ها می توان اشاره نمود به:

ابعاد و ضخامت سنگ هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر است. سنگ های اسلب برای مصارف داخلی کشور معمولا با ضخامت 2 سانت تولید می شوند ولی برخی از سنگ ها با توجه به سفارش مشتری و یا جهت صادرات با ضخامت 3 سانت تولید می شوند. سورت سنگ از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی سنگ است. هر چقدر رگه های سطح سنگ کمتر باشد و سطح سنگ براق تر و سفید تر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ علاوه بر قیمت سنگ، بر دوام و ماندگاری سنگ تاثیر گذار است. هر چقدر سنگ ساب بهتری خورده باشد، سطح آن براق تر و درخشان تر می شود. این سنگ از نظر ظاهری شباهت فوق العاده زیادی به سنگ های چینی الیگودرز و سنگ نیریز دارد و از لحاظ قیمتی هر سه سنگ در یک رنج قیمت هستند.

از دیگر سنگ های چینی باکیفیت می توان اشاره کرد به:

اسلب چینی مایا تاسوس _ سنگ چینی سایمون _ اسلب چینی پرشین اسکاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »