جلو گیری از افتادن سنگ نما

فهرست مطالب این نوشته

عواملی چون استفاده از سنگ مرغوب، اسکوپ کردن سنگ نما، استفاده از ملات مرغوب، استفاده از دریل های مخصوص و دیگر راهکار ها می تواند از افتادن سنگ نما جلو گیری کند.

سنگ های نما ممکن است به هر دلیلی از جمله، رانش زمین و نشست خاک زیر پی، زلزله، مرغوب نبودن سنگ و ملات استفاده شده، گیرایی ناکافی بین سنگ و ملات و دیگر عوامل سقوط کنند و خطراتی را بوجود آورند.

 

همانطور که تقریبا نمای تمام ساختمان ها از سنگ استفاده شده است، از این رو اجرای صحیح آن و رعایت نکات ایمنی در اجرای سنگ امری ضروری است.

 

راه های پیشگیری از افتادن سنگ نما

·       استفاده از سنگ مرغوب: اولین شرط استفاده از سنگ مرغوب در استفاده در نما است. سنگ های تراورتن به دلیل وجود خلل وفرج در بافت خود، گیرایی خوبی با ملات پشت خود دارند و در نتیجه بهتر به ملات می چسبند.سنگ های تراورتن نسبت به سایر سنگ ها از جمله گرانیت، از وزن مخصوص کمتری برخوردار هستند.

 

·       اسکوپ کردن سنگ نما: اسکوپ کردن سنگ نما به معنای پیچ و رولپلاک کردن سنگ ها در هنگام نصب بر روی سطح نما است.این کار به منظور ایجاد گیرایی خوب بین سنگ و ملات انجام می شود. اسکوپ کردن از مهم ترین کار های پیشگیری از افتادن سنگ نما به حساب می آید.در اسکوپ کردن از پیچ گالوانیزه و انواع رولپلاک های تو کار بهره می برند.

·       استفاده از ملات مرغوب: در ساختن ملات مرغوب از ماسه شسته باید استفاده شود زیرا که ماسه شسته توان چسبندگی بالایی دارد و میتواند سنگ را محکم به سطح ساختمان نگه دارد.

 

·       استفاده از چسب سنگ در سنگ های آنتیک

 

·       رعیت فاصله ی استاندارد بین پیچ و رولپلاک : مناسب ترین فاصله برای سوراخ کاری سنگ ها 40 تا 50 سانتی متر است.فاصله ی زیاد موجب گیرایی کم می شود و از طرفی فاصله ی کم بین سوراخ کاری ها نیز موجب ایجاد تر ک وشکستگی در سطح سنگ بشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات انواع سنگ و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ گرانیت نهبندان
اخبار و مقالات

سنگ گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مستحکم ترین سنگ های گرانیت بازار است که به دلیل اینکه معدن آن در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی قرار

ادامه مطلب »