اسلب چینی الیگودرز

مرکز خرید سنگ اسلب در قم

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب به ورق های بزرگ سنگ گفته می شود که در انواع مختلف مرمریت، چینی، مرمر، تراورتن و یا گرانیت تولید و فرآوری می شود. بازرگانی سنگ هویدا با تامین و توزیع انواع سنگ ساختمانی بخصوص سنگ اسلب، به عنوان مرکز خرید سنگ اسلب در قم و دیگر استان ها در حال فعالیت می باشد.


سنگ اسلب چیست

در ابتدا باید به تعریفی از واژه ی اسلب بپردازیم. واژه ی اسلب(SLAB) در زبان لاتین به معنای ورق، برگه یا قطعه است. امروزه با پیشرفت علم سنگ های خام (کوپ) پس از استخراج از معادن و منتقل شدن به کارخانه ها، در ابعاد مختلف برش و فرآوری می شوند.

در روش برش سنگ به صورت اسلب، کوپ سنگ به صورت حرکت رفت و برگشتی به وسیله‌ی تیغه‌ای مخصوص ورقه ورقه می‌شود. این عمل توسط دستگاه های برش خاص همچون اره و یا مولتی وایر صورت می گیرد. ابعاد ورقه‌های اسلب بسیار بزرگتر از تایل می‌باشد و این ابعاد به قواره‌ی کوپ خام سنگ بستگی دارد. در این روش کوپ سنگ علاوه بر کمترین میزان تولید پرتی، طرح و نقش سنگ را به دلیل ابعاد بزرگ آن، به زیبایی به به نمایش می گذارد.

به طور عمده ابعاد سنگ های اسلب از عرض 80 سانتی متر به بالا می‌باشند. بعد از برش سنگ به صورت اسلب، سنگ وارد مراحل دیگری همچون اپوکسی کاری، رگه گیری، ساب، صیقل کاری و دوربری می‌شود. این سنگ ها امروزه در بسیاری از پروژه های لوکس و مجلل استفاده می شود.

اسلب بوک مچ مرمر زیتونی

ویژگی های سنگ اسلب

تولید سنگ در ابعاد اسلب مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر ابعاد همچون تایل و پلاک دارد و سنگ‌های تولید شده به این روش جدا از زیبایی چشم‌نوازی که دارند، از استحکام و طول عمر بالاتری نسبت به دیگر سنگ‌ها برخوردارند. به طور کلی از مهم ترین ویژگی های سنگ های اسلب می توان اشاره نمود به:

  • زیبایی چشم نواز و خیره کننده
  • کاهش ضایعات سنگ در تولید
  • تنوع بسیار بالا در رنگ و طرح
  • قابل استفاده در قسمت های مختلف ساختمان همچون کف و بدنه دیوار ها

ویژگی هایی همچون مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار، سایش و … بستگی به جنس سنگ دارد. زیرا که هر سنگ به دلیل جنس و خاصیتی که دارد، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. بازرگانی هویدا مرکز خرید سنگ اسلب در قم با قیمت بسیار مناسب را برای این استان فراهم کرده است.

بهترین ویژگی سنگ های اسلب، قابلیت ایجاد قاب های بسیار زیبای بوک مچ و فورمچ می باشد. به دو برگ سنگ اسلب که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، طرح و نقش قرینه ای بوجود می آورند، اسلب بوک مچ می گویند. زیبا ترین و خارق العاده ترین سنگ های بوک مچ را می توان در سنگ های بوک مچ اسلب مرمر یافت.

کاربرد سنگ اسلب پرشین اسکاتو

کاربرد سنگ اسلب در ساختمان

سنگ های اسلب در قسمت های مختلف ساختمان های لوکس و مجلل قابل استفاده می باشد. این سنگ ها به دلیل طرح و نقش منحصر به فرد و سایز بزرگ آنها، شکوه و زیبایی خاصی به فضای اطراف خود منتقل می کنند. از این سنگ ها بسته به جنس سنگ ( تراورتن، مرمریت، مرمر و … ) در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. از کاربرد های کلی این سنگ ها می توان اشاره نمود به:

  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • پوشش دیوار لابی هتل ها و مجتمع های تجاری
  • سنگ کف هال و پذیرایی، مجتمع های تجاری لوکس، ساختمان های اداری و …
  • سنگ کابینت و فضای آشپزخانه
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • ساخت پله های تزیینی و دورپیچ لوکس 
  • میز های ناهار خوری رستوران ها
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها
  • ورودی ساختمان ها و …

انواع سنگ های اسلب موجود در بازار

امروزه تمام سنگ های ساختمانی را می توان در ابعاد بزرگ اسلب به دلیل زیبایی خیره کننده ای که بوجود می آورند، تولید و فرآوری می کنند. از پرکاربرد ترین آنها می توان اشاره نمود به:

سنگ های مرمریت: مرمریت ها یکی از شناخته شده ترین سنگ های ساختمانی می باشند که در تم های رنگی سفید تا مشکی همراه با رگه های منحصر به فرد در بازار یافت می شوند. از معروف ترین و پرکاربرد ترین سنگ های اسلب مرمریت می توان به اسلب مرمریت لاشتر، سنگ اسلب مرمریت نجف آباد اشاره نمود. از این سنگ ها بیشتر در فضای آشپزخانه استفاده می کنند.

اسلب مرمریت لاشتر

سنگ های چینی: این نوع سنگ ها نیز به عنوان یکی از مشهور ترین سنگ های طبیعی محسوب می شوند که از نظر مقاومتی، نسبت به سنگ های مرمریت، بسیار مقاوم تر هستند. این سنگ ها جذب آب بسیار ناچیز و مقاومت بسیار بالایی دارند. مهمترین ویژگی آنها، طرح و نقش فوق العاده زیبای آن می باشد. از معروف ترین آنها می توان به سنگ چینی الیگودرز، اسلب چینی نیریز، سنگ اسلب چینی ازنا اشاره نمود.

سنگ اسلب الیگودرز

سنگ مرمر: زیبا ترین سنگ ساختمان در دنیا، سنگ مرمر است. این سنگ در سراسر دنیا شهرت بسیار زیادی دارد و بهترین قابلیت این سنگ، عبور نور از خود می باشد. قیمت این سنگ ها بالا است و بیشتر در ساختمان های لوکس استفاده می شوند. اسلب مرمر آبی، مرمر سفید و سنگ مرمر سبز محبوب ترین این سنگ ها هستند.

سنگ اسلب مرمر آبی

سنگ گرانیت: این سنگ ها نیز استحکام فوق العاده بالا و جذب آب بسیار ناچیزی دارند. بهترین گزینه برای فضا های مرطوب، فضا های پرتردد و آشپزخانه ها، سنگ های گرانیت می باشند. از پر فروش ترین سنگ های گرانیت می توان به گرانیت سبز آبرنگی، گرانیت مشکی زبرا و اسلب گرانیت سلطنتی اشاره نمود.

سنگ اسلب گرانیت آبرنگی چرمی

مرکز خرید سنگ اسلب در قم

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، سنگ های اسلب در انواع و طرح های بسیار زیادی موجود هستند. قیمت این سنگ ها نیز با توجه به جنس سنگ، طرح و نقش سنگ و کیفیت فرآوری آن تعیین می شود. امروزه سنگ های مرمریت و چینی که از نظر قیمتی، تقریبا یکسان می باشند، بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان سازی دارند. سنگ های گرانیت نیز گزینه ی بسیار خوبی برای استفاده در ساختمان هستند که قیمت آنها کمی بیشتر از سنگ های مرمریت می باشد.

اما سنگ های مرمر، جزء لوکس ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شوند که زیبایی خیره کننده ای دارند. این سنگ ها قیمت بالایی دارند و بیشتر در ساختمان های مجلل استفاده می شود. تنها افرادی که دنبال طرح های متنوع بسیار شیک و زیبا هستند که هر کسی در ساختمان ها استفاده نمی کند، سراغ این سنگ های خاص و منحصر به فرد می آید.

بازرگانی هویدا با همکاری با بسیاری از کارخانه ها و مراکز فروش سنگ در سراسر کشور به ویژه استان قم، به عنوان مرکز خرید سنگ اسلب در قم آماده همکاری با سازندگان و معماران می باشد. برای دریافت آدرس کارخانه ها و شوروم های مختلف سنگ اسلب در قم، حتما با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط