مرمر سفید قروه

خرید سنگ مرمر قروه

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمر قروه، در دسته با کیفیت ترین سنگ های شناخته شده در جهان قرار دارد که از تم های رنگی مختلف به ویژه سفید برخوردار می باشد. معمولا این سنگ در ابعاد اسلب تولید می شود و به سراسر دنیا صادر می گردد.


مرمر سفید قروه

سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی متراکم است که با نام تجاری اونیکس در جهان شناخته می شود. سنگ مرمر قروه با زمینه ی سفید رنگ و خطوط نامنظم رنگی، جزء معروف ترین و محبوب ترین سنگ مرمر ایران و جهان به حساب می آید. از گذشته تا به امروز، سنگ های ساختمانی جزء پرکاربرد ترین مصالح در صنعت ساختمان استفاده می شوند. سنگ های مرمر سبز و سفید را می توان بیشتر در اماکن مذهبی و یا ساختمان های لوکس و مجلل در کف و بدنه دیوار ها مشاهده نمود. 

به دلیل کیفیت خارق العاده ی اسلب مرمر قروه، از این سنگ می توان در کلیه قسمت های داخلی ساختمان استفاده نمود.

اسلب مرمر سفید قروه

ویژگی سنگ اسلب سفید قروه

به طور کلی، تمام سنگ های مرمر از تراکم فوق العاده بالا و استحکام بسیار عالی برخوردار هستند. این سنگ نیز اگر با کیفیت بسیار خوب و استاندارد جهانی فرآوری گردد، ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت. از ویژگی های خوب این سنگ می توان اشاره کرد به:

این سنگ تراکم بسیار بالایی دارد و از مقاومت فشاری بسیار خوبی برخوردار است. سنگ مرمر قروه در برابر خط و خش نیز مقاوم است و می توان از آن در مکان های پر رفت و آمد نیز استفاده نمود.

این سنگ جذب آب بسیار ناچیز و عملا صفر دارد. مقاومت بسیار عالی این سنگ در برابر رطوبت از مزیت های خوب این سنگ می باشد.

یکی از بهترین ویژگی های سنگ های مرمر، قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ می باشد. طرح و نقش بسیار زیبای این سنگ و ساب پذیری فوق العاده بالا و سطح براق آن، از دیگر ویژگی های قابل ذکر می باشد.

عبور نور از خود از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این سنگ است. با نور پردازی به این سنگ می توان فضایی بسیار زیبا و دلنشین بوجود آورد.

 

کاربرد سنگ اسلب مرمر قروه

سنگ های مرمر به دلیل زیبایی خیره کننده و از طرفی قیمت بسیار بالایی که دارند، اغلب در پروژه های لوکس و مجلل با نور پردازی های بسیار زیبا، فضایی دلنشین و منحصر به فردی را به وجود می آورند.

  • بدنه دیوار لابی هتل ها و ساختمان ها
  • سنگ کف ساختمان های لوکس
  • سرویس های بهداشتی
  • حمام ها
  • ویترین مغازه های لوکس
  •  رویه کانتر و میز پیشخوان های دولتی
  • سنگ رویه کابینت
  • سنگ پشت فضای تلویزیون

مرمر سفید قروه

قیمت سنگ مرمر سفید قروه

با توجه به افزایش قیمت سنگ کوپ خام و سایر هزینه های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون به صرفه تر می باشد. زیرا ضایعات کمتری داشته و با استفاده از دستگاه های پیشرفته، عملیات ساب، اپوکسی و یو وی و … روی آن انجام می شود.

اما به طور کلی به دلیل تولید محدود و سود حاصل از صادرات این سنگ، مرمر قروه از قیمت بالایی برخوردار است و قیمت این سنگ با توجه به طرح و نقش سنگ و میزان خطوط سطح سنگ متفاوت می باشد.

سنگ های مرمر سفید هرات افغانستان و مرمر قروه جزء گران قیمت ترین سنگ های سفید مرمر به حساب می آیند و سنگ سفید مرمر همدان نسبت به دو سنگ ذکر شده، از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار است.

با این حال پارامتر های کلی که بر قیمت این سنگ تاثیر می گذارد، ابعاد و ضخامت سنگ، سورت سنگ و میزان یکدست بودن سطح آن، کیفیت برش و ساب سنگ و … می باشد. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و سطح آن یکدست تر باشد، قیمت سنگ بیشتر است. 

معدن سنگ مرمر قروه

معدن این سنگ در استان کردستان، در نزدیکی شهرستان قروه قرار دارد. مرمر باباشوراب قروه یکی از مهمترین معادن مرمر کشور است که بسیار حایز اهمیت می باشد. سالانه به طور میانگین، 9 هزان تن سنگ از این معدن استخراج شده که تنها به کشور چین صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

اسلب چینی الیگودرز
اخبار و مقالات

مرکز خرید سنگ اسلب در قم

سنگ اسلب به ورق های بزرگ سنگ گفته می شود که در انواع مختلف مرمریت، چینی، مرمر، تراورتن و یا گرانیت تولید و فرآوری می

ادامه مطلب »
مرمر

خرید سنگ مرمر سبز

سنگ مرمر سبز، یکی از زیبا ترین و کمیاب ترین سنگ های مرمر به حساب می آید. سنگ مرمر سبز کرمان و مرمر سبز اصفهان

ادامه مطلب »
اسلب بوک مچ مرمر زیتونی
مرمر

قیمت سنگ مرمر سبز

سنگ مرمر سبز یکی از سنگ های کمیاب در جهان است. سنگ مرمر سبز کرمان علاوه بر زیبایی چشمگیر، از قیمت بسیار مناسب تری نسبت

ادامه مطلب »