اسلب مرمریت دهبید کوه سفید

مرمریت دهبید کوه سفید

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت دهبید کوه سفید با زمینه رنگی روشن همراه با گل های یخی و رگه های تیره، یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که بیشتر در پروژه های لوکس و مجلل استفاده می شود. کیفیت این سنگ بسیار خوب است و قیمت آن نسبت به سایر سنگ های دهبید، مناسب تر می باشد.


مرمریت دهبید کوه سفید

سنگ دهبید یکی از مرغوب ترین و باکیفیت ترین سنگ های مرمریت است. دلیل این نام گذاری، وجود معادن سنگ دهبید در نزدیکی شهر دهبید استان فارس می باشد. یکی از مشهور ترین و محبوب ترین سنگ های منطقه ی دهبید، مرمریت دهبید کوه سفید است. این سنگ دارای تم رنگی روشن و سفید است که گل های یخی و رگه های تیره با توجه به سورت سنگ دیده می شود. سنگ دهبید کوه سفید نسبت به سایر سنگ های مرمریت دهبید روشن تر است و ظاهر شیک و بسیار زیبایی دارد.

این سنگ تا حدودی شباهت زیادی به سنگ مرمریت دهبید چاه مرغی دارد و تنها تفاوت در قیمت مناسب تر سنگ کوه سفید می باشد. اغلب این سنگ به صورت اسلب و قواره های بزرگ مانند 80*80، 100*100 و 120*120 فرآوری می شود. در فرآیند تولید و فرآوری این سنگ جهت بالا بردن استحکام، مقاومت و کیفیت از پر کننده های قوی ماننده اپوکسی، توری و ساینده های مرغوب استفاده می شود. صادرات سنگ های مرمریت دهبید به کشور های بسیار زیادی از جمله امارات، عراق و ترکیه صورت می گیرد.

 

ویژگی ها و مزایا

از اصلی ترین ویژگی های بارز این سنگ می توان به زمینه ی روشن و سفید آن نسبت به سایر سنگ های مرمریت اشاره کرد. مرمریت ها از جمله سنگ های دگرگونی محسوب می شوند. ویژگی ها و خصوصیات زیر باعث شده است که از این سنگ به عنوان بهترین سنگ کف برای ساختمان ها استفاده شود.

این سنگ جذب آب بسیار پایینی دارد و مقاومت بسیار مناسبی در برابر رطوبت دارد. جذب آب مرمریت دهبید کوه سفید در حدود 8 درصد می باشد.

مقاومت فشاری این سنگ به دلیل تراکم بسیار خوب آن، بسیار عالی می باشد. مقاومت این سنگ در برابر فشار و ضربه تقریبا سه برابر بیشتر از سنگ های مرمریت معمولی است.

این سنگ مقاومت سایشی مناسبی دارد که در حدود 2.8 می باشد. وزن مخصوص مرمریت دهبید کوه سفید، پایین تر از سنگ های مرمریت معمولی است و در حدود 1275 کیلو گرم بر متر مکعب می باشد.

تراکم بسیار خوب و تخلخل پایین این سنگ از دیگر مزیت های آن به حساب می آید. تخلخل این سنگ در حدود 1.02 درصد می باشد.

یکی از دیگر اصلی ترین ویژگی های این سنگ، قابلیت تامین در متراژ های بالا می باشد. این سنگ را به راحتی و با قیمت مناسب تر نسبت به سایر سنگ های دهبید، می توان برای پروژه های انبوه تامین کرد.

مرمریت دهبید کوه سفید سوپر

کاربرد سنگ دهبید کوه سفید در صنعت ساختمان

اصلی ترین کاربرد سنگ مرمریت دهبید در سنگ فرش و نما های داخلی ساختمان های لوکس است. ترکیب این سنگ با سنگ های مشکی همچون مرمریت مشکی لاشتر یا مرمریت دهبید اسپایدر، شکوه و گرمی خاصی را به ساختمانتان می بخشد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف لابی هتل ها
  • سنگفرش واحد های شیک تجاری و مسکونی
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سنگ کف پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • پوشش دیوار لابی و فضا های مشاعات ساختمان ها
  • تولید مصنوعات سنگی مانند مجسمه و روشویی

 

معدن سنگ مرمریت دهبید کوه سفید

معدن سنگ دهبید کوه سفید در استان فارس و در منطقه ی دهبید واقع شده است. در این منطقه معادن بسیار زیادی از جمله مرمریت دهبید شایان، مرمریت دهبید چاه مرغی، دهبید زارعی و … قرار دارند که مشخصات فیزیکی و شیمیایی تمامی معادن تقریبا یکسان و کمی تفاوت ظاهری دارند.

 

این سنگ بسیار زیبا را با چه قیمت و از کجا تهیه کنیم؟

در ابتدا باید با پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت این سنگ آشنا شوید.

  1. هر چه قدر زمینه رنگی سنگ روشن تر و یکدست تر باشد، قیمت آن بیشتر است.
  2. سنگ های کم رگه و کم فسیل (لکه)  قیمت بالاتری دارد.
  3. ضخامت سنگ دهبید تاثیر مستقیم بر روی آن دارد . معمولا این سنگ با ضخامت 2 سانت فرآوری می شود.
  4. هر چه قدر ابعاد سنگ دهبید بزرگتر و برش های دقیق تری داشته باشد، قیمت سنگ بیشتر خواهد بود.
  5. کیفیت فرآوری سنگ دهبید از نظر ساب، برش، رزین و کیفیت متریال مورد استفاده، تاثیر زیادی بر روی قیمت سنگ خواهد گذاشت.
  6. فاصله ی معدن تا سنگبری هر چقدر کمتر باشد، قیمت سنگ کمتر می شود.

صنایع سنگ هویدا با یک شعبه سنگبری در صفاشهر استان فارس، و تولید و تامین انواع سنگ دهبید با کیفیت برش و فرآوری صادراتی و همینطور با بهترین قیمت، آماده ی همکاری با سازندگان و تجار می باشد. به دلیل نوسانات قیمت، برای دریافت لیست قیمت بروز، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید. از دیگر سنگ های مجموعه کارخانجات سنگ هویدا می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت سیسیلی ارومیه _ مرمریت هرسین ممتاز _ سنگ مرمریت گوهره _ مرمریت گلدن بلک

کلام پایانی:

به طور کلی سنگ های مرمریت دهبید بهترین گزینه برای سنگفرش ساختمان های لوکس و مجلل محسوب می شوند. از نظر ماندگاری سنگ های طبیعی قابل مقایسه با سرامیک های پرسلان نیستند. زیرا سنگ های طبیعی بعد از گذشت چندین سال، اگر دچار خط و خش شوند و یا تیره شوند، با یک بار ساب، دوباره زیبایی روز اول خود را بدست می آورند. استفاده از سنگ های طبیعی، نه تنها انرژی خوبی به محیط اطراف می بخشد، بلکه زیبایی و جلوه گر طبیعت است.

از نظر قیمتی، سنگ های اسلب نیز قیمت بسیار مناسب تر و ارزان تری در مقایسه با اسلب های سرامیک دارند. تنها ویژگی مثبت سرامیک ها نسبت به سنگ های طبیعی، وزن سبک تر سرامیک ها است. برای مشاوره ی بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »